Vihmasel 25. augustil esitles Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) ehk firma, mis käitab pealinna bussi-, trammi- ja trolliliiklust, Noblessneri kvartalis oma esimesi surugaasibusse.

Kohal olid firma juhid eesotsas Deniss Boroditšiga ning linnapea Mihhail Kõlvart. Neile oli see oluline, positiivne sündmus. „Uute, biometaanil sõitvate busside liinile jõudmisel on tegu viimaste aastate suurima keskkonnasõbraliku uuendusega Tallinna ühistranspordis,“ kiitis Boroditš. TLT väitel kahaneb Tallinna ühistranspordi ökoloogiline jalajälg (CO2 hulk) tänu uutele bussidele ligi 25 000 tonni võrra aastas. 

Aga rohevalge Bioforce Infra kirjaga gaasitankur, mis seisis Noblessneri sadamas uute busside vahel, ei töötanud. Ta oli tol hetkel butafooria, seade polnud ühendatud ei gaasi- ega elektrivõrguga, kuigi rahvale mulje avaldamiseks ühendati tankimispüstol isegi ühe bussi külge.

Tolle tankimisseadme puhul oli tegemist reklaamiliku sõuelemendiga – samamoodi nagu autonäitustele ei tooda tavaliselt vormel-1 võistlusautosid, vaid ikka mootorita näitusemudeleid.

Kuid ka päriselus ei läinud TLT busside tankimishange sugugi ootuste­kohaselt.

Avalehele
68 Kommentaari
Loe veel: