Volvo astus oma lipulaeva uusväljaandega pika sammu päris luksusautode poole. Teise põlve S80 sai avaram, ilusam, luksuslikum ehk lühidalt - kõigis punktides parem. Tundub uskumatu, aga just S80 tutvustas kunagi maailmale Volvo uut, mittekandilist disainistiili. Pikapeale aga jäi ta ise ajale jalgu. Kolm küljeakent ja hulk kroomdetaile mõjusid kuidagi raskepäraselt. Vastne S80 näib märksa õhulisem. "Õlajoon" autoküljel on rõhutatum, klaasipind tundub tugevasti kasvanud olevat. Kui eelkäija kehastas pigem stoilist rahu, siis S80 anno 2006 lausa pakatab dünaamikast. See auto on sõitmiseks. Kiireks sõitmiseks!

Kes tahab eriti kiiresti sõita, sellele pakutakse suurt Volvot V8-mootori ja nelikveoga varustatult. Yamaha väljatöötatud 4,4-liitrise töömahuga jõuallikas on juba tuntud maasturilt XC90. S80 "aiste vahel" on ta ristiasendis, kuid tänu mootori kompaktsusele jääb kapoti alla veel üllatavalt palju vaba ruumi. Nelikvedu on "isemõtlevat" tüüpi. Veojõu jagamise eest esi- ja tagasilla vahel hoolitseb arvutijuhtimisega vedeliksidur. S80 on normaaloludes 95protsendiliselt esiveoline, eriti halva haardumise korral võib moment jaguneda ka suhtes 50:50. Bensiinikulu ei pruugi seejuures olla sugugi astronoomiline. Mina sain maanteesõidu 100 kilomeetri kohta hakkama vähem kui 10 liitriga.

Volvodele kohaselt on palju vaeva nähtud turvalisusega. Radariga tempomaat võimaldab hoida nii ühtlast kiirust kui ka ohutut pikivahet, vajaduse korral suudab ise ka autot pidurdada. Veelgi suuremaks uudiseks on BLIS - Blind Spot Information System ehk pimeala infosüsteem. BLISi põhiosadeks on välispeeglite alla paigutatud digitaalkaameraid, mis jälgivad juhi pilgu eest varjule jäävat ala vahetult auto kõrval. BLIS suudab märgata mitte ainult autot, vaid ka mootorratast ning teatab sellest juhile märgutulega. Veoautodel kasutatakse selliseid süsteeme juba mõnda aega, kuid ilmselt hakkavad nad peatselt ka sõiduautodel massiliselt levima. Esialgu on hind veel üsna soolane (BLIS maksab 11 447 krooni), kuid S80 maksumust arvestades on selle tellimatajätmine sulaselge koonerdamine. Põnevaid elektroonilisi süsteeme leidub pardal veel hulgi, kuid nende üleslugemine ja tegevuse põguski kirjeldamine täidaks kogu meie ajakirja.

Autosse istudes tekib lausa kodune tunne. Vormid on Skandinaavia disaini parimate tavade vaimus lihtsad, funktsionaalsus suurepärane, koostekvaliteet perfektne. Stiil tuleb tuttav ette väiksematelt Volvodelt, materjalid on mõistagi kõrgemast klassist. Tavapärane süütevõti puudub, seda asendav pisike pult torgatakse armatuurlauas asuvasse pessa. Eesistujad elavad tõelises luksuses, kuid unustatud pole ka tagapinki. Eraldi tuulutusavad on enesestmõistetavad, põhivarustusse kuulub aga ka istmesoojendus. Ja muidugi avarus - seda pakub uus S80 eelkäijast märksa enam. Mitte ainult kabiinis, vaid ka pakiruumis. Kottide tarvis mõeldud riputuskonksud või kinnitusrihmad ja võimalus pakiruum paari käeliigutusega poole väiksemaks muuta lisavad igapäevast kasutamisväärtust. Luksus võib olla, praktilisus peab olema.

 

Volvo S80 V8 AWD

 Mootor  V8 4414 cm3
 Võimsus  315 hj
 Tippkiirus  250 km/h
 Aeg 0-100 km/h   6,5 s
 Tühimass  1742 kg
 Pikkus/teljevahe  4851/2835 mm
 Pakiruum  480 l
 Kütusekulu   11,9 l/100 km (B)
 CO2 pääst 284 g/km
 Hind alates  821 000 kr

Konkurendid

Audi  A6  4.2  FSI  quattro (350 hj, 250 km/h, 936 200 kr)

BMW  540i (306 hj, 250 km/h, 778 100 kr)

Mercedes-Benz  E350  4Matic (272 hj, 250 km/h, 759 920 kr)