Tiit Rammul
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) turundus- ja kommunikatsioonijuht
Erki Peegel
ei välista, et märk kaob. "Aga vara on öelda," märgib ta.

Praeguse esileedi Evelin Ilvese (toona Int-Lamboti) eestvedamisel loodud Eesti mainekujundus kujunes kiiresti üheks kõige sõimatumaks projektiks.

Peegel möönab, et Eestit ei ole võimalik tutvustada märgiga, mis omab eestlaste silmis viletsat mainet ja millesse ei usuta. 2002. aastal tegi EMOR uuringu, mille kohaselt pooltele eestlastele märk sobis, kuid 40 protsenti pidas seda ebasobivaks. Faktum küsitles 2005. aastal ettevõtjaid. Neist kolmandik ei pidanud märki eriti sobivaks ning üle poole leidis, et riigi mainekujundus ei ole eriti tulemuslik.

Algul oli Eesti märk popp. Näiteks müüs Marat 2002. aastal kokku 22 000 Welcome to Estonia märgiga t-särki. Järgmisel aastal müük vähenes veidi ja praegu on särgid poelettidelt kadunud.

Töö Eesti mainega lõppes 2002. aastal Tallinnas toimunud Eurovisiooniga. Samal ajal on Eesti Telefonist saanud Elion, Radiolinjast Elisa, Klementist PTA. Oma kaubamärki on uuendanud nii Hansapank kui ka Ühispank - need on vaid mõned näited.

Selge on, et midagi tuleb teha.

Loe edasi homsest Ekspressist!