Messenger

Ametlikult kuulutas Microsoft, et toimub kahe teenuse ühinemine: Microsofti kasutajad pääsevad samadelt kontodelt nüüd ligi ka Skype’ile ja spetsiaalse tööriista abil saab oma Messengeri kontaktid Skype’i üle kanda. Tegelikult on aga siiski selge, et domineerima jääb Skype, mille 8,5 miljardi dollariline ostuhind peab end Microsofti jaoks õigustama hakkama.

Enne ja suurele osale eestlastest ka pärast Skype’i tulekut põhiliseks internetisuhtluse keskkonnaks olnud Messenger kaob maailmas turult järgmise aasta esimeses kvartalis. Veel 2009. aastal oli Messengeril ligikaudu 330 miljonit kasutajat, kuid see näitaja on viimasel ajal tugevasti kahanenud. Skype’i kuine kasutajate hulk on üle 250 miljoni ja kasvab pidevalt. Ainsa erandina jäetakse Messenger alles Hiinas. Väidetavalt on selle põhjuseks Microsofti ja Hiina ettevõtete ühised, Messengeri puudutavad ärihuvid. Messengeri kaotamine või Skype’iga sulandumine tähendaks paljude riigi töökohtade kaotust, mis omakorda tooks kaasa suhete halvenemise Hiina valitsusega.