Marsruut: Amsterdam-Bangkok-
Taipei-Sydney
Klass: turist
Hinne: 5-
Olen korra juba China Airlinesi (CI)
kasutanud ning teel olles neli päeva Bangkokis puhanud. See oli kaheksa
kuud tagasi – aastane pilet Sydneyst Amsterdami ja tagasi maksis pisut
üle 20 000 krooni. Seekord, tagasi sõites, teen vahepeatuse
Taipeis.
Lennule registreerides küsin – kas saaks kohta
varuväljapääsu juurde? Kas saaks beebidest eemale? Kas saaks
sellise istme, kus kedagi kõrval ei istu? Pearaputus kolm korda. Samas
ülekaaluline kohver läheb sisse märkuseta. Avatust või
soojemat sõbralikkust Taiwanilt ei ootagi, aga eraldatud istekohaga
jään rahule. See on reas, kus kolmene aknaalune pingirida kaheseks
muutub. Nii on jalaruumi rohkem.
Õhusõidukiks on
vanemat sorti Boeing 747, interjööris valdavad sinised toonid.
Televiisor lae all on tilluke, vahekohtades on ka mõni suurem ekraan,
aga filmid ei meelita vaatama nagunii (The Nanny Diaries, The Jane Austin Book
Club, koomiline Balls of Fury). Dynasty Inflighti ajakirja lapates näen
piltidelt Veneziat, Kanadat, Austraaliat, kuid hiina keelt lugemiseks ära
õppima ei hakka.
Suupiste ja jook oma valikul tuuakse
tõsisemat sorti teenindajate poolt veel enne, kui pool tundi lennukis
veedetud saab, õhtusöök on kaks tundi pärast lennu
algust. Valikuks vokk kana ja riisiga või loomalihaguljašš
kartulipudru ja juurviljadega. Salatiks ergutav hapukapsa-maisi-oa-lehtsalat
kanaviiludega, magusroaks šokolaadi-mousse’i kook ja
puuviljad-melonilised.
Muusikakanalid pakuvad mandarin hits’i
ja mandarin gold’i, samas on olemas ka Abba ja Elton John. Lõpuks
leian oma ja olen rahul – Unwind sisaldab mediteerivat instrumentaali ja
aitab lendamisest välja lülituda. Ärkan järgmiseks
toidukorraks: hommikusöögiks on tee/kohv saiaga, mahl, jogurt,
puuviljad, omlett seene-spinati-risotoga ja vorstikesed. 15 tundi
möödub uskumatult kergesti.
Edasine idee on veeta
üheksa tundi Taipeis jalutades: pärast nii pikka lendu on jalgu
liigutada väga hea mõte (Taiwan nõuab Eesti kodanikelt riiki
sisenemiseks viisat – toim.). Sõit linna võtab bussiga nr
62 kakskümmend minutit linna (pileti hind umbes 40 krooni), lennujaama
tagasi saab iga suurema hotelli juurest. Uus lennuk Airbus 330 – 300
pakub tv-ekraane juba iga istme juures ja täienenud on nii filmivaru kui
muusika- ja mängukanalid. Uued suupisted ja õhtusöök
(kala või tandoori seapraad taas väga maitsva aasia salatiga,
muna-õunakook ja puuvili ), ning järgmiseks uneks valmis
muusikakanali Tranquility abiga. Kaheksa tunni pärast
hommikusöök (sushid ja tundmatutest komponentidest väga hea
salat) ja maandungi Sydneys.