Hiina meedia teatas järjekordsest väärkäitumisjuhust Chengdust startiva reisilennuki pardal: lennuki hilinemisest tulivihaseks saanud reisijatepaar proovis juba stardirajal asuva lennuki avariiväljapääsu uksi avada, pannes kaasreisijad ohtlikku olukorda. Paar maandus Pekingi asemel lennujaama kinnipidamisruumis.
Detsembris leidis Hiinas samalaadseid intsidente aset terve hulk: Fènghuángi rahvusvahelises lennujaamas kiirustas keegi eriti rahutu hiinlane lennukist maha enne selle ametlikku parkimist väravasse; pisut enne jõule eemaldati reisilennuki pardalt märatsema kippuv, riigist välja saadetud asüülitaotleja; läinud nädalal sai teel Bangkokki lennukis suitsu teinud kirjaoskamatu Hiina talumees 217eurose rahatrahvi. Kaklused ja pardapersonalile rusikatega kallalekippumine on Hiina lennukites igapäevased nähtused.

Viking Line’iga reisis Baltikumi jagu rahvast

2014. aastal reisis Viking Line’i laevadega
6 610 146 reisijat ehk 76 496 reisijat rohkem kui tunamullu. Laevakompanii sõnul oli tegu kõigi aegade rekordiga. Suurim reisijate arvu kasv oli Tallinn-Helsingi liinil, see saavutati tänu suvistele lisareisidele. 10. detsembril jõudis Viking Line teise olulise verstapostini – reisijate ajalooline koguarv ületas 200 miljoni piiri. Gabriella ja Mariella lisaväljumistega suurendas Viking ­Line suvekuudel oma reisijate arvu Tallinn-Helsingi liinil – reisijate arv kasvas 2 025 583 reisijani. Turu-Ahvenamaa-Stockholmi liinil seilavatel Viking Grace’il ja Amorellal reisijate arv aga vähenes 1 935 958 reisijani.

Lühim riikidevaheline lennureis siiski Aafrikas?

Eeloleval kevadel alustab lennufirma Niki lühima kahe riigi vahelise lennureisiga ajaloos: lennuaeg 20 minutit, pileti hind 80 eurot, vahendab pressiagentuur APA. 1. aprillil (ja see ei ole nali) alustab Niki regulaarlende kahe Euroopa pealinna, Viini ja Bratislava vahel. Reisijatel palutakse registeerida oma istekohad, kinnitada rihmad ja nautida kauneid vaateid Doonau kallastele (www.flyniki.com). Reaalseks õhusviibimise ajaks hinnatakse 5–10 minutit. Bussiühendus nende kahe linna vahel maksab 7.70 eurot, reisi pikkus on üks tund.Kriitikud juhivad siiski tähelepanu, et distantsilt kuulub maailma lühima liinilennu au Camair Co’le, kes kord nädalas lendab üle laia jõe ­Kinshasa (Kongo Demokraatlik Vabariik) ja Brazzaville’i (Kongo Vabariik) vahel – 16 miili, ametlk lennuaeg 30 minutit. Maailma lühim (kommerts)lend on aga endiselt 47 sekundit kestev reis Westray ja Papa Westray vahel Šotimaa saarestikus.

airBaltic hiilgab punktuaalsusega

Juba aastakümneid lennundusalase statistika ja graafikutega tegelev Briti OAG ( Official Airline Guide) kinnitas 2014. aasta punktuaalseimaks lennufirmaks lätlaste airBalticu: 94,9 protsenti selle firma lendudest maandus ja lahkus lennurajalt graafikukohaselt. Täpsuselt teisele kohale sai Hawaiian Airlines (92,3%) ja kolmandale Austrian (90 %). Suurtest, rahvusvahelisest lennujaamadest tunnistati kõige paremini kella tundvaks Müncheni lennuväli, graafikust osatakse OAG andmeil lugu pidada ka Tokyo Haneda ja Seattle’i lennujaamades.

Finnair loobub osalt “kütuselisamaksudest”

Finnairi boonussüsteemi Finnair Plus liikmed on nüüdsest teatud juhtudel auhinnapileteid broneerides vabastatud senikehtinud kohustuslikust “kütusemaksust”. 15 ja 40 euro vahel kõikunud kütusetasu on ära võetud Euroopa-sisestelt klassikalistelt (ehk kallimatelt) auhinnapiletitelt ning reisidelt Tel Avivi ja Dubaisse. Auhinnapiletite jaoks vajalik boonuspunktide arv ja teised lennujaamamaksud jäävad samaks.Langeva kütusehinna tingimustes on lennufirmadel aina raskem “kütuselisamaksu” kujulist rammusat lisateenistust oma tasku pista.