30.09.2015, 07:37
Heitgaasipettus käivitas hiigelkaose
Volkswageni inseneride ja mänedžeride otsus mootorites petutarkvara kasutada võib kaasa tuua suurima kriisi autotööstuse ajaloos. Välistatud pole ka teiste firmade samalaadsed patud.
FOTO:
Kui 18. septembril jõudis avalikkuse ette uudis, et ligi pool miljonit USAs liikuvat Volkswageni sõiduautot on pahuksis heitgaasinormide täitmisega, siis vaevalt kujutas keegi ette, milliseks laviiniks see skandaal kõigest mõne päevaga paisub. Praeguseks on Volkswageni kontsern saanud uue juhi, hulk tippjuhte on lahti lastud ning skandaal puudutab 11 miljonit autot kogu maailmas. Kindel on see, et Volkswageni püüdlustele tõusta maailma suurimaks autotootjaks tõmmati kriips peale. Võimalik trahv ulatub 18 miljardi euroni, ent veel hullemaga ähvardavad arvukad kohtuasjad nii Euroopas kui ka USAs. Aga millest autotööstuse ajaloo mastaapseim pettus alguse sai ja miks seda üldse tarvis oli?