Dobrolet

Kuivõrd kodeiini peetakse Eestis kuuluvaks “narkootiliste valuvaigistite rühma”, algatasid agarad ametnikud keelatud aine omamise pärast ka kriminaalmenetluse.

Selgus siiski, et “vastavalt sotsiaalministri määrusele nr 73 Narkootiliste ja psühhotroopsete ainete meditsiinilisel ja teaduslikul eesmärgil käitlemise ning sellealase arvestuse ja aruandluse tingimused ja kord § 3 lg 2 p 4 ei loeta narkootilisteks ja psühhotroopseteks aineteks ravimpreparaate, mis sisaldavad lisaks kodeiinile ühte või mitut mittenarkootilist toimeainet”.

Eeltoodust juhindudes lõpetati 16. mail kriminaalasi ja köhasiirup tagastati hädalisele.

Aerofloti tütrel tuul tiibades

Aerofloti odavlennuharu Dobrolet esimene, 10. juunil asetleidnud reis Moskvast annekteeritud Simferoopolisse oli sajaprotsendiliselt täidetud. Dobrolet opereerib hetkel kahe Boeing 737-800 lennukiga Moskva-Šeremetjevost, kuid kavatseb tulevikus ümber kolida Ramenskoje lennujaama, vahendab AviaTimes.

Maailma pikkuselt teise ehk 5402meetrise lennurajaga Ramenskoje peab president Putini otsuse kohaselt saama uueks koduks tšarter- ja low-cost-lennufirmadele.

Kes ei armastaks seitsmendat rida?

Easyjet korraldas 10 000 reisija hulgas kohavalikut puudutava arvamusuuringu, millest selgus, et populaarseim istmenumber lennukis on koht 7F. Kõige ebasoositumaks kohanumbriks valisid eurooplastest reisijad istme 19C. Aknaalust kohta eelistas 59 protsenti, vahekäiku 38 protsenti küsitletutest. Viimase kasuks otsustasid enamjaolt ärireisijad. Easyjeti andmeil müüvad eelbroneeringute ajal kõige kiiremini täis read kuus ja seitse lennuki paremal poolel.

Tiivaviga tõi Helsingi – New Yorgi liinile asenduslennukid

Seoses ühe Airbus 330 tiivast kontrolli käigus avastatud praoga paneb Finnair 20. juunist kuni kuu lõpuni New Yorgi liinile lendama Hispaania lennuoperaatori Privilege Style Boeing 767-300 ER lennuki, mida opereerib hispaanlastest meeskond. Pardal on siiski ka soomlasest purser. 1. juulist 16. juulini opereerib Finnairi New Yorgi liini aga Poola LOT moodsama Boeing 787 abil.

Airbusi spetsialistide abil Helsingis parandatava Airbus 330 tervenemiseni peavad Finnairi kliendid arvestama võimalusega, et 19aastane 767-300 ei paku päriselt tavalist Finnairi komforti. Ka on lennukis Airbusi 32 asemel vaid 18 äriklassikohta, mistõttu osa reisijaid võidakse suunata sihtkohta Iberia, British Airwaysi, Americani või US Airwaysi lendudega. Finnairi sõnul on operaatorimuudatuse tõttu lubatud soovi korral ka kõigi operaatorimuudatusest mõjutatud piletite tühistamine.