Foto: Denis Balibouse, REUTERS

Etioopia kohus mõistis 2014. aastal lennufirmale Ethiophian kuulunud Boeing 767 kaaperdanud piloodile tagaselja 19,5 aasta pikkuse vanglakaristuse.

Mullu veebruaris meedias suurt kära tekitanud juhtum leidis mäletatavasti aset Addis Abebast Rooma poole teel olnud lennukis.

Juba Sudaani kohale jõudnuna ootas piloot (sünd 1983), kuni lennuki kapten korraks WCsse suundus, lukustas kokpiti ukse ja võttis lennuki juhtimise enda kätte. Ust prooviti lahti murda, kuid tulemusteta. Lennuk maandus viimaks Genfis, kus kaaperdajal oli plaanis asüüli paluda. Šveitsi võimud pole taotlust siiani ametlikult heaks kiitnud. Etioopia väidab, et Šveits keeldub meest välja andmast ja kodumaale vanglasse saatmast.

Alpitragöödia Airbus oli 24aastane

24. märtsil teel Barcelonast Düsseldorfi Prantsuse Alpides koos 148 inimesega alla kukkunud Germanwingsi Airbus 320 oli toodetud 1990. aasta novembris ja järjekorras 147. Airbus A320, mis valmistatud. Kuni 2014. aastani lendas õhusõiduk Germanwingsi emakompanii Lufthansa värvides Mannheimi nime all. Kas lennuki vanus mängis katastroofis rolli, ei ole veel teada. Varem laitmatute turvalisusnäitajatega Germanwings on võtmas üle kõiki Lufthansa lühiliine väljaspool Frankfurdi ja Müncheni lennujaamu.

Apsakas: Belgia suusaturistid viidi kogemata valesse kuurorti

Keegi Euroopas halvasti orienteeruv Belgia bussijuht sai vastutusrikka ülesande 50 inimest turvaliselt Prantsuse Alpidesse, La Plagne’i suusakuurorti toimetada. Seda ta hoolsalt ka tegi, aga kahjuks valis ta bussi navigatsioonisüsteemist teise La Plagne’i ja viis rahva totaalselt valesse kohta, nimelt ­Püreneedesse, Toulouse’ist pisut lõuna pool asuvasse samanimelisse linnakesse. Aps sai siiski parandatud ja inimesed saabusid 1200kilomeetrise ümbersõiduga 24 tundi hiljem oma planeeritud sihtkohta.

Suusareisi korraldas Belgia raadiojaam Studio Brussel.

5 Euroopa riiki, kus käib kõige vähem turiste

Tipphooajal käib Pariisi Jumalaema kirikut või näiteks Rooma linnas Trevi purskkaevu vaatamas kuni 50 000 inimest üheainsa päeva jooksul. Samas on Euroopas riike, kuhu ei sisene sama palju turiste terve aasta jooksul: kas ei jätku vaatamisväärsusi, kaunist loodust, paljud alad on halvasti ligipääsetavad, majanduslik olukord nigel või on tegemist liiga tillukese kääbusriigiga, kuhu lihtsalt ei mahu palju rahvast korraga, vahendab Travelers Digest.

 Moldova: 11 000 väliskülalist aastas. Ebasoodne geograafiline asukoht, ikoonsete huviobjektide ja ajalooliste hoonete puudumine. Samas kaunid metsad ja head veinid;

 Liechtenstein: 54 000. Riik on pindalalt sama suur kui San Francisco linn, elanikke 36 000. Liiga väikese turismipotentsiaaliga, aga hea hüppelaud ümbritsevatesse Alpidesse. Pealinnas Vaduzis on toredad keraamikapoed;

 Valgevene: 119 000. Diktatuur, oma ajast lootusetult maas. Minsk on pigem seesmise iluga linn, kui sedagi;

 San Marino: 139 000. Kuuekümne ruutkilomeetrine riik – liiga väike, et rohkem turiste vastu võtta, aga vana ja kena. Elatub postmarkidest. Fotol Guaita kindlus;

 Monaco: 292 000. Polegi nii halb külastatavus vaid kaheruutkilomeetrise miniriigi kohta. Meelitab rikkaid kasiinode ja pankadega. Finnair laieneb Rootsis

Finnair laieneb Rootsis

Finnair lisab mais oma sihtkohtadevõrku Põhja-Rootsi linnad Umeå ja Luleå – neisse kahte sihtkohta Botnia lahe rannikul lennatakse Helsingist kuni oktoobrini iga päev. Flybe Finlandilt võetakse samas üle Norrköping kesk-Rootsis ja Visby (Gotland) Läänemeres.