Rooli tagant paistab Z4 veelgi muljetavaldavam kui väljast. Juhi ees laiub mootorikapott, pikk ja lai nagu lennukikandja tekk. Auto tegelikke mõõtmeid tajuda on raske ja see sunnib parklas manööverdades ettevaatlikuks. Aga Z4 ihkab vabadust. Eriti kui kapoti all ootavad 306 hobujõudu luba traavi lasta. Paraku pole Eesti just parim koht Z4 dünaamika nautimiseks. Mootor jõuab vaid paar korda rõõmsalt haugatada ning kahe siduriga käigukast oma kiirust ja sujuvust demonstreerida, kui seadusega etteantud piirid juba kätte jõuavad.


Tänu jõulisele mootorile on rehvide haardevõime piire ületada väga lihtne ja siin kuluvad juhiabisüsteemid marjaks ära. ESP sekkumine on aga nii kiire ja esiti märkamatu, nagu suudaks elektroonika juhi kavatsusi aimata telepaatilisel tasandil. Väljalülitatud ESP lubab joonistada uhkeid poognaid, kuid et veermik toimib täpselt, saab ka kerget jõu­libisemist vaevata kontrolli all hoida.


Kui vigu otsida, jääb silma õieti üksainus. Mass. Elegantne välimus ja toores jõud ei lase sel välja paista, aga Z4 on rampraske. Saadaval on ainult kuuesilindrilised jõuallikad ja võimsaim Z4 kaalub ligi 1,6 tonni. Otsesed konkurendid on oma tsentneri jagu kergemad ning kui masinad ringrajal joonele seada, on vahe stopperiga kindlasti mõõdatav. Olgu BMW insenerid nii kavalad ja osavad kui tahes, füüsikaseaduste vastu ei saa nemadki.


Aga ehk pole vajagi? Võib-olla kasvatati Z4 suureks ja raskeks hoopis sellepärast, et mudelivalikus jääks ruumi ka klassikalisele, väikesele, kergele ja vilkale rotsterile? Ae-ae, Z2, kus sa oled?
BMW Z4 sDrive35i

Mootor R6 2979 cm3 • Võimsus 306 hj • Tippkiirus 250 km/h • Aeg 0–100 km/h
5,2 s • Tühimass 1580 kg • Pikkus/teljevahe 4239/2496 mm • Pakiruum 180–310 l • Kütusekulu (B) 9,4 l / 100 km • CO2 pääst 219 g/km • Hind alates 736 000 kr