Essen Motor Show'le koguneb igal aastal tuhandeid autotuuningu valdkonnast huvitatud inimesi. Näitus on jagatud järgmiste alade järgi: uued sõidukid, autosport, modifitseeritud autod ning klassikalised ja oldtimer-sõidukid. Just Essenist võite leida suurima valiku tooteid maailma juhtivatelt tuuninguettevõtetelt, mis üritavad just selle näituse avamisajaks lõpetada oma värskeimad projektid.

Näituse temaatika mitmekülgsus - tööstuse uudistoodetest kuni retrosõidukiteni, tuuningust ja aksessuaaridest kuni sporditehnoloogiateni ja elavate esitlusteni - tõmbab ligi väga erinevate huvidega külastajaid, kes soovivad viia end kurssi kõige värskemaga, mis automaailmas toimub.

Järgnevalt väike valik Essenis nähtud põnevatest sõiduriistadest.

 

TECHART WIDEBODY CAYMAN S: Tuuninguateljee TechArt esitles Essenis ekstreemset Porsche Cayman S versiooni, mille eripäraks oli eksklusiivne bodykit ja viimse piirini timmitud suutlikkus ning mis oli õigustatult välja teeninud nime TechArt Widebody Cayman S.

 

HEICO HS3 D5: HEICO SPORTIV tõi avalikkuse ette ühe oma värvikamatest projektidest, mille puhul hakkasid silma ateljeele iseloomulikud disainijooned ja kordumatu stiil, mida kroonivad 20tollised rattad. Volvo C30-l põhineva HEICO HS3 D5 viiesilindriline diisel arendab 205 hj (tehaseversioon 180) ja 400 N·m (350).

 

BRABUS ROCKET: Organisatsioon TUNE IT! SAFE! koostöös Brabuse ateljeega esitles Brabus Rocketi baasil (mis omakorda on Mercedese CLS-klassi sugulane) ehitatud politseiauto eriversiooni. Superauto jõuallikas omab võimsust 730 hobujõudu, kiirendab nullist sajani nelja sekundiga ja arendab kiirust maksimaalselt 360 km/h.

 

BRABUS GL 6.1: Brabuse enda stendil võis näha ka eksklusiivse tuuningkitiga Mercedes-Benz GL mudelit. Kõnealune komplekt koosneb peale peente kere ja salongi disainielementide ka suutlikumast, 462hobujõulisest mootorist.

 

JEDESIGN Q7 WIDEBODY: Je Design esitles oma viimase tööna võimsat SUV Audi Q7 ekstreemversiooni, mida iseloomustavad 285-hobujõuline mootor, eksklusiivne Wide Body komplekt ja suurepärased kiirendusomadused.

 

LODER 1899: Loder riietas Aston Martin V8 Vantage'i kupee tumerohelisesse rüüsse, lisas sellele muu hulgas titaanvedrustuse, 20 hobujõudu ja Afzal Kahni veljed.

 

MANSORY CONTINENTAL GT: Mansory disainerid üllatasid publikut harjunud kombel kõige agressiivsemate modifikatsioonidega Aston Martini ja Bentley mudelitest.

 

SBARRO GT8: Roosa ning originaalversiooniga üsna vähe sarnanev Ferrari Modena Spyder, mille kallal olid näinud vaeva disainiettevõtte Sbarro asjatundjad, jättis vaieldava mulje. Ühest küljest oleks nagu irvitatud Maranellost pärineva superauto üle, teisalt võis tegu olla hoopiski kontseptuaalse popkunstiga.

 

CARLSSON CL: Mercedes-Benz CL on luksusklassis tõeline hitt nii müügitulemuste edetabelis kui ka kõigi Mercedese tuuninguga tegelevate ettevõtete stendidel. Carlsson kinkis CL-mudelile elegantse, range, kuid meeldejääva väljanägemise.

 

Mosler MT 900 GTR: Lugematu arvu sportautode ning mootorispordi esindajate hulgas hakkas kaugelt silma ka 600hobujõuline Mosler MT 900 GTR. Tootja kinnitusel on tegu maailma kiireima seeriaautoga.

 

AC SCHNITZER TENSION STREET VERSION: 2005. aasta Frankfurdi autonäitusel tutvustas AC Schnitzer oma klientidele BMW M6 baasil ehitatud ideeautot, mis kandis nime ACS Tension. Täna, 11 kuud hiljem, tõi ateljee avalikkuse ette "seeriaversiooni". Sõiduki baasiks on tavaline BMW 6. seeria, jõuallikaks aga 5,1-liitrine agregaat, millel 411 hobujõudu ja 550 njuutonmeetrit (tavamudelil 333 hj ja 367 N·m).

 

BRABUS CL T13: Kui CL 600 mootori 510 hobujõust hakkab jääma väheks, tuleb nõudlikule kundele appi Brabus. Kõnealune ettevõte sai hiljuti valmis T13 Power Kit paketi, mis tõstab sõiduki 630hobujõulise V12 Biturbo mootori paigaldamise abil maailma kiireima sportauto tasemele. Hiljuti saavutas Brabuse T13 modifikatsioonipaketiga varustatud Mercedes C600 Põhja-Itaalias Nardo autodroomil maksimaalseks kiiruseks 327 km/h. 100 km/h saavutamiseks paigalstardist kulus autol 4,3 sekundit.

 

NOVITEC ROSSO FERRARI F430 F1: Novitec Rosso on kõike muud kui tüüpiline Saksa tuuningettevõte. Itaalia nime kandev firma tegeleb just Itaalia sportautode modifitseerimisega.

Üheks värskematest Noviteci eksperimentidest on tuunitud Ferrari F430, mis sai uue, pikendusega esikaitseraua, difuusoriga tagakaitseraua, küljelaiendid ning vägeva antitiiva (kupee ja kabrioleti puhul erinevad). F430 kapoti alla paigaldati kaks turboülelaadijat, mootori tippvõimsuseks on 636 hobujõudu. Kiirenduseks paigalt "sajani" vajab sportauto seejuures kõigest 3,7 sekundit, tippkiirus ületab 320 km/h.