Delfi/Eero Hänninen

See on esimene laiaulatuslik piirang, mida Eesti suurim veebikeskkond rakendab oma kommentaarikeskuses. Samuti alustas Delfi täna koos Eesti Ekspressi, Maalehe ja Eesti Päevalehega teavituskampaaniat "Ära sigatse! Teisel pool ekraani on inimene!", milles kutsutakse inimesi üles mitte kirjutama solvavaid kommentaare ning taunima ka teiste puhul seda tegevust.

Uue rakenduse kohaselt kuvatakse kõigile kasutajaile, kelle kommentaar on reeglite rikkumise tõttu kommentaariumist eemaldatud, järgmise kommentaari kirjutamisel teade eemaldamisest. Samuti ei avaldata selle kasutaja uusi kommentaare enne kui kasutaja on tutvunud ja ka nõustunud kommenteerimise reeglitega. Delfi peatoimetaja Urmo Soonvaldi sõnul pole see piirang kindlasti mingi imerelv solvangute vastu, kuid väike samm õiges suunas kindlasti.

"See on pigem informeeriva ja hoiatava iseloomuga kui represseeriv. Uuel funktsioonil on kaks olulist toimet. Ta annab inimestele tagasisidet selle kohta, et nende eelmine kommentaar ei vastanud reeglitele ja eemaldati kommentaariumist. Loodame, et see paneb nii mõnegi kommenteerija rohkem mõtlema kirjutatava kommentaari sisu üle. Teisalt teeb uus korraldus solvajate kommenteerimise ebamugavaks, kui igale sobimatule kommentaarile järgneb teade ja nõue tutvuda reeglitega,"
ütles Soonvald.

Täna algas ka Delfi, Eesti Ekspressi, Maalehe ja Eesti Päevalehe solvavate kommentaaride vastane teavituskampaania. Teavituskampaania suunab tähelepanu solvava kommentaari kirjutamise hukkamõistmisele.
Senine kogemus näitab, et paljude solvavate kommentaaride kirjutajate puhul sooritatakse tegu emotsioonide ajel egoistlikust seisukohast lähtudes. Kirjutajad ei mõtle sellele, kas nad teevad midagi valesti või kuidas nende tegu mõjutab teisi inimesi. Samuti ei taju solvajad, et nende teod on viinud selleni, et ühiskond on valmis seadma vabale kommenteerimisele internetis olulisi piiranguid. Seetõttu puudutab see küsimus ühiskonda laiemalt, mitte ainult solvajaid endid. Usume, et selge üldine hukkamõist on üks samm positiivse lahenduse suunas.

Probleemile tähelepanu tõmbamiseks kasutatakse agressiivset sõnumit.

"Ära sigatse! Teisel pool ekraani on inimene!". Kampaania on avatud ning sellega võivad liituda kõik soovijad, et sõnumit levitada. Kampaania veebileht on aadressil arasigatse.delfi.ee.

Delfi on loonud moderaatorite osakonna, kus on tööl inimesed, kes teevad nii eesti- kui vene keelses portaalis kommentaaride järelmodereerimist.

Moderaatorid vaatavad esmajärjekorras läbi kõik kasutajate teated sobimatutest kommentaaridest. Samuti jälgitakse kommentaaride vastavust kommenteerimise reeglitele. Augustis kirjutati Delfi portaali ligi 190 000 kasutajapoolset kommentaari ning moderaatorid eemaldasid neist ligi 15 000 ehk 8%. Valdav enamus reeglite rikkumistest on seotud spämmi või mitteteemakohase kommentaariga. Solvavate kommentaaride osakaal jääb alla 0,5% kõigist kommentaaridest. Delfi kommenteerimisreeglitega saab tutvuda aadressil: kommenteerimisreeglid.delfi.ee.

Septembrist alustas Delfis ka rubriik "Kõik kommentaaridest". Rubriigi eesmärgiks on vedada kommentaaride teemalist debatti ning pakkuda ühest kohast varasemaid aastate jooksul ilmunud materjale sh. viiteid kohtulahenditele. Kommentaaride teemalises debatis on rubriigis hiljuti arvamust avaldanud Maimu Berg, Iivi Masso, Tiit Hennoste, Villu Otsmann jt. Rubriiki toimetab Delfi arvamustoimetaja Rain Kooli.

Delfi on suurim internetiportaalide operaator, mis Eestis koondab enda alla 10 veebisaiti: Delfi.ee; rus.delfi.ee; Publik.ee; Forte.ee; Naistekas.ee; Delfi Sport; Delfi.TV; Weekend.ee; Mistoimub.ee; Kasulik.ee. Kokku külastab Delfi veebisaite TNS Metrix andmetel nädalas üle 600 000 inimese. Delfi kuulub suurimasse Eesti meediakontserni Ekspress Grupp.