15.05.2009, 00:00
Eesti Maja messil Interjöör 2009
Mõte panna üles koondväljapanek, mis näitab Eesti
tootjate panust kodukujundaja valikuportfelli, on üks neist ideedest,
mille puhul tundub, et miks alles nüüd.
Projekti autor,
“Kodusaate” produtsent
Monika Süvari
, palus
näidiskodu kokku panna
Ivi-Els Schneideril
, kes esialgu
veidi vastu punnis, kuid siis töö talle omase põhjalikkusega
ära tegi.
Maja-boks sai veidi üle sajaruutmeetrine,
lisaks 40ruutmeetrine terrass. Kõik põrandapinnad on termopuidust
(Thermory), vaid märgruumides vahelduseks paekivi (Haapsalu Paekivi).
Termopuit väärib tähelepanu, sest seni oleme seda
kohanud vaid ehk saunas. Kuid vanasõna parafraseerides –
“lase sant sauna, tikub magamistuppa”. Tavalisele puidule annab
termopuit silmad ette ja ka hinna poolest võib seda
parketialternatiivina võtta. Kes veel ei tea – termopuiduks
nimetatakse puitu, mida on kuumutatud seni, kuni temast hävib niiskus ja
bakterid. Seetõttu lõpetab puit “mahumängud”,
tema vee-, kahjuri- ja mädanikukindel pind näeb siledam,
tõmmum ja hinnalisem välja kui vastavale puidule omane.
Loodussõbralikud krohvid-värvid andis firma Safran,
disainsiseuksed Kopkop, ahjupotid Saviton, vanni Aquator, köögi
Idema, vaibad eritellimusena Valley jne jne. Väljas oli ka rahvalikku
käsitööd, disainerite unikaalloomingut ning kollektsiooni
kroonis Estonia tiibklaver.
Lavastusliku väljapaneku
tähtsust näitab fakt, et alles siis, kui Aquatori vanni Vermeer Eesti
Majas tähele pandi, mindi seda massiliselt nende boksist küsima, kus
seda varem polnud märgatudki, hoolimata sellest, et Aquatori enda boksi
kujundus on alati kõrgel tasemel.
Ivi-Els Schneideri
sõnul on Eestis mitmegi sisustuselemendi puhul olemas arvestatav valik,
nii et ta saanuks ka mitu Eesti Maja koostada. Tagantjärele on ta
üsna rahul, et väljakutse vastu võttis, sest selle käigus
tekkis tal kontakte tegijatega, kellest ta varem mitte midagi ei teadnud. Samas
sooviks ta “latti tõsta”, s.t head tootjad võiks
üles leida head disainerid ja vastupidi.
Edaspidi tahetakse
selle kollektsiooniga hakata esinema messidel mujal maailmas, et kompaktselt
tutvustada meie tegijaid ja promoda seeläbi ka riiki. Ühenduses
peitub jõud ja koos lüüakse lahti uks rahvusvahelisele turule.