Luukas ei avalikustanud tehingu hinda ega ostjat, kuid ütles, et teine osapool avalikustatakse ilmselt novembris. Tõenäoliselt ei ole tegemist tema praeguste äripartneritega, kes omavad aktsiate eelisostuõigust. “Teoreetiliselt võiksid nad eelisostuõigust kasutada, aga kahtlen selles. Pigem tuleb uus aktsionär,” ütles Luukas.

Luukas omab kümnendikku Paktermi­nalist valdusfirma Trans-Kullo kaudu.

Esimese sammuna loobus ta oktoobri keskel kohast Trans-Kullo nõukogus. Tema asemel valiti nõukogusse Rjazani naftatehase kunagine asedirektor Vladimir Osavoljuk. Nõukogu ülejäänud liikmed on Endel Siff ning Anatoli Kanajev. Kõik kolm on ühtlasi Trans-Kullo aktsionärid.

Ekspress skepkuleeris möödunud nädalal, et Pakterminali aktsiate soetamisest võivad huvitatud olla näiteks Vene Severstaltrans Grupp, kes on hoogsalt laiendanud oma tegevust Eestis ning omab peaaegu poolt Muuga sadamast, või treider Gennadi Timtšenko, kes käsutab enamikku Eestit läbivatest naftavoogudest.

Luukas ütles nende oletuste kommenteerimisest viisakalt ära. Märkis vaid, et Severstaltrans on investeerinud oma transiidiahela ülesehitamisse alates veofirmast kuni terminalini ning võib laieneda ka näiteks laevandusse ja naftakaubandusse; Timtšenko on aga väga tagasihoidlik inimene, kes pole huvitatud oma isiku eksponeerimisest. “Ma ei kriipsutakse Vene kapitali eraldi alla. Meil on sadamas ka Hollandi, Soome ja Eesti kapitali,” lisas ta.

Luukas põhjendas Pakterminalist äraminemist muutustega äris. “Transiidimaastik on nii oluliselt muutunud, et vajaks sajaprotsendilist pühendumist, et uus kvaliteet luua,” ütles ta. “Seda ma aga enam teha ei taha.”

Näiteks on tugevasti muutunud Vene toornafta eksport, mis varem läbis siinseid sadamaid, praegu kolib aga üha enam torujuhtmetesse, mida on odavam kasutada. “Kui toornafta läks ära, andis see kohe tunda, sest tegemist oli kogusega kolm-neli miljonit tonni aastas,” ütles Luukas.

Samal ajal aeglustub Vene naftatööstuse kasv, sest Vladimir Putini valitsus on hakanud tööstusharu hoolikalt maksustama. Kui varem mõõdeti naftatoodangu kasvu kahekohaliste arvudega, siis tänavu oodatakse vaid kolmeprotsendist kasvu. Seda hoolimata nafta kõrgest maailmaturu hinnast.

Aastaid Eesti transiidi sümboliks olnud Luukas pühendub edaspidi oma teiste ettevõtete (Transiidikeskus) juhtimisele, samuti tööle Ühiskondliku Leppe Sihtasutuses.