Kett suletakse vaatamata sellele, et müük pole kunagi varem nii hea olnud. Kasumimarginaal on liiga õhuke, ellujäämiseks peaks müügihinnad 20% tõusma, põhjendab ettevõte. See pole aga üldises hinnakonkurentsis ja -languses võimalik.

McDonald'si kiirsöögikohad asendatakse uue Islandi brändiga Metro, mida omab seesama ettevõte Lyst. Uued söögikohad hakkavad pakkuma sarnast menüüd, mida pakuti McDonald´sis, aga tooraine - saiatooted, liha, juust ja köögiviljad - saavad olema kohalikud.

McDonald's kohustas ettevõtet aga kõiki tooraineid, samuti ka pakendit, importima.

Nüüdseks on Islandist kadunud nii McDonald´s kui Burger King - õigemini kohalikud frantsiisiomanikud on neist lihtsalt loobunud.

Globaalsete brändide austajate jaoks pole siiski kõik kadunud - leida võib Subway, KFC ja Taco Belli.

Islandi meedia meenutab praegust sündmust kerge irooniaga, sest esimene McDonalds´i klient 1993. aastal oli peaminister David Oddsson, kes kriisi eel oli Keskpanga juht (ta lasti hiljuti lahti). Teda peetakse kriisi kurja juureks, sest ta ei teinud aastate jooksul pankadele mingeid piiranguid. Teatavasti läksid kõik suured pangad pankrotti ja islandlased tunnevad, et peavad selle supi kinni maksma.

Eestis on 7 McDonaldsi kiirsöögikohta.