22.11.2007, 00:00
Värsked vaarikad ja valge voodipesu
Marsruut: Hongkong-Doha-Frankfurt
Klass: esimene
Hinne: 5+
Airways (QR) andnud 5 tärni ning tunnistanud tema First-klassi parimaks taevastes avarustes 2007. aastal.
Otsustasin seda luksust proovida marsruudil HKG-DOH-FRA (liinil Hongkong-Frankfurt lendan aastas keskmiselt kuus korda, kasutades peamiselt Lufthansat, kuid varem vahel ka Cathay Pacificut ja Finnairi).
Hongkongist Dohasse lendab QR mitu korda päevas ning kindlasti on esinduslikemaks lend QR817, mis toimub firma lipulaeva A340-600ga. Väga noore õhulaevastikuga QR omab hetkel neli A340-600 lennukit, mille pardale mahub kahksa esimese klassi reisijat – igal on elu-, töö- ja magamisruumiks kupeetaoline boks konfiguratsioonis 1-2-1. Aknaaluste kohtade ruum on veidi suurem, samas sobivad keskmised istmed näiteks kooslendavale paarile – neid kahte istet eraldab tõstetav-langetatav vahesein. Samuti on reisijate käsutuses pardal eraldi lounge, kus hea vahel veidi teistsuguses atmosfääris väikese kokteili või šampanja kõrvale näiteks šokolaadikooki süüa või diivanil end mugavamalt sättides rikkaliku ajakirjavalikuga tutvuda.
Niipea kui mõni reisijatest on otsustanud aega veeta lounge’is, siirdub baarileti taha kohe ka mõni teenindaja.
QR lubab oma reklaamlauses võtta iga reisijat personaalsemalt kui teised, ja seda ka tehakse. Pardale jõudes juhatatakse kallis kunde kohe oma kohale, aidatakse ära panna käsipagas ning uuritakse joogieelistuste kohta. Konkreetset reisijat teenindav stjuuard või sjtuardess tuleb ja tutvustab ennast ning loomulikult pöördub ka reisija poole ainult nimepidi.
Menüü on à la carte ning sisaldab mitmeid hõrgutisi, mida vahel ka peenemates restoranides ei kohta. Joogikaart on samaväärne. Menüüd tutvustades rõhutatakse ka kohe, et söögisoovide osas piiranguid pole – hea reisija andku aga teada, millal ja mida ning kui palju ta süüa soovib. Toit on suurepärane, apelsinimahl on värskelt pressitud ja isegi vaarikad tunduvad olema selle õige lõhna ja maitsega. Kuidas see saavutatakse, jääb saladuseks.
Comfort-kit on firmalt Bvlgari ning sisaldab suurel hulgal tooteid, millest osale esmapilgul pilvede kohal rakendustki ei mõista leida. Samuti ulatatakse reisijale kingipakike puuvillase pidžaama, sametise silmakatte, sokkide ja sussidega. Igati mugav viis lennukis viibimiseks, seda enam, et ülikonna paigutab meeskond soovi korral kenasti riidepuul kappi.
Kõikide QR A340 ja A330 tüüpi lennukite esimese klassi tool on mugav ning võimaldab nii mugavat söömist (soovi korral saavad suure laua mõlemal poolel istuda koos einetada võivad reisijad), tugitoolitundega lugemist-filmivaatamist kui ka voodiks moondununa head magamist.
Magamamineku soovist tuleb vaid teenindajatele teada anda, kui kohe seatakse tool voodiks, millele laotatakse pehme madrats ning lumivalge voodipesu. Tekk aidatakse ilusti peale ning pakutakse lisapatju. Ärkamishetkel leiab reisija kõigepealt väikselt küljelauakeselt pudeli vett ning pakikese Godiva kompveke.
Dohas on äri- ja esimese klassi resijate kasutuses Premium Terminal, mis annab oma mõõtmetelt ning varustatuselt silmad ette kõigile Euroopa lennujaamade lounge’idele (märkusena olgu öeldud, et ka Lufthansal on Frankfurdis täiesti eraldi First Class Terminal, mis samuti tipptasemel). Kui nii first kui business võivad nautida täis-buffet’d, tasuta WiFit ja loomulikult ka duširuume, siis esimese klassi lounge sisaldab ka spaad. Tõsi, Elemis-teenused on tasulised (1500–3000 krooni 30- kuni 75minutilise hoolitsuse eest), kuid ilma igasuguse tasuta on kõikide esimese klassi reisijate käsutuses 4 x 4meetrit Jaccuzit ning üsnagi korralik ja kuum leilisaun.
Dohast väljuvale (allakirjutanu puhul siis DOH-FRA) lennukile viiakse iga esimese klassi reisija eraldi 7. seeria BMWga, kusjuures juht on ka see, kes käsipagasi lennukitrapist üles kannab (Doha lennujaamas puuduvad hetkel pealeminekusillad ning need on planeeritud alles uude, veel ehitatavasse terminali).
Qatar Airwaysilt ei oska ausalt öeldes enam midagi rohkemat oodatagi. Kui üldse, siis ehk vaid A380-t, kuid ka need on firmal juba tellitud ning loodetavasti jõuavad mõne aastaga liinidele.
Kui tavaliselt peetakse Aasia firmade parema teenindustaseme põhjuseks asjaolu, et eurooplane üldiselt eriti hea teenindaja ei ole, siis QR on suutnud kogu oma rohkem kui 60 rahvusest koosneva personali headeks klienditeenindajateks koolitada. Ja nii tunnevadki preemiumklasside reisiad, et nendesse suhtutakse tõepoolest personaalsemalt kui enamiku firmade lennukites. On tajutav, et reisija soovidest püütakse olla alati sammukene ees.
Eesti reisijale on QR puhul ka hea see, et nende lendudel saab koguda ka Lufthansa Miles & More preemiamiile.
Lendude hinnaklass on QR koduelehelt piletit ostes igati konkurentsivõimeline: ühe suuna paindlik esimese klassi pilet Hongkongist Frankfurti maksis 15 264 HKD ehk siis umbes 21 300 krooni.
Klass: esimene
Hinne: 5+
Airways (QR) andnud 5 tärni ning tunnistanud tema First-klassi parimaks taevastes avarustes 2007. aastal.
Otsustasin seda luksust proovida marsruudil HKG-DOH-FRA (liinil Hongkong-Frankfurt lendan aastas keskmiselt kuus korda, kasutades peamiselt Lufthansat, kuid varem vahel ka Cathay Pacificut ja Finnairi).
Hongkongist Dohasse lendab QR mitu korda päevas ning kindlasti on esinduslikemaks lend QR817, mis toimub firma lipulaeva A340-600ga. Väga noore õhulaevastikuga QR omab hetkel neli A340-600 lennukit, mille pardale mahub kahksa esimese klassi reisijat – igal on elu-, töö- ja magamisruumiks kupeetaoline boks konfiguratsioonis 1-2-1. Aknaaluste kohtade ruum on veidi suurem, samas sobivad keskmised istmed näiteks kooslendavale paarile – neid kahte istet eraldab tõstetav-langetatav vahesein. Samuti on reisijate käsutuses pardal eraldi lounge, kus hea vahel veidi teistsuguses atmosfääris väikese kokteili või šampanja kõrvale näiteks šokolaadikooki süüa või diivanil end mugavamalt sättides rikkaliku ajakirjavalikuga tutvuda.
Niipea kui mõni reisijatest on otsustanud aega veeta lounge’is, siirdub baarileti taha kohe ka mõni teenindaja.
QR lubab oma reklaamlauses võtta iga reisijat personaalsemalt kui teised, ja seda ka tehakse. Pardale jõudes juhatatakse kallis kunde kohe oma kohale, aidatakse ära panna käsipagas ning uuritakse joogieelistuste kohta. Konkreetset reisijat teenindav stjuuard või sjtuardess tuleb ja tutvustab ennast ning loomulikult pöördub ka reisija poole ainult nimepidi.
Menüü on à la carte ning sisaldab mitmeid hõrgutisi, mida vahel ka peenemates restoranides ei kohta. Joogikaart on samaväärne. Menüüd tutvustades rõhutatakse ka kohe, et söögisoovide osas piiranguid pole – hea reisija andku aga teada, millal ja mida ning kui palju ta süüa soovib. Toit on suurepärane, apelsinimahl on värskelt pressitud ja isegi vaarikad tunduvad olema selle õige lõhna ja maitsega. Kuidas see saavutatakse, jääb saladuseks.
Comfort-kit on firmalt Bvlgari ning sisaldab suurel hulgal tooteid, millest osale esmapilgul pilvede kohal rakendustki ei mõista leida. Samuti ulatatakse reisijale kingipakike puuvillase pidžaama, sametise silmakatte, sokkide ja sussidega. Igati mugav viis lennukis viibimiseks, seda enam, et ülikonna paigutab meeskond soovi korral kenasti riidepuul kappi.
Kõikide QR A340 ja A330 tüüpi lennukite esimese klassi tool on mugav ning võimaldab nii mugavat söömist (soovi korral saavad suure laua mõlemal poolel istuda koos einetada võivad reisijad), tugitoolitundega lugemist-filmivaatamist kui ka voodiks moondununa head magamist.
Magamamineku soovist tuleb vaid teenindajatele teada anda, kui kohe seatakse tool voodiks, millele laotatakse pehme madrats ning lumivalge voodipesu. Tekk aidatakse ilusti peale ning pakutakse lisapatju. Ärkamishetkel leiab reisija kõigepealt väikselt küljelauakeselt pudeli vett ning pakikese Godiva kompveke.
Dohas on äri- ja esimese klassi resijate kasutuses Premium Terminal, mis annab oma mõõtmetelt ning varustatuselt silmad ette kõigile Euroopa lennujaamade lounge’idele (märkusena olgu öeldud, et ka Lufthansal on Frankfurdis täiesti eraldi First Class Terminal, mis samuti tipptasemel). Kui nii first kui business võivad nautida täis-buffet’d, tasuta WiFit ja loomulikult ka duširuume, siis esimese klassi lounge sisaldab ka spaad. Tõsi, Elemis-teenused on tasulised (1500–3000 krooni 30- kuni 75minutilise hoolitsuse eest), kuid ilma igasuguse tasuta on kõikide esimese klassi reisijate käsutuses 4 x 4meetrit Jaccuzit ning üsnagi korralik ja kuum leilisaun.
Dohast väljuvale (allakirjutanu puhul siis DOH-FRA) lennukile viiakse iga esimese klassi reisija eraldi 7. seeria BMWga, kusjuures juht on ka see, kes käsipagasi lennukitrapist üles kannab (Doha lennujaamas puuduvad hetkel pealeminekusillad ning need on planeeritud alles uude, veel ehitatavasse terminali).
Qatar Airwaysilt ei oska ausalt öeldes enam midagi rohkemat oodatagi. Kui üldse, siis ehk vaid A380-t, kuid ka need on firmal juba tellitud ning loodetavasti jõuavad mõne aastaga liinidele.
Kui tavaliselt peetakse Aasia firmade parema teenindustaseme põhjuseks asjaolu, et eurooplane üldiselt eriti hea teenindaja ei ole, siis QR on suutnud kogu oma rohkem kui 60 rahvusest koosneva personali headeks klienditeenindajateks koolitada. Ja nii tunnevadki preemiumklasside reisiad, et nendesse suhtutakse tõepoolest personaalsemalt kui enamiku firmade lennukites. On tajutav, et reisija soovidest püütakse olla alati sammukene ees.
Eesti reisijale on QR puhul ka hea see, et nende lendudel saab koguda ka Lufthansa Miles & More preemiamiile.
Lendude hinnaklass on QR koduelehelt piletit ostes igati konkurentsivõimeline: ühe suuna paindlik esimese klassi pilet Hongkongist Frankfurti maksis 15 264 HKD ehk siis umbes 21 300 krooni.