Kui septembri keskpaik viis koos klientide rahaga manalateele hotellibroneerimislehe Amoma.com, siis käesoleva nädala alguses pankrotistus üks maailma vanimaid reisikorraldajaid, 1841. aastal asutatud Thomas Cook, ning, justkui oleks sellest veel vähe, lõpetas esmaspäeval likviidsuskriisi tõttu lendamise Sloveenia rahvuslik lennufirma Adria Airways. Adria Airways, mida võlad on kimbutanud pikemat aega, jätkas siiski innukalt piletite müüki, avaldades lootust, et lennupaus on vaid kahepäevane ja saab läbi juba 25. septembril. Firmat juhtiv Sven Kukemelk keeldus Kohvrile selgitusi jagamast, vuristades telefonitorru vaid rutaka „ei kommenteeri“. Ka osa Thomas Cooki tütarettevõtteid ilmutavad emafirma kokkuvarisemise kiuste elumärke: esialgu lennud lõpetanud Thomas Cook Airlines Scandinavia jätkas teisipäeval lendamist, edasi tegutsemise soovi on deklareerinud põhjamaised tuurioperaatorid Wings, Tjareborg ja Spies ning, olgugi Saksa riigilt juba 200 miljoni euro suurust abi palunud, künnab õhuookeane edasi ka legendaarne Saksa lennuliin Condor, mille lennuvõrgus enam kui sada valdavalt puhkusesihtkohta üle maailma.

Eesti suurima reisibüroo Estravel juhatuse liige Aivo Takis arvas, et hetkeseisuga „ei ole neil vähestel Eesti klientidel, kel on Condori lend broneeritud, põhjust muretsemiseks“.

Helsingisse kerkib hiidhotell

SOOME SUURIM HOTELL: Avatakse Vantaa lennujaama juures 2023. aastal.

Vantaa lennujaama lähistel peaks 2023. aastal hakkama reisijaid majutama 13korruseline ja enam kui 700 toaga Nordic Choice Hotelsi keti uus majutusasutus. Nii suurt hotelli pole ei Soomes ega Eestis varem olnud. Võrdluseks: Olümpia hotellis on tube 390, Viru hotellis 423.

CSA hakkab viima Islandile

Tšehhi lennukompanii alustab oktoobrist lende Praha-Kopenhaagen-Reykjavík. Soovijail on võimalik (soodne) pilet osta ka ainult Taani ja Islandi vahelisele otsale.

Huvitaval kombel teenindab Czech Airlines ka veel üht ootamatut Põhja-Euroopa lendu, vedades reisijaid Göteborgi ja Hamburgi vahel...

Saksamaa muudab lendamise kallimaks, aga rongireisid odavamaks

Lennupiletite lisamaksude kõrgendamise teemal spekuleeriti Saksamaal juba ammu, kuid nüüd on asi selge. Saksa valitsuse otsusega (peamiselt seoses lennukite kahjutegevate heitgaaside ja kliimaprobleemidega) läheb Saksa linnadest väljalendamine alates 1. jaanuarist 2020 kallimaks, DB kiirrongidega reisimine seevastu odavamaks. Kas lisamaks ka lennujaamades transiidis olevatele reisijatele kehtib, pole veel kindel.

Ryanair lennuk suitses ja hilines

Lvivi lennujaamas laupäevasele varahommikusele reisile Düsseldorf-Weeze õigeaegselt lennujaama suundunud reisijatel (kelle hulgas oli ka eestlasi) seisis ees pikk päev ootamist: etteantud Ryanairi lennukist tuli ärevat suitsu ja valjuhääldajatest saabunud teated hilinemise asjus olid esialgu ebaselged. Tegu oli oletatavasti põlema läinud juhtmestikuga ja probleemi lahendamiseks tarvis lennutati Inglismaalt kohale mehaanikute erigrupp, kuna firmal ei ole Lvivis oma baasi. Rahvas saadeti lennuväravast tagasi terminali. Lennuk väljus alles kell 20.30 (11 tundi ootamist!!!), reisijatel, kel polnud vastutulijaid, oli saabudes valida kas takso või terminali toolidel ööbimine, sest Weeze ei hiilga hilisel ajal just kõige paremate transpordiühendustega. Lähedalasuvad hotellid olid pilgeni broneeritud. Ryanair jagas kannatanutele enne minekut viisakalt ankeete, et nad hilinemise eest hüvitist taotlema saaks hakata ning kostitas neid tasuta pudelivee ja saiakestega. Ukraina päritolu reisijad, vintsutusega harjunud rahvas, plaksutas kui lennuk end maast lahti rebis.