Hollywoodi stiilivabrik
Kes on süüdi, kui Britney Spears kaaneloo piltidel inetu
välja näeb või Penelope Cruz Sturbucksist maitsetutes
kodudressides väljub? Mitte kunagi ei näidata näpuga staari
poole, vaibale kutsutakse hoopis tema stilist!
Tänapäeva
maailmas on kuulsused justkui beebid, kellele on vaja riided koju kätte
tuua ning välja valida. Stilisti sõna kuulamise trend on sellise
hoo sisse saanud, et moekunstnikud kaebavad ühest suust: „Stilistid
otsustavad, mida meie asjadest punasel vaibal näha võib ning
millised on meie järgmise hooaja kollektsioonid!”. Paljud viimasel
ajal massidesse läinud trendid on alguse saanud sellest, et stilist on oma
kuulsale kliendile otsustanud pähe panna kübara või ette
hiiglaslikud päikeseprillid. Süsteem on väga lihtne –
stilistidel on võimalik enda klientidele muretseda asju, mida poes veel
müügil ei ole. Nad tegutsevad pidevalt ühe aasta võrra
ajast ees. Kui kuulsust on pildistatud lilla koti või lillelise kleidiga
ning need esemed lõpuks poodidesse jõuavad, kaovad need lettidelt
kui soojad saiad. Kuulsuste stilistid tegelevad lisaks staaride riietamisele
nende personaalse šoppamise ja psühholoogilise nõu
jagamisega. Riietumine on nii personaalne tegevus, et sellest hingehädade
puistamiseni on vaid üks sammuke.
Selle uue
„staar-ameti” suurim staar on Hollywoodi stilist Rachel Zoe, kellel
oma tiim, oma saade ning fännkond. Tema lemmiknippide hulka kuuluvad
kuldne päevitus, suured ehted, kõrged kontsad ja hiiglaslikud
päikeseprillid. Zoe’it on süüdistatud isegi Hollywoodis
populaarse 0-suuruse trendi võidukäigus, sest ta soovitavat
kõigil oma klientidel alla võtta ning saavutada sama
suurusnumber, mis temal endal. Rachel Zoe üksteisele sarnanevaid kliente
kutsutakse muide tihtipeale halvustavalt Zoe robotiteks ehk
Zoe-bot’iteks.
Stilistitöö plusside hulka kuuluvad
kindlasti tasuta kingitused, mida teevad regulaarselt moemajad, kes loodavad,
et stilistid just nende asju kasutavad.
Stilistidest on saanud uued
meediastaarid, kes istuvad moešõudel kuulsuste kõrval
esireas ning vahendavad staarikesi ja disainereid. Ja ega palk ka tipus paha
pole. Rachel Zoe teenib päevas keskmiselt 60 000 – 100 000 krooni.
Kuid ka sellel ametil on miinuseid – üks suurim avalik kriitika.
Samuti pole staari stilistil kõige parem päev, kui ta avastab
mõnest kollasest lehest, et tema klient on kodutänava toidupoes
käinud kohutavas riietuses ning tema glamuurset mainet on vaja hakata taas
nullist üles ehitama.
Üks esimesi, kes stilistide
võimu ära tundis, on Phillip Bloch, kes näiteks 1997. aasta
Oscarite jagamise tarvis pani riidesse lausa 11 kuulsust. 2002. aastal otsustas
ta laenata ühe tulipunase kleidi vähetuntud liibanoni päritolu
disainerilt Elie Saabilt ning panna selle selga Halley Berry’le. Halley
nägi ilus välja ning Elie Saabist sai uus kuum disainer.
Meeste kitsaste teksade müük sai aga tõelise hoo sisse siis,
kui stilist Jennifer Rade lasi neid kanda oma kliendil Brad Pittil. Ja siis on
veel Cameron Diaz, kes kandis firma Le Doux bikiine ning tegi brändi
üleöö kuulsaks.
Ja mis te arvate, kuidas Ed Hardy
bränd äkki nii populaarseks osutus? Otse loomulikult Madonna stilisti
käe läbi, kes tõi oma kliendile suurtes kogustes
tätoveeringute imiteeringuga Ed Hardy riideid. Näiteid, kuidas
kuulsused ja nende stilistid aitavad disaineritel ja brändidel tooteid
müüa, on lõputu hulk.
Esimest korda hakati punasel
vaibal staaridelt küsima „Keda sa kannad?” 1990. aastatel,
pära
st seda, kui Demi Moore oli 1989. aasta Oscari jagamistel üllatanud
kõiki silmapaistvalt maitsetu kostüümiga. „Keda sa
kannad?” ajastul ei liigu enam mitte ükski staar ilma oma
stilistita.
Kuulsaimad stilistid
Rachel Zoe on parima eneseturundusega stilist, kes riietab nn noort Hollywoodi.
Kliendid: Lindsay Lohan, Keira Knightley, Paris Hilton, Sienna Miller
Stiil: seksikas, värviline, lõbus
Phillip Bloch riietas 1990. aastatel absoluutselt kõiki staare.
Kliendid: Sandra Bullock, Halle Berry, Nicole Kidman, Drew Barrymore, Salma Hayek
Stiil: tappev glamuur
Andrea Leiberman aitas Gwen Stefanil üles ehitada rõivabrändi Lamb ning riietas Jennifer Lopezi 2000. aasta Grammy’de jagamisel tema karjääri muutnud nabasügavuse dekolteega rohelisse Versace kleiti.
Kliendid: Gwen Stefani, Jennifer Lopez, Drew Barrymore, Faith Hill
Stiil: rokk-šikk ja eklektiline boho
Stilistiduo Cristina Ehrlich ja Estee Stanley on tuntud oma klassikalise stiili poolest.
Kliendid: Jessica Simpson, Hilary Duff, Paris Hilton, Jessica Biel, Eva Mendes, Penelope Cruz, Jennifer Lopez, Cate Blanchet, Demi Moore, pärast tüli Rachel Zoe’ga ka Nicole Richie
Stiil: punasele vaibale sobiv ajatu ja šikk
Patricia Field on enim tuntud tänu oma tööle „Seksi ja linna” stilistina.
Kliendid: „Saatan kannab Pradat”, „Inetu Betty, „Seks ja linn”
Stiil: hulljulge ja eklektiline
Jennifer Rade’i kuulsaim tegu on Angeline Jolie muutmine gootinaisest üheks kõigi aegade glamuursemaks staariks.
Kliendid: Kanye West, Marilyn Manson, Eminem, Avril Lavigne, Angelina Jolie
Arianne Phillips vastutab absoluutselt kõigi Madonna stiilimuutuste eest.
Kliendid: Madonna, Courtney Love
Stiilinõu Jennifer Rade’ilt: „Vähem on rohkem! Ilus kell, kõrvarõngad või kaelaehe võib kogu komplekti ilusaks muuta. Pane riidesse, seisa peegli ees ning võta üks ese enda küljest ära.”
Stiilinõu Patricia Fieldilt: „Tähtis on vältida kõike, milles sa ei tunne end kindlalt. Enesekindlus on võti.”