19.06.2009, 00:00
Baieri vabaõhuekspress
Teise põlvkonna BMW Z4 kasvas nii mõõtudes kui kaalus ja on nüüd rohkem mugav reisiauto kui vilgas sportsõiduk. Seda arvamust kinnitavad ka kõva katus ja jõulised, kuid ökonoomsed mootorid.
Välimuselt on ta vastupandamatu. Pikk-pikk mootorikate, istmed peaaegu
tagarataste vahel – nagu pesuehtsale rotsterile kohane. Isegi
ülestõstetud katus ei riku pilti ära. Katus ise valmistatakse
alumiiniumist (varem presendist) ning sellega tabati hoobilt kolm kärbest:
uus Z4 on eelkäijast vaiksem, soojem ja vandaalikindlam.
Kokkuvõttes ka igapäevaautoks sobilikum. Kokkuklapitud katus
võtab küll pakiruumist üle kolmandiku enda alla, kuid 180
liitrit jääb ikkagi veel alles. Pikkade esemete (näiteks
suuskade) vedamiseks on lisavarustusena saadaval läbilaadimissüsteem.
Kõlava nimega süsteemi tööpõhimõtet uurides
aga tabab uurijat pettumus – oodatud-loodetud peenmehhaanilise
kõrgpilotaaži asemel on tegu kõige lihtlabasema suusaluugiga
pakiruumi ja kabiini vahel. Aga PR-osakonnale lähevad siit
maksimumpunktid.
Rooli tagant paistab Z4 veelgi muljetavaldavam kui
väljast. Juhi ees laiub mootorikapott, pikk ja lai nagu lennukikandja
tekk. Auto tegelikke mõõtmeid tajuda on raske ja see sunnib
parklas manööverdades ettevaatlikuks. Aga Z4 ihkab vabadust. Eriti
kui kapoti all ootavad 306 hobujõudu luba traavi lasta. Paraku pole
Eesti just parim koht Z4 dünaamika nautimiseks. Mootor jõuab vaid
paar korda rõõmsalt haugatada ning kahe siduriga käigukast
oma kiirust ja sujuvust demonstreerida, kui seadusega etteantud piirid juba
kätte jõuavad.
Tänu jõulisele mootorile on
rehvide haardevõime piire ületada väga lihtne ja siin kuluvad
juhiabisüsteemid marjaks ära. ESP sekkumine on aga nii kiire ja esiti
märkamatu, nagu suudaks elektroonika juhi kavatsusi aimata telepaatilisel
tasandil. Väljalülitatud ESP lubab joonistada uhkeid poognaid, kuid
et veermik toimib täpselt, saab ka kerget jõulibisemist
vaevata kontrolli all hoida.
Kui vigu otsida, jääb silma
õieti üksainus. Mass. Elegantne välimus ja toores jõud
ei lase sel välja paista, aga Z4 on rampraske. Saadaval on ainult
kuuesilindrilised jõuallikad ja võimsaim Z4 kaalub ligi 1,6
tonni. Otsesed konkurendid on oma tsentneri jagu kergemad ning kui masinad
ringrajal joonele seada, on vahe stopperiga kindlasti mõõdatav.
Olgu BMW insenerid nii kavalad ja osavad kui tahes, füüsikaseaduste
vastu ei saa nemadki.
Aga ehk pole vajagi? Võib-olla
kasvatati Z4 suureks ja raskeks hoopis sellepärast, et mudelivalikus
jääks ruumi ka klassikalisele, väikesele, kergele ja vilkale
rotsterile? Ae-ae, Z2, kus sa oled?
BMW Z4 sDrive35i
Mootor R6 2979 cm3 • Võimsus 306 hj • Tippkiirus 250 km/h • Aeg 0–100 km/h
5,2 s • Tühimass 1580 kg • Pikkus/teljevahe 4239/2496 mm • Pakiruum 180–310 l • Kütusekulu (B) 9,4 l / 100 km • CO2 pääst 219 g/km • Hind alates 736 000 kr
Mootor R6 2979 cm3 • Võimsus 306 hj • Tippkiirus 250 km/h • Aeg 0–100 km/h
5,2 s • Tühimass 1580 kg • Pikkus/teljevahe 4239/2496 mm • Pakiruum 180–310 l • Kütusekulu (B) 9,4 l / 100 km • CO2 pääst 219 g/km • Hind alates 736 000 kr