“Sideamet on põhjendamatult suure koosseisuga asutus, mis ei tegele oma ülesannetega, vaid tahab kindlustada paljudele oma töötajatele Eesti Posti turjal muretut äraelamist ning mugavaid ametikohti pikkadeks aastateks,” leiab Ehasalu.

Postmark on Ehasalu sõnul firma põhitoode, aga sideamet ei ole lubanud selle hinda tõsta. “Eestis pole ühtki teist riiklikult reguleeritud tariifi, mis on seitse aastat samal tasemel olnud, olgu siis elekter, vesi, soojusenergia või midagi muud,” ütleb Ehasalu. Universaalne postiteenus, mida reguleerib sideamet, tõi Eesti Postile mullu koguni 38 miljonit krooni kahjumit. Muude tegevustega kogukahjum vähenes.
 
Kriitikat jagub Ehasalul sideameti aadressil veel. Ehkki postiseadus andis mullu Eesti Postile ainuõiguse kuni 50grammiste saadetiste laialitoimetamiseks, rikuvad paljud teised firmad – näiteks D2D – Ehasalu sõnul Tallinnas seda seadust, kandes laiali arveid ja kirju. “Selle takistamiseks pole sideamet mitte midagi teinud,” kurdab Ehasalu.

Uus eesmärk: tänavu kasumisse
Eesti Post jõuab Ehasalu lootuse kohaselt jooksvasse kasumisse alates 1. juulist 2007. Selleks ajaks müüakse tema sõnul maha firmale kuuluv hoone Toompuiesteel, mille väärtuseks on hinnatud 28 miljonit krooni.

Sideameti peadirektor Ando ­Rehemaa ütleb, et tajus möödunud aas­tal Eesti Posti hinnakirja muutuste vajadust, ent hindu ei saa “labidaga” visata mingisse suvalisse kõrgusesse. Kõige alus peab olema täpne kuluarvestus, mille esitamisega Eesti Post mullu hakkama ei saanud. Postifirma kahjumi põhjusena toob ta Eesti dünaamilist ja kiiresti aranevat majanduskeskkonda, mis sõi firma napi kasumi ega ­võimaldanud kiireid muutusi kuludes ja tuludes.

Eesti Posti tulem
kasumid ja kahjumid
miljonites kroonides

2002       +34,0
2003       +23,8
2004       +29,1
2005       +39,0
2006       -20,5 eeldatavalt

Allikas: äriregister, Eesti Ekspress