Selleaastane IFA ei piirdunud ainult tarbeelektroonikaga, nüüd olid esimest korda esindatud ka “valged kaubad” – ehk kõik see, mis aitab kodutöid lihtsamalt valmis saada. Koguni poolte osalevate tehnikatootjate valik hõlmab mõlemat valdkonda, seega oli selline muutus igati ajakohane.


Peamine kodune meelelahutaja on teadagi teler ja neid oli IFA-l vähemalt sama palju kui kõiki teisi asju kokku. Selle aasta suured spordisündmused on koduste ekraanide müüki märkimisväärselt turgutanud, ning olgugi et aasta lõpuks enam olulist müüginumbrite kasvu ei oodata, pole kaupmeestel põhjust ka pessimismiks – Euroopas on veel “välja vahetamata” tervelt 170 miljonit kineskooptelerit. Valitsevaks paneelteleri tüübiks on endiselt LCD, kuid kuhugi pole kadunud ka särava pildiga plasmaekraanid – selles osas hoiab lippu kõrgel Panasonic.


Nii Sony kui Samsung esitlesid 200 Hz tehnoloogiaga LCD-telereid ning pilt liikus tõepoolest sujuvalt – vahe 100 HZga polnud küll nii märgatav kui 50 ja 100 Hz kõrvutades, aga siiski. Sonyl oli ette näidata ka esimene müügil olev (11” ekraaniga) OLED-teler XEL-1 – selle pilt oli täiesti omaette klassist, kuid nii oli ka hind – 2500 dollarit.


Philips esitles stiilse Aurea-teleri teist generatsiooni, Panasonic tutvustas süsteemi nimega Viera Cast, mis võimaldab teleriga internetist saateid vaadata. Firmal on muuhulgas ka leping Eurosport HDga, nii on Viera Linki teleritega tasuta saadaval värsked spordiülekanded. Interneti jõudmine teleritesse (ja mitte ainult) näib olevat aja küsimus – Sony lubas, et aastaks 2010 on 90 protsenti firma seadmetest internetiga ühenduvad. Hea uudis siinset digilevi silmas pidades on, et MPEG4-digituuner pole enam ulme – mitmete firmade valikus on sellised mudelid (õige pea) lettidel.


Kõrgteravate standardite osas on olukord seoses HD-DVD taandumisega selginenud – valitsevaks tuleviku kettaformaadiks on BluRay. BluRay seadmete müük edeneb tõusvas tempos – juba selle aasta esimese poolega leidis omaniku rohkem seadmeid (umbes 1,5 miljonit) kui kogu läinud aastal.


Kodumasinad muutuvad järjest arukamaks ning märksõnad selles vallas on kasutajasõbralikkus, intelligentsed tehnoloogiad, stiilne disain ja säästlik elektritarbimine. Elektrolux demonstreeris induktsioonpliite, millel kuumeneb vaid toidunõu, Miele tutvustas ahjusid, milles lisaks kuumusele aitab toidu valmimisele kaasa aur.


Innovaatilise pesumasinaga lubas tuleva aasta algul üllatada Hiina firma Haier – nimelt ei vaja masin enam pesupulbrit, vaid kasutab puhastusainetena hapnikku ning vesinikku, mis saadakse elektrolüüsi tulemusel loomulikult veest endast. Kõigi seadmete puhul oli väga tähtsal kohal säästlikkus ning edusammud selles osas on viimase kümnendi jooksul olnud märkimisväärsed – näiteks tänased külmikud on oma kümne aasta vanustest liigikaaslastest koguni 45% elektrit-säästvamad. Seega, viimane aeg on kriitilise pilguga üle vaadata oma koduse tehnika “parim enne” – kui see on ikka eelmises sajandis, siis tasuks tõsiselt mõelda rohelisema tuleviku peale ning seada sammud poe poole.