Foto: Shutterstock

Ajalooline pööre: Saudi Araabia avas piirid turistidele


Siiani väljastati Saudi viisasid peamiselt vaid ärireisijatele ning seal ajutist tööd teinud meestele ja nende pereliikmetele. Hiljuti Riyadis peetud UNESCO konverentsil teatas tema kõrgeausus, Saudi Turismi ja Kultuuripärandi Komisjoni eesistuja Ahmad Al-Khateeb ametlikult, et ka tavaturistid on riiki teretulnud, et avastada kohapealset, vähetuntud kultuuri ja selle ilu, ajaloolisi mälestusmärke, Punase mere pärlpuhast rannikut, kõrbeoaase ja traditsioonilisi festivale. E-viisat saab taotleda aadressil visa.visitsaudi.com ja see maksab umbes 108 eurot. Saudid loodavad, et nende lennujaamad on tulevikus suutelised vastu võtma kuni 150 miljonit reisijat aastas, hotellitubade arv kasvab poole miljonini aastaks 2030 ning tavapärasele nafta pumpamisele ja pangandusele lisanduv turismisektor lisab Saudi Araabiasse tuhandeid uusi töökohti.

Minsk ei ole surnud

Foto: Shutterstock


Viimasel ajal üha kuumemaks muutuv reisisiht Ukraina saab juurde kiirestiareneva, samuti vähetuntud ja hinnasõbraliku, nõukaega ja omapärast rahvuskultuuri ning maitsvat kööki esindava konkurendi: Valgevene. Läänemaailma raamatuäridesse on hakanud ilmuma uued reisijuhid selle riigi kohta ja odavlennufirmad on hakanud Minskile (ja ka Grodno regionaalsele lennuväljale) silma viskama. Otsa teeb kevadel 2020 lahti ungarlaste Wizzair, kes transpordiminister Sikorski loal (pärast pikka venitamist) seitse päeva nädalas Budapestist Minskisse hakkab lendama. Teiste ELi linnade asjus kestab veel vaidlus. Minski lennujaam oli 2019. aastal maailma punktuaalseimate hulgas, enamikule rahvustele on (lennukiga pealinna saabudes) Valgevene viis päeva viisavaba. Tallinnast lendab Minskisse valgevenelaste Belavia.

LATAM lahkub oneworldist


Ladina-Ameerika lennufirmadest kokku traageldatud LATAM-grupp lahkub aasta jooksul lennundusalliansist OneWorld, mis tähendab ühendusele suurt auku selle piirkonna turul. Firma aktsiad läksid suurelt osalt ameeriklaste Delta kontole, kes kuulub Skyteami ridadesse. Kas LATAM ise Skyteamiga ühineb, pole veel selge.

JAL hoiatab kliente vääksuvate beebide eest

Kes 13tunnise lennu ajal nutta kriiskavatest tittedest kaugele eemale hoiduda soovivad, peaksid lendama kas Japan Airlinesiga või eralennukiga. JAL otsustas paigutada istmekoha valijaile hoiatuse lennuki salongiplaanile, kus väikesed „monstrumid“ ja nende asukoht eraldi ära on märgistatud. Päris tulekindel see plaan aga pole: pilet ja istekoht peab olema broneeritud JALi kodulehel ning kui etteantud lennukitüüp peaks muutuma, siis ei pruugi esialgsed kohanumbrid klappida.