Rachel Zoe. Afp

Kes on süüdi, kui Britney Spears kaaneloo piltidel inetu välja näeb või Penelope Cruz Sturbucksist maitsetutes kodu­dressides väljub? Mitte kunagi ei näidata näpuga staari poole, vaibale kutsutakse hoopis tema stilist!

Tänapäeva maailmas on kuulsused justkui beebid, kellele on vaja riided koju kätte tuua ning välja valida. Stilisti sõna kuulamise trend on sellise hoo sisse saanud, et moekunstnikud kaebavad ühest suust: „Stilistid otsustavad, mida meie asjadest punasel vaibal näha võib ning millised on meie järgmise hooaja kollektsioonid!”. Paljud viimasel ajal massidesse läinud trendid on alguse saanud sellest, et stilist on oma kuulsale kliendile otsustanud pähe panna kübara või ette hiiglaslikud päikeseprillid. Süsteem on väga lihtne – stilistidel on võimalik enda klientidele muretseda asju, mida poes veel müügil ei ole. Nad tegutsevad pidevalt ühe aasta võrra ajast ees. Kui kuulsust on pildistatud lilla koti või lillelise kleidiga ning need esemed lõpuks poodidesse jõuavad, kaovad need lettidelt kui soojad saiad. Kuulsuste stilistid tegelevad lisaks staaride riietamisele nende personaalse šoppamise ja psühholoogilise nõu jagamisega. Riietumine on nii personaalne tegevus, et sellest hingehädade puistamiseni on vaid üks sammuke.

Selle uue „staar-ameti” suurim staar on Hollywoodi stilist Rachel Zoe, kellel oma tiim, oma saade ning fännkond. Tema lemmiknippide hulka kuuluvad kuldne päevitus, suured ehted, kõrged kontsad ja hiiglaslikud päikeseprillid. Zoe’it on süüdistatud isegi Hollywoodis populaarse 0-suuruse trendi võidukäigus, sest ta soovitavat kõigil oma klientidel alla võtta ning saavutada sama suurusnumber, mis temal endal. Rachel Zoe üksteisele sarnanevaid kliente kutsutakse muide tihtipeale halvustavalt Zoe robotiteks ehk Zoe-bot’iteks.

Stilistitöö plusside hulka kuuluvad kindlasti tasuta kingitused, mida teevad regulaarselt moemajad, kes loodavad, et stilistid just nende asju kasutavad.

Stilistidest on saanud uued meediastaarid, kes istuvad moešõudel kuulsuste kõrval esireas ning vahendavad staarikesi ja disainereid. Ja ega palk ka tipus paha pole. Rachel Zoe teenib päevas keskmiselt 60 000 – 100 000 krooni. Kuid ka sellel ametil on miinuseid – üks suurim avalik kriitika. Samuti pole staari stilistil kõige parem päev, kui ta avastab mõnest kollasest lehest, et tema klient on kodutänava toidupoes käinud kohutavas riietuses ning tema glamuurset mainet on vaja hakata taas nullist üles ehitama.

Üks esimesi, kes stilistide võimu ära tundis, on Phillip Bloch, kes näiteks 1997. aasta Oscarite jagamise tarvis pani riidesse lausa 11 kuulsust. 2002. aastal otsustas ta laenata ühe tulipunase kleidi vähetuntud liibanoni päritolu disainerilt Elie Saabilt ning panna selle selga Halley Berry’le. Halley nägi ilus välja ning Elie Saabist sai uus kuum disainer.

Meeste kitsaste teksade müük sai aga tõelise hoo sisse siis, kui stilist Jennifer Rade lasi neid kanda oma kliendil Brad Pittil. Ja siis on veel Cameron Diaz, kes kandis firma Le Doux bikiine ning tegi brändi üleöö kuulsaks.

Ja mis te arvate, kuidas Ed Hardy bränd äkki nii populaarseks osutus? Otse loomulikult Madonna stilisti käe läbi, kes tõi oma kliendile suurtes kogustes tätoveeringute imiteeringuga Ed Hardy riideid. Näiteid, kuidas kuulsused ja nende stilistid aitavad disaineritel ja brändidel tooteid müüa, on lõputu hulk.

Esimest korda hakati punasel vaibal staaridelt küsima „Keda sa kannad?” 1990. aastatel, pära st seda, kui Demi Moore oli 1989. aasta Oscari jagamistel üllatanud kõiki silmapaistvalt maitsetu kostüümiga. „Keda sa kannad?” ajastul ei liigu enam mitte ükski staar ilma oma stilistita.

Hollywoodi stiilivabrik

Kuulsaimad stilistid

Rachel Zoe
on parima enese­turundusega stilist, kes riietab nn noort Hollywoodi.
Kliendid: Lindsay Lohan, Keira Knightley, Paris Hilton, Sienna Miller
Stiil: seksikas, värviline, lõbus

Phillip Bloch riietas 1990. aastatel absoluutselt kõiki staare.
Kliendid: Sandra Bullock, Halle Berry, Nicole Kidman, Drew Barrymore, Salma Hayek
Stiil: tappev glamuur

Andrea Leiberman aitas Gwen Stefanil üles ehitada rõivabrändi Lamb ning riietas Jennifer Lopezi 2000. aasta Grammy’de jagamisel tema karjääri muutnud nabasügavuse dekolteega rohelisse Versace kleiti.
Kliendid: Gwen Stefani, Jennifer Lopez, Drew Barrymore, Faith Hill
Stiil: rokk-šikk ja eklektiline boho

Stilistiduo Cristina Ehrlich ja Estee Stanley on tuntud oma klassikalise stiili poolest.
Kliendid: Jessica Simpson, Hilary Duff, Paris Hilton, Jessica Biel, Eva Mendes, Penelope Cruz, Jennifer Lopez, Cate Blanchet, Demi Moore, pärast tüli Rachel Zoe’ga ka Nicole Richie
Stiil: punasele vaibale sobiv ajatu ja šikk

Patricia Field
on enim tuntud tänu oma tööle „Seksi ja linna” stilistina.
Kliendid: „Saatan kannab Pradat”, „Inetu Betty, „Seks ja linn”
Stiil: hulljulge ja eklektiline

Jennifer Rade
’i kuulsaim tegu on Angeline Jolie muutmine gootinaisest üheks kõigi aegade glamuursemaks staariks.
Kliendid: Kanye West, Marilyn Manson, Eminem, Avril Lavigne, Angelina Jolie

Arianne Phillips vastutab absoluutselt kõigi Madonna stiilimuutuste eest.
Kliendid: Madonna, Courtney Love

Stiilinõu Jennifer Rade’ilt: „Vähem on rohkem! Ilus kell, kõrvarõngad või kaelaehe võib kogu komplekti ilusaks muuta. Pane riidesse, seisa peegli ees ning võta üks ese enda küljest ära.”

Stiilinõu Patricia Fieldilt: „Tähtis on vältida kõike, milles sa ei ­tunne end kindlalt. Enesekindlus on võti.”