Kahe suurima ajakirjanduskontserni aasta alguse majandustulemused on tänu edukale reklaamimüügile silmapaistvalt head.

"Igal juhul on olnud hea aasta. Ütleks isegi, et ma ei mäleta varasemast nii head aastat," teatas Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito, kes on meedia juhtimisega tegelenud kümmekond aastat.

"Muidugi! Väga hea aasta!" andis sama hinnangu Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik.

Nii Postimehe omanikuna tuntud Eesti Meedia kui Eesti Ekspressi omanikuna tuntud Ekspress Grupp raporteerisid silmapaistvast poolaasta tegevuskasumist - Eesti Meedia 44 miljonit krooni ja Ekspress Grupp 54 miljonit krooni.

Eesti Meedia käive oli 346 miljonit krooni ja Ekspress Grupil veel sada miljonit krooni suurem ehk 446 miljonit krooni.

Ekspress Grupi käibe kasvu võrreldes mullusega mõjutas eelkõige väljaannete edukas reklaamimüük ning trükikoja Printall head tulemused. Reklaamiturg kasvas eelmisel aastal 15 protsenti. Samuti suurendas käivet Ekspress Hotline liitmine grupiga ja Rahva Raamatu poodide edukas müügitegevus.

Ka Eesti Meedia majandustulemusi mõjutas eelkõige reklaamimüügi kasv, mis suurenes 30 protsenti, ja samuti kon-tserni kuuluva trükikoja Kroonpress käibe suurenemine. Niisiis mõlema meediahiiglase edule andsid lihvi trükikodade tugevad ekspordi tulemused.

Mart Kadastik juhtis tähelepanu, et Eesti Meedia ja Ekspress Grupi majandustulemused ei ole päris üheselt võrreldavad. Kui Eesti Meedia koondab ainult osa Norra firma Schibstedi tütarettevõtetest Baltikumis ning selles ei kajastu näiteks Kanal 2 ja Läti-Leedu majandusnäitajad, siis Ekspress Grupi näitajad peegeldavad kogu kontserni tegemisi.

Samuti ostis Eesti Meedia võrreldaval poolaastal Eesti Päevalehelt 50 protsenti Linnalehest. "See kaheksa miljonit krooni kajastub ühel poolel miinusena ja teisel poolel plussina," ütles Kadastik. Eesti Meedia majandustulemusi mõjutas ka venekeelse Postimehe käivitamine.