Marsruut: Amsterdam-Bangkok-­

Taipei-Sydney

Klass: turist

Hinne: 5-


Olen korra juba China Airlinesi (CI) kasutanud ning teel olles neli päeva Bangkokis puhanud. See oli kaheksa kuud tagasi – aastane pilet Sydneyst Amsterdami ja tagasi maksis pisut üle 20 000 krooni. Seekord, tagasi sõites, teen vahepeatuse Taipeis.


Lennule registreerides küsin – kas saaks kohta varuväljapääsu juurde? Kas saaks beebidest eemale? Kas saaks sellise istme, kus kedagi kõrval ei istu? Pearaputus kolm korda. Samas ülekaaluline kohver läheb sisse märkuseta. Avatust või soojemat sõbralikkust Taiwanilt ei ootagi, aga eraldatud istekohaga jään rahule. See on reas, kus kolmene aknaalune pingirida kaheseks muutub. Nii on jalaruumi rohkem.


Õhusõidukiks on vanemat sorti Boeing 747, interjööris valdavad sinised toonid. Televiisor lae all on tilluke, vahekohtades on ka mõni suurem ekraan, aga filmid ei meelita vaatama nagunii (The Nanny Diaries, The Jane Austin Book Club, koomiline Balls of Fury). Dynasty Inflighti ajakirja lapates näen piltidelt Veneziat, Kanadat, Austraaliat, kuid hiina keelt lugemiseks ära õppima ei hakka.


Suupiste ja jook oma valikul tuuakse tõsisemat sorti teenindajate poolt veel enne, kui pool tundi lennukis veedetud saab, õhtusöök on kaks tundi pärast lennu algust. Valikuks vokk kana ja riisiga või loomalihaguljašš kartulipudru ja juurviljadega. Salatiks ergutav hapukapsa-maisi-oa-lehtsalat kanaviiludega, magusroaks šokolaadi-mousse’i kook ja puuviljad-melonilised.


Muusikakanalid pakuvad mandarin hits’i ja mandarin gold’i, samas on olemas ka Abba ja Elton John. Lõpuks leian oma ja olen rahul – Unwind sisaldab mediteerivat instrumentaali ja aitab lendamisest välja lülituda. Ärkan järgmiseks toidukorraks: hommikusöögiks on tee/kohv saiaga, mahl, jogurt, puuviljad, omlett seene-spinati-risotoga ja vorstikesed. 15 tundi möödub uskumatult kergesti.


Edasine idee on veeta üheksa tundi Taipeis jalutades: pärast nii pikka lendu on jalgu liigutada väga hea mõte (Taiwan nõuab Eesti kodanikelt riiki sisenemiseks viisat – toim.). Sõit linna võtab bussiga nr 62 kakskümmend minutit linna (pileti hind umbes 40 krooni), lennujaama tagasi saab iga suurema hotelli juurest. Uus lennuk Airbus 330 – 300 pakub tv-ekraane juba iga istme juures ja täienenud on nii filmivaru kui muusika- ja mängukanalid. Uued suupisted ja õhtusöök (kala või tandoori seapraad taas väga maitsva aasia salatiga, muna-õunakook ja puuvili ), ning järgmiseks uneks valmis muusikakanali Tranquility abiga. Kaheksa tunni pärast hommikusöök (sushid ja tundmatutest komponentidest väga hea salat) ja maandungi Sydneys.


Hea söök ongi see, mis China Air­linesist meelde jääb.