Karolina Kurkova. AFP

Hoolimata kasinast lihast luudel ei ole supermodellidel näljasurma karta. Samal ajal, kui missidest on saanud tragikoomilised tegelased meelelahutuskultuuri prügikastis, mõõdetakse supermodellide turuväärtust nagu megafirmade oma.

Saksa turunduskonsultatsioonifirma BBDO-Gruppe seadis juuli alguses ritta moeäris kõige kõrgemat hinda küsivad tüdrukud ja hindas nende potentsiaali.

Katse tõestab, et sarnaselt firmade turuväärtusele on võimalik hinnata ka inimeste oma. Hindamisel aluseks võetud BEVA (Brand Equality Valuation for Accounting) meetodi puhul on arvesse võetud modellide turuväärtus, turuimago, turusümpaatia ja turulojaalsus.

Lisaks on arvestatud tüdrukute tulusid, kulusid, käibe kasvu ja vanust: mida noorem modell, seda pikema aja jooksul suudab ta modellina töötada ja raha teenida. Seega peaks edetabel näitama, milliste tüdrukute palkamisse firmad lähiajal tõenäoliselt kõige enam investeerivad.

Seejuures võiks küll arvesse võtta, et antud edetabel on kergelt kiiva Saksamaa poole (sealsete tüdrukute turuväärtust on kohati üle hinnatud) ja hetkel tegelikult tunduvalt rohkem kasutatud uutest nägudest on ettevaatlikult mööda vaadatud (näiteks Daria W, Gemma, Eugenia ja eestlanna Tiiu Kuik).

Seega tõstab turul hinda eelkõige näo tuntus (ehk siis usaldusväärsus) ning suur osa edatabelisse paigutatud tüdrukutest on aktiivsest modellindusest tagasi tõmbunud “pensionär-modellid”, kelle põhiülesanne on filmifestivalide ja heategevusgalade väisamine.

Raha kukub neile seejuures peamiselt ühest-kahest reklaamikampaaniast. Carmen Kass on ära toodud tippmodellidest hetkel üks aktiivsemaid (osales paljudes viimase moenädala olulisimates šõudes) ning tema pensionäride varupingile paigutamine oleks enneaegne.

Usun ka, et päris kindalsti ei ole siin tabelis ettevaatlikkusest tulenevalt paljusid lähiaastate põhimängijaid. Modellindus on nagu iga teinegi äri – kunagi ei või teada, millisest komeedist võib sündida täht.

Ja olgem nüüd ausad – kui teil oleks valida, kas soetada mõne õlletehase või Karolina Kurkova aktsiaid, siis kumma te valiksite?

Milline on keskmine supermodell?

Sündinud jaanuaris 1977.

178 cm pikk.

Elab New Yorgis (äärmisel juhul Londonis).

Armastab ilusaid, rikkaid ja kuulsaid mehi.

Püüab läbi lüüa näitleja või lauljana.

Ei ole enam aktiivne modell – raha kukub mõne suure kosmeetikafirma (Esteé Lauder või L'Oreal) või pesutootja (Victoria's Secret) reklaamlepingust.

Modellide TOP-15

  1. Karolina Kurkova (21) – turuväärtus 670 miljonit krooni. Ajalugu teab, et 15aastasena sattus varaküps ja pikkuse pärast kompleksides Tšehhi tüdruk Karolina Kurkova Ameerika Vogue'i toimetajate silma alla. 17aastaseks saanuna kaunistas ta juba ajakirja kaant, olles kaanetüdrukutest üks noorimaid läbi aegade. Edasi tulid reklaamikampaaniad Valentinole, Tommy Hilfigerile ja Victoria's Secretile, mis tõid Karolinale tiitli “Model of the Year” 2002. Tänaseks on tema nägu kaunistanud ligi 70 moeajakirja kaant ja aktsiad modelliturul kõrges hinnas. Ning staariks olemises ei ole Karolina jaoks midagi uut, sest tema isa Josef Kurka oli omaaegne Tšehhi staarkorvpallur. Ju sealt jäi sisse ka korvpallipisik, mis meelitab teda endiselt kodulähedasele Madison Square Gardenile mänge vaatama.
  1. Julia Stegner (21) – turuväärtus 570 miljonit krooni. Baierimaa pealinnas Münchenis sündinud linalakk, keda tänavu sügisel võime näha Hugo Bossi ja Escada kampaaniates.
  1. Heidi Klum (32) – turuväärtus 440 miljonit krooni. Peamiselt pesumodellina kuulsust kogunud sakslanna, kelle piltidest tehti 2000. aastal maailma müüduim kalender. Meesteajakiri GQ on teda kirjeldanud: “Beebi-kaelkirjaku keha pluss näljase lõvi silmad.”
  1. Natalia Vodianova (23) – turuväärtus 430 miljonit krooni. Praegu eelkõige Calvin Kleini modellina kuulsust koguv Vene kaunitar.
  1. Laetitia Casta (27) – turuväärtus 350 miljonit krooni. L'Oreali reklaamiv prantslanna on siinsetest tüdrukutest lühim (172 cm), kuid ettevaatust – omab džuudos pruuni vööd!
  1. Liya Kebede (26) – turuväärtus 265 miljonit krooni. Etioopia pealinnas Addis Abebas sündinud iludus, kes teenib hiigelsummasid Esteé Lauderi reklaamnäona.
  1. Giselle Bündchen (25) – turuväärtus 255 miljonit krooni. Võrkpalluri või loomaarsti karjäärist unistanud Brasiilia sekspomm, kes plaanib luua oma rõivabrändi.
  1. Eva Padberg (25) – turuväärtus 240 miljonit krooni. Modellina suhteliselt tundmatu, kuid teda võib pidevalt näha saksakeelses meedias: jutusaadetest talendivõistluste žüriideni.
  1. Naomi Campbell (35) – turuväärtus 225 miljonit krooni. Mustanahaline gasell, kes ebaõnnestunud lauljakarjääri järel (kuigi jah, “La, la, la love song” koos Toshiga oli Jaapani edetabelites number 1) on siirdunud märksa õnnestunumalt parfümeeria- ja kosmeetikaärisse.
  1. Kate Moss (31) – turuväärtus 200 miljonit krooni. Hoolimata skandaalsest rocktšiki imagost on endiselt brittide au, uhkuse ja südametunnistuse – auväärse Burberry – reklaamnägu.
  1. Claudia Schiffer (34) – turuväärtus 120 miljonit krooni. Düsseldorfis sündinud sakslaste versioon Barbie'st, keda võime toetada, ostes L'Oreali tooteid.
  1. Karen Elson (28) – turuväärtus 95 miljonit krooni. Jumalikult valge naha ja punaste juustega inglise friik-iludus, kes äsja pani leivad ühte kappi Jack White'iga ansamblist White Stripes.
  1. Linda Evangelista (40) – turuväärtus 90 miljonit krooni. Kanada daam, kes korjab oma panuse eest modellindusse (“Alla 10 000 $ päevas ei tõuse ma voodistki!”) juba elutöö auhindu, kuid ei pidanud paljuks astuda viimasel kõrgmoe nädalal Diori šõus ka lavalaudadele.
  1. Eva Mendes (31) – turuväärtus 85 miljonit krooni. Kuuba-USA näitlejanna (“Hitch”, “2 Fast 2 Furious”), kes astub tänavu sügisel üles Dolce&Gabbana ning Revloni reklaamides.
  1. Carmen Kass (26) – turuväärtus 80 miljonit krooni. Malehuviline Paidest, kellele on internetis pühendatud sadu lehekülgi ning kelle nime on päris kindlasti toksitud otsingumootoritesse rohkem kui ühegi teise eestlase oma.