Kiireimad Eestis müüdavad autod on Porsche ja Ferrari.

Porsche 911 GT2 liigub kuni 315 km/h, Ferrari 360 Modena 295 km/h. Kuid kui Ken-Marti soovib edaspidigi koos vanematega sõita, pole kumbki eriti sobiv. Ferraris on ainult kaks istekohta. Porsches küll neli, kuid tagaistmele pääs kehv ja ruumigi napilt. Järelikult tuleks välja vaadata midagi suuremat.

Õnneks on Porsche seda ette näinud ja valmistanud maasturi Cayenne, kus uksi neli ja kohti lausa viis. Kiirus pole kah laita -266 km/h. Ent seda me siiski ei soovita – maastur sobib rohkem keskkonna- või põllumajandusministrile.

Muidugi läheb mõte kohe Saksa noobelmarkidele. Audil, BMW-l ja Mercedesel on kiireid autosid valikus nagu murdu. Kuid kõigil neil on tippkiirus piiratud 250 km/h peal. Sama lugu on Jaguaride, Lexuste, Saabide ja Volvodega. 

250 on ju ka soliidne kiirus ja pealegi leidub meil küllaga nupumehi, kes oskavad selle piirangu maha võtta. Siis võiks isegi 300 km/h olla täiesti kättesaadav tempo, aga justiitsministri palgast läheb raskeks seda kõike kinni maksta. Tulevikus tekib nähtavasti võimalus abiministriga autot (ja ühtlasi ka kulusid) jagada, aga esialgu tuleb kiigata odavamate sõidukite poole.

Kuidas oleks ralliteedel kuulsust kogunud Subaru Imprezaga? Pole paha – 244 km/h tuleb kätte 585 000 krooniga. Kiirus on küll hea, aga Impreza raputab ja müriseb nii, et võib mugavustega harjunud ministrihärra päris ära kohutada.

Võibolla midagi tõeliselt trendikat? Näiteks mõni kiiremat sorti mahtuniversaal? Uus poliitika leviks tuuletiivul ning kuue- või seitsmekohalisse autosse mahuks ära nii minister oma vanematega kui ka sekretär ja abiminister ning ruumi jääks veel ülegi. Kiireim selline sõiduk on Opel Zafira OPC. Sõidab kuni 220 km/h, aga raha küsitakse selle eest kõigest 387 500 krooni. Volkswagen Sharan ja Seat Alhambra jäävad kiiruse poolest pisut alla (217 km/h), kuid on see-eest tunduvalt ruumikamad. Paraku on ka hinnad kõrgemad, Seatil alates 410 000 ja Volkswagenil ligi pool miljonit.

Jah, härra minister, valik polegi nii lihtne. Võibolla oleks mõistlik minna hoopis kulude minimeerimise teed. Osta näiteks Lada ja viia see "järeleaitamiseks" mõne asjatundja juurde. Kakssada saaks sealt kindlasti kätte ja raha läheks halvemal juhul ehk 200 000. Lisanduks veel üllatusmoment – keegi ei oska oodata, et üks Lada võib nii kiiresti liikuda.