1. Franz Ferdinand

“Franz Ferdinand”

(Domino)

Areen ütles: “Siin on meeldejäävaid kidrakäike, ilusaid harmooniaid, kurbi meloodiaid, mis serveeritakse aga ulaka punkmentaliteediga glamuuris. Tekstid on eht art-rock vormis, paisates andekates värssides kibedat eskapismi ja marginaalseid draamasid, jäädes üldiselt meeldivalt romantilisele tasandile ning koos muusika ja tihti skandeeriva vokaaliga moodustavad tugeva harmoonia.” (Nädala album 18. märts)

2. Toe Tag

“Legendaarne”
(MFM)

Areen ütles: “Legendaarsel” on küllaldaselt pop-appiili, et kommertsraadiote programmijuhid neelavad sööda alla. “Legendaarsel” on sedavõrd maanilisi julgustükke, mis võivad ka lihtsakoelisemal underground-hip-hopparil ajud kõrvadest välja tirida. “Legendaarne” on õhku värskendav plahvatus keset Eesti umbset pop-tuba. (NA 16. september)

3. The Libertines

“The Libertines”

(Rough Trade)

Areen ütles: “Mick Jonesi (The Clash, Big Audio Dyna­mite) produtseeritud neliteist laulu on kõik kas head või jube head. Libertinesi kitarri-rock põhineb traditsioonidel, taban siin muuhulgas The Who, Paul Welleri The Jami, The Clashi intonatsioone. Aga üliheaks teevad selle bändi kaks aspekti. Pea täiuslik songwriting ja jahmatavalt aus, harvaesinevalt teesklematu laulmine.” (16. september)

4. Morrissey

“You Are The Quarry”

(Attack/Sanctuary)

Areen ütles: “Kurat küll, ma juba mõtlesin, et see Morrissey-haigus on läbi põetud - tema kaks eelmist kesist soolokat ja intensiivne erineva elektoonika-, jazzi-, funki-, souli- ja jumal teab, mille veel kuur, on oma töö teinud, aga ei. Mängige näiteks "How Can Anybody Possibly Know How I Feel"-i ja minust saab jälle hajevil pilguga Morrissey-idioot. Jah, see plaat on nii hea!” (NA 3. juuni)

5. The Streets

“A Grand Don’t Come For Free”

(679)

Areen ütles: “Ta tundub nõrgem kui meie. Ja vaadake millest ta laulab. Et tal on tuhande naela jagu pappi kadunud, telekas katki ja et tüdruksõbraga tuleb vist lahku minna. Teisisõnu, ta ei tundu olevat just sedasorti kutt, kes ütleks sulle täpselt, mis maailmal meie ümber viga on – ta ei saa endagagi hakkama. 

Ja siiski, ja ometi – ma kuulan seda muusikat ja vaatan talle sel määral alt üles, et nikastan peaaegu oma kaela.” (NA 20. mai)

6. Kalm

“Generalissimus Kalm”

(Umblu)

Areen ütles: “Kalm on vist öelnud, et selle plaadi põhieesmärgiks on pakkuda elektroonilist poppmuusikat ning see on tal ka suurepäraselt õnnestunud. Sten Sheripoviga kahasse tehtud “Evil Fire Burnin’” kõlab nagu turbodiislit kulistav Ulrich Schnauss ning laiv-hitt ”Little Odessa” üritab kildudeks kukkunud akordionit uuesti kokku panna – edutult ja samas väga edukalt.” (NA 4. november)

7. Brian Wilson

“Smile”

(Nonsuch)

Areen ütles: “Plaadil on kaks hitti – ”Heroes And Villains” ja ”Good Vibrations”. Siin on arranzheeringu üllad pisiasjad nagu bändzho, klavessiin  metsasarv ja tuuba. Siin on minu elamuslik tipphetk "Child Is Father Of The Man” ning paremuselt teine tipphetk “Surf´s Up” kohe üksteise järel. Ja siin on ühtaegu muusikaline ja füüsikaline mõistatus sellest, mis paneb keelpillid loos "Mrs O´Leary´s Cow” sedamoodi sireenina huilgama.” (NA 28. oktoober)

8. Madvillain

“Madvillainy”

(Stones Throw)

Areen ei ole veel öelnud: “Kaks underground hip-hopi kõige produktiivsemat meistrimeest MF Doom ja Madlib ühised sekeldused. See album on kui B-kategooria koomiksiraamat, kus seiklevad superkangelased pärisfilmist ja ganja-fantaasiatest, taustaks läbi seina kostuvad sahisevad rütmid. Skisofreeniline, viimnepäevne ja kaunis.”

9. Scissor Sisters

“Scissor Sisters”

(Polydor)

Areen ütles: “… on see pagana Scissor Sisters kuidagi ka päriselt hea? Ma arvan, et suures osas on küll. Aga kuidas seda teile seletada? Olgu, „Take Your Mama Out“ on minu esimene valik ja ma jään sellele kindlaks. Aga kui ma ütlen, et see kõlab nagu Elton John, et seal on 70ndate stiilis kitarrisoolo ja funky, justkui Rolling Stonesilt hiivatud klaver, siis.. mis siis? Miks ma usun, et see on üldse kompliment?” (NA 25. märts)

10. Gary Wilson

“Mary Had A Brown Hair”

(Stones Throw)

Areen ei ole veel öelnud: Kuulsate ja mõjukate fännide

(Beck, Sonic Youth, ?uestlove ja Stones Throw boss Peanut Butter Wolf) poolt popajaloohämarustest välja otsitud veidrik ja üksildane ekstsentrik, kes andis oma eelmise plaadi  välja aastal 1977. Kummalisi armastuslaule esitab ta stiilides segane jazz, prince, proto-jimi-tenor, sündirock, funk, nohiku elektro ja soul. Väga eriline.

11. Animal Collective

“Sung Tongs”

(Fat Cat)

Areen ütles: “Tavapärase vokaaliga sarnanevatele häältele pakuvad vaheldust kohatine nimevääriliselt loomalike kõlade ja olematu inimkeele segune supp, milles on midagi väga avatut ja siirast. Kogu plaat on justkui unistus lõputust pühapäevast sõprade ja lähedaste inimeste seltsis mõnes looduskaunis kohas, mis ei kahanda plaadi novaatorlikku poolust.” (Areen 3. juuni)

12. Keane

“Hopes And Fears”

(Island)

Areen ütles: “Oskus kirjutada häid ja väga häid laule pole maailmast kusagile kadunud, ehkki pärast Eurovisioonil nähtud andetuse paraadi võib selline tunne kergesti tekkida. Aga palun väga, siin on terve albumitäis suurepärast muusikat, melanhoolset ja meloodilist, lihtsat ja poeetilist. /…/ See, kuidas Tom Chaplini hääl Keane’i dramaatika elama paneb, meenutab tõesti Freddie Mercuryt tema parimatel päevadel.” (Areen 27. mai)

13. Todd Rundgren

“Liars”

(Sanctuary)

Areen ütles: “Nagu oleks Steely Dan otsustanud naturaalpillidest loobuda. Nagu oleks Stevie Wonder läinud tagasi oma hiilgeaastatesse. Nagu oleks XTC Ameerikasse kolinud. Nagu oleks Sting suutnud oma adekvaatsuse säilitada. Nagu mäletaks me veel Bruce Hornsbyt. Nagu elaks Marvin Gaye ikka veel.” (Areen 14. oktoober)

14. – 15. Nick Cave & The Bad Seeds

"Abbatoir Blues/The Lyre of Orpheus"

(Mute)

Areen ütles: “Cave kõlab siin veel nagu John Cale oma paranoilisemal perioodil. Või 70ndate teise poole Bowie. Mis on ühe jaoks paranoia, on teise jaoks leebumine. Oluline on siin just koorikasu­tus. Pidev suhtlemine staari ja (gospel)­koori vahel, pidev pinge, vahelehüüded, mis oleks nagu “Halleluuja”, aga on siiski midagi muud. Lihtne, aga kandev. Jutustav, aga ratsionaalne. Pigem rituaal kui poptoode, aga samas rituaalina liiga argine, liiga personaalne.” (Areen 2. detsember)

14. – 15. Mylo

“Destroy Rock’n’Roll”

(Breast Fed)

Areen ei ole veel öelnud: “Daft Pungi poiste järjekordne andekas sõber? Kõlab sedaviisi, kuid tegelikult on selle inimsõbraliku ja humoorika house/techno/electro/jazz/pop albumi kokku arvutanud meie laiuskraadi mees – kaugel shoti pärakolkas Maci taga pusiv Myles MacInnes. Plaadi suurim pomm on “Drop The Pressure” – kuula sulle lähimal vana-aastadiskol.”

16. – 17. Devendra Banhart

“Rejoicing In The Hands”

(XL)

Areen ütles: “Tema lihtsad lood on absoluutselt ajatud, need võivad vabalt olla pärit aastakümnete tagant, aga kõlavad nüüdisaegselt. Ehk taas kord näide elu lainetes suplevast ja seeläbi ümbritsevat tajuvast muusikust, kelle lihtsad, kuid samal ajal tundenüansirikkad laulud sünnivad sõna otseses mõttes lambist, mängleva kergusega ja jõuavad sellisena ka otse looja südamest kuulaja omasse.” (Areen 15. juuni)

16.-17. Gwen Stefani

“Love Angel Music Baby”
(Interscope)

Areen ei ole veel öelnud: “No Doubti ninanaise Stefani sooloalbum on kõrvus kirjuksvõtvalt värviline ja saluudikiirusel tuiskav ‘00ndate ultrapop.  Mille on aidanud sisse mängida ja produtseerida ansamblite N.E.R.D, New Order, NWA, No Doubt, OutKast, The Time ja The Revolution parimad pojad ja tütred.”  

18. Björk

“Medulla”

(One Little Indian)

Areen ütles: “Muusika on siin erakordselt kehaline ja kõlab samas ikkagi kuidagi tehnitsistlikult, väga kaugel lihtsusest, mida võiks eeldada. Kohati mängivad või täpsemalt, imiteerivad inimesed siin mitte pille, vaid masinaid. Kes ei tahaks olla sämpler või trummimasin? /…/ Suur osa plaadist on pigem nüüdis-vokaalmuusika, mitte pop.” (NA 9. september)

19. Moodymann

“Black Mahogani”

(Peacefrog)

Areen ei ole veel öelnud: “Kuigi Moodymanni neljandal albumil on koos haruldused ja ihaldusväärsused tema 12-tolliste diskograafiast ning täiesti uued palad, mängib see otsast lõpuni justkui kontseptuaalteos. Jazz? R’n’b? Techno? House? Misiganes – see on tume, erootiline ja sügav soul, täpselt selline nagu ainult Moodymann oskab.”! 

20. The Music

“Welcome To The North”
(Virgin)

Areen ütles: “Isegi kui olete unustanud The Musicu suurepärase debüüdi, saate nüüd kohe teada, et nende uus plaat on lihtsalt fantastiline./…/Kirjutav inimene on sageli nõrk, eriti siis, kui kohtub muusikaga, mis räägib kõikides keeltes ja mängib kõikide meeltega. Need laulud teevad sõnatuks nagu inimene, kes andestab sulle sinu kõige suurema rumaluse. Ainus viis sellisele muusikale adekvaatselt reageerida on olla vait.” (NA 14. oktoober)

Isiklikud esiviisikud

Marek Kallin

1.-3. Gwen Stefani "Love Angel Music Baby"

1.-3. Franz Ferdinand "Franz Ferdinand"

1.-3. Dizzee Rascal "Showtime"

4. Toe Tag "Legendaarne"

5.-6. Keane "Hopes and Fears"

5.-6. Eminem “Encore”

Erik Morna

1.-2. Franz Ferdinand “Franz Ferdinand”

1.-2. Danger Mouse “Grey Album”

3.-6.  N.E.R.D. “Fly Or Die”

3.-6. Toe Tag - Legendaarne

3.-6. Kalm - Generalissimus Kalm

3.-6. Gwen Stefani “Love Angel Music Baby”

Siim Nestor

1. Animal Collective “Sung Tongs”

2. Moodymann “Black Mahogani”

3. Toe Tag “Legendaarne”

4. De La Soul “The Grind Date”

5. Weird War “If You Can’t Beat ‘Em, Bite ‘Em”

Tõnu Pedaru

1.-2.  The Streets “A Grand Don’t Come For Free”
1.-2.  The Go! Team “Thunder Lightning Strike

3. Franz Ferdinand “Franz Ferdinand”
4. Interpol “Antics”

5.-6. The Libertines “The Libertines”

5.-6. Razorlight “Up All Night”

Raul Saaremets

1.Morrissey “You Are The Quarry”

2.Moodymann “Black Mahogani”

3.-4.Devendra Banhart “Rejoicing The Hands”

3.-4.The Libertines “The Libertines”

Koit Raudsepp

1.-3. Toe Tag “Legendaarne”

1.-3. Mylo “Destroy Rock’n’Roll”

1.-3. Franz Ferdinand “Franz Ferdinand”

4. Kasabian “Kasabian”

Tristan Priimägi

1. Iron & Wine “Our Endless Numbered Days”

2. Madvillain “Madvillainy”

3. Sufjan Stevens “Seven Swans”

4. Subtle “A New White”

5. Jill Scott “Beautifully Human: Words and Sounds Vol. 2”

Mart Juur

1.The Music "Welcome To The North"

2. Ian Brown "Solarized"

3. East Trading Wang "Employees Of The Year" -

4. Pia Fraus "Mooie Island"

5. John Frusciante "Inside Of Emptiness"

Tõnis Kahu

1.Diamanda Galas ”Defixiones: Will And Testament”  

2.-4.Infinite Livez ”Bush Meat”

2.-4.Isis “Panopticon”  

2.-4.The Streets “A Grand Don`t Come For Free” 

5.-6.Eminem “Encore”  

5.-6. Brian Wilson “Smile”

Aivar Tõnso

1. Autistic Daughters "Jealously and Diamond"

2. Zeena Parkins & Ikue Mori "Phantom Orcahrd"

3. Niobe "Voodolooba"

4. Julian Fane "Special Forces"

5. Panda Bear "Young Prayer"

Erkki Luuk

1.-6. Donato Wharton "Trabanten"

1.-6. Max Richter "The Blue Notebooks"

1.-6. Porn Sword Tobacco S/T

1.-6. Apollon "Aleatorical"

1.-6. Erkki Hyva "Varjust rambini"

1.-6. Schurer "Vexations"

Tõnu Kaalep

1.Tuxedomoon "Cabin in the Sky"

2. David Byrne "Grown Backwards"

3.-4.Brian Wilson "Smile"

3.-4.Todd Rundgren "Liars"

5. Lambchop “Aw C’mon / No You C’mon”

Lauri Tikerpe

1.Nicola Conte “Other Directions” 

2.DKD “Future Rage” 

3.Terry Callier “Lookin´Out” 

4.Jill Scott “Beautifully Human”

5. Intuit “Intuit”