Enno Tamm (Illustratsioon: Aivar Juhanson)

Suve keskel pealinnas maha joonitud bussirajad, autojuhtide nuhtlus, hakkasid septembri algul oma tõelist palet näitama. Õelamad võivad ette kujutada, et ASi Tallinna Linnatransport juht Enno Tamm hõõrus heameelest käsi kokku – kui autojuhtidel halb, siis bussireisijatel hea. Taas üks sunnitud samm tasuta ühistranspordi poole.

Ent ühistransport saab tasuta olema ainult Tallinna elanikele, potentsiaalsetele valijatele. Kogu piletimajandus säilib. Kokkuhoidu ei tule. Kas süsteem on ikka jätkusuutlik?

„See on mitme tundmatuga võrrand, aga on ka konstante, nii et lahendatav. Kõige suurem küsimus on, kui palju kasvab reisijate arv,“ ohkab Tamm. Mis saab siis, kui reisijaid tuleb rohkem kui linn jaksab vedada? See mure võib pea valutama panna küll.

Võimalusel põgeneb Tamm selliste mõtete eest oma maakodusse Läänemaal, kus ta hiljaaegu lõpetas üheksa aastat kestnud töö hollandi veski taastamisel. Tamme sõber ja kunagine pinginaaber, kinnisvaraärimees Rene Treial ütleb, et pärast laste kasvatamist on see kõige kõvem asi, millega mees hakkama saanud. „Erakordselt abivalmis, heasüdamlik ja sihikindel vend,“ iseloomustab Treial sõpra.

Ta on olnud ustav pealiini parteilane ja selle eest ka väärikalt tasutud saanud. „Olen Keskerakonna poliitika toetaja olnud algusest peale,“ tunnistab Tamm. „Erakond on välja kasvanud ju Rahvarindest. Ja Eesti taasiseseisvumine, mu elu suurim unistus, on lahutamatult seotud Edgar Savisaarega.“

Loe täismahus artiklit Eesti Ekspressi tasulisest versioonist

Avalehele
23 Kommentaari