Aasta otsa on Eesti Lennuakadeemia ja selle töötaja Peep Lauk (53) presenteerinud meedias Laugu revolutsioonilist leiutist, kiitnud selle fantastilist mõju lennukite kütusekulule ja rääkinud koostööst Airbusiga. Kriitikud ütlevad, et see lugu on valesid täis.

Juuli algul esines „Aktuaalse kaamera“ uudistesaates ­Eesti Lennuakadeemia teadlane Peep Lauk. Uudistesaates esitleti Laugu revolutsioonilist leiutist, lennuki tiiva tagumise otsa külge käivat miniklappi, mis suurendab tõstejõudu ning vähendab õhutakistust ja kütusekulu lausa kümne protsendi võrra. Loost saime teada, et Lennuakadeemial käib kõva koostöö Airbusiga ja et kütuse kokkuhoiuna säästab leiutis miljon eurot aastas ühe lennuki kohta. Parajasti on käimas väiksema prototüübi valmistamine, järgneb suurem prototüüp ja seejärel läheb leiutis Airbusi kommertslennukitele.

See polnud Lennuakadeemial ja Peep Laugul esimene kord sama asjaga meedias esineda. Esimene meediatuur toimus 2018. aasta kevadel, kui algas koostöö Airbusiga. Näiteks Äripäev kirjutas sellest pealkirjaga „Lennuakadeemia taotleb revolutsioonilist patenti“, kus kiigati juba ka USA turule ning koostööle Boeinguga. Nii era- kui ka riigimeedias on teema paljudest lugudest läbi käinud. Arusaadav: kõva leiutis, revolutsioon lennunduses, partneriks üleilmne suurfirma.

Tegelikult on peaaegu iga element selles loos pehmelt öeldes liialdus, bluff või lausa vale.

« Avalehele 304 Kommentaari