TEENÄITAJA PALJUDELE: E-klassi Mercedes on ikka olnud mõõdupuu, mille järgi nii tootjad kui ka kliendid oma arusaamu sätivad. Toomas Vabam?e
Veel aastat kuus-seitse tagasi oli Mercedese E-klass hea auto etalon. Siis aga hakkas tema maine järsku mõranema. E-klassi hästituntud väärtused – mugavus, prestiiž, turvalisus jne – olid kõik alles. Ent legendaarne töökindlus oli kuhugi kadunud. Odavad (loe: ebakvaliteetsed) allhanked ja pooltoored kõrgtehnoloogilised vidinad vedasid alt. E-klassi värskeim põlvkond (W212) peab selle ano­maalia kõrvaldama ja võtma taas sisse talle kuuluva koha automaailma hierarhias.


Esimene ja kõige märgatavam vastse põlvkonna tunnus on uuelaadne disain. “Kurvad silma” ja ümarad vormid on läinud ajalukku. Esituled on nüüd nurgelised ning keretki iseloomustavad selged jooned ja rõhutatud üleminekud. Stiililine sarnasus C-klassiga on ilmselge, ent detaililahendused võimaldavad ka lihtsalt vahet teha. Sedaaniga koos toodi rahva ette ka E-klassi kupee (varem CLS), hiljem lisanduvad veel universaal (T-mudel) ja nähtavasti ka kabriolett.


Suuruselt (pikkus 487 cm) jääb E-klassi sedaan parasjagu väiksema C-klassi ja suurema S-klassi vahele. Olemuselt kaldub ta pigem siiski väikevenna poole. Seda kinnitab kas või sisekujundus. S-klass meenutab oma rohke puidu ja lakooniliste vormidega pigem luksusmööbliga sisustatud klubisalongi kui sõiduautot. E-klass on märksa asjalikum, rohkem ikka auto moodi. Näidikud on suured ja selged, ent kõikvõimalike nuppude ja lülititega ülekülvatud keskkonsoolil orienteerumine nõuab harjumist. Neljasilindrilise mootori puhul on käiguvalits (või -kang) veel istmete vahel, suuremate jõuallikate puhul aga roolisambal.


Proovisõidu põhjal ei oska ma E-klassi kuskilt otsast laita. Kui krehvtine 619 500 kroonine hind kõrvale jätta, on tegu tõsise kandidaadiga maailma parima auto tiitlile. Võtame või mootori.


Automaatkäigukastiga E220 CDI on tubli raskekaallane rohkem kui 1,7tonnise tühimassiga.


Ent neljasilindriline turbodiisel tarbib vaid kuus liitrit kütust kümnele penikoormale. “Sada” tuleb kätte kaheksa sekundiga ja spidomeeter peatub alles 229 km/h peal. Kõlab nagu energia jäävuse seaduse ümberlükkamine?


Või vaatame kõiki loendamatuid elektroonikarakendusi, mis peavad sõitjate elu turvalisemaks ja mugavamaks muutma. Nende loetelu ja lühikirjeldusega saaks vabalt täita kogu selle ajakirjanumbri. Sõiduomadustest ma ei räägigi – E-klass võib selles osas kõigile eeskuju anda.


Tagaistmetel leidub endisest rohkem avarust ning pakiruumi 540-liitrine maht on vaid üks selle headest omadustest.


Ühesõnaga – iga viimane kui ruutmillimeeter selles sõidukis on musttuhat korda läbi mõeldud ja teostatud sellisena, et autot oleks võimalikult mugav ja turvaline kasutada. Jääb loota, et Daimleri juhtkond on teinud õiged järeldused ning saksa insenerikunsti järjekordne meistriteos ei mineta ka kolme, viie või kümne aastaga oma väärtusi.
 Mercedes-Benz E220 CDI 5A
 Mootor R4 2143 cm3
 Võimsus 170 hj
 Tippkiirus 229 km/h
 Aeg 0–100 km/h 
 8,0 s
 Tühimass
 1735 kg
 Pikkus/teljevahe
 4868/2874 mm 
 Pakiruum 540 l
 Kütusekulu (D) 6,0 l/100 km
 CO2 pääst 
 159 g/km
 Hind alates 619 500 kr