Rannapromenaadi superstaar

Seepärast pole ka ime, miks Ford valis oma kõige edevama auto esitlemise kohaks just Cote d’Azuri. Ford ja edev? Tundub võimatu? Aga nii see on. Ford StreetKa võib olla küll vaid 365 sentimeetrit pikk, kuid Pininfarina disainerid on sellele andnud nii seksika kuju, et see püüab pilke ka kõike näinud Rivieras.

Ei usu? Cannes’is peetakse juba aastakümneid Euroopa glamuurseimat filmifestivali. Rikkaid ja ilusaid on nähtud seal karjakaupa, samuti nendega kaasas käivat atribuutikat. Rolls-Royce või Bentley, Ferrari või Lamborghini ei pane seal kedagi kulmu kergitama. Ent pruukis meil vaid oma erepunane, allalastud katusega StreetKa rannapromenaadile parkida, kui silmapilk kogunes selle juurde neli-viis huvilist.

Ka linnas foori all uudistasid kaasliiklejad varjamatu huviga pisikest edevusehunnikut ning hääletu kokkuvõte nähtust oli tavaliselt üks ja sama: pöial püsti.

Eriti efektne näebki välja just punane StreetKa (viis esimest lehemeeste ekipaaži võtsid kõik proovisõiduks punase auto, ehkki valida oli kuut-seitset värvi). Kuus aastat vana Ka on Pininfarina värskenduskuuri läbinult hoopis teistsugune kui munajas originaal. Tegelikult pole tegemist ainuüksi Itaalia disainiga. StreetKad ei veere maha mitte mõne Fordi tehase konveierilt, vaid tulevad hoopiski Pininfarina vabrikust.

StreetKa evib ka mõningaid praktilise väärtusega omadusi. pakiruum on rotsteri kohta täiesti tasemel. Katuse avamine-sulgemine käib käsitsi, kuid erinevalt nii mõnestki liigikaaslasest pole selleks vaja erilist jõudu rakendada. Ainult liigutuste järjekorra meeldejätmine võtab aega (vales järjekorras katus ei avane/ei sulgu). Audiosüsteem on äärmiselt vinge ning muudab isegi mõõdukal helitugevusel aeglaselt rannapromenaadil veereva auto veelgi huvitavamaks.

Kole kallis

Paraku tuleb nentida kurba tõsiasja, et see on ka kõik, millega StreetKal hõisata. Nagu Fordil kahjuks tihti juhtunud, pole viimistlemiseks jätkunud aega ja/või raha (day late, dollar short) .

Kui autos istet võtta ja veidi ringi vaadata, ei rõõmustata silma millegagi. Kogu väline edevus on nagu nõiaväel asendunud kolekoleda musta krobelise plastiga. Rooli kodaraid katvad alumiiniumivärvi plastitükid mõjuvad pigem paroodiana. Prooviautol oli asi isegi nii halb, et mõned detailid ei klappinud korralikult kokku.

Ja ega sõiduomadusteski midagi silmapaistvat pole. Vana kaheksaklapiline 1,6 liitrine mootor on küll 95 hobujõuni upitatud, kuid liikluses see veenvat muljet ei jäta. Paigaltvõtul võib teatavat kiirendust täheldada, ent maanteel (eriti kiirteel) tuleb väga tähelepanelik olla, et möödasõitudel ohuolukordi vältida ja kiirematele mitte jalgu jääda. Pooleli on jäänud ka summutihääle tuunimine ning tummise jõmina asemel kostab sealt mingit õnnetut parinat. Ka pidurid pole StreetKa tugevam külg – no millisel vähekesegi sportlikul 21. sajandi sõidukil kasutatakse tagaratastel trummelpidureid?

Kui aga lähtuda sellest, et StreetKa pole ligilähedaseltki sportlik sõiduk, asetub kõik omale kohale. Ent milleks on siis autol all sobimatult suured 16tollised rattad? Lahtine väikeauto on paratamatult pehmevõitu kerega, mis teeb silmapaistvad kiirused kurvides tegelikult võimatuks. Juhitavusel pole tegelikult viga, ent kere vajub kurvis küll üleliia kreeni.

Kokkuvõtte tundub , et huvilisel on vähe võimalusi StreetKad Eestis sõitmas näha. StreetKa eest tuleks meie ostjal välja käia 315 900 krooni (ehk umbes 20 000 eurot). Võrdluseks – Saksamaal küsitakse sama sõiduki eest umbes 265 000 krooni (ehk 16 990 eurot ).

Juured aastas 1996

StreetKa esimesed alged pärinevad aastast 1996, kui tõi nüüdseks areenilt kadunud kerefirma Ghia nüüdseks areenilt kadunud Torina autonäitusele välja prototüübi Saetta. Saetta tehniliseks baasiks oli Ford Fiesta, õieti oligi tegemist Fiesta 25. aastapäeva puhul valminud sõidukiga. Tasub meenutada, et isegi Ka debüüdini jäi tol hetkel veel kolm ja pool aastat.