„Jah, ta ei jõudnud teisele kontinendile, kuid ikkagi võib seda õnnestumiseks pidada, sest tegu oli esimese sellise üritusega. Ütlesin talle, et pole tähtis, kas ta lendab ühe kilomeetri või jõuab kohale, sest tähtis on julgus proovida midagi sellist, mida varem pole tehtud," ütles ta.

Mobi nimetas seda katset „esmakordseks kontinentidevaheliseks inimlennuks, mille käigus ületatakse Atlandi ookean".  

Videos oli näha, kuidas Rossi lennukist välja hüppab ja on algul vabalangemises, ent stabiliseerib siis tiibade abil kõrguse. Seejärel kaob ta pilvedesse. Hiljem näitab kaamera teda juba vees ulpimas. Koheselt lastakse tema juurde päästjad. Mõni aeg hiljem vinnatakse ta kõrgest lainetusest juba helikopterisse. Ülekande kommenteerija hinnangul jõudis ta umbes poolele teele. 50-aastane Rossi viidi algul tervisekontrolliks haiglasse, kuid lasti sealt peatselt tulema.

Firma andmeil püütakse katset korrata umbes poole aasta pärast.

Rossi startis Marokost ja pidi kiirusel 220 km/h jõudma Hispaaniasse 13 minutiga.

Katse pole kahtlemata odav, sest mehega samal ajal oli õhus kolm helikopterit ja kaks lennukit. Kahtlemata polnud see ka lihtne ega ohutu. Gibraltari väin on tuntud oma muutlike ja tugevate tuulte pärast, mistõttu on stardipositsioone valitud viis - et mees enam-vähem õigesse kohta jõuaks langevarju avamise hetkeks.

Rossi ise on Šveitsi endine sõjaväepiloot (lendas lennukitega Dassault Mirage III, Northrop F-5 Tiger II ja Hawker Hunter), praegune tsiviilpiloot (Boeing 747, Airbus A320), leiutaja ja aviatsioonientusiast. Ta on esimene inimene, kel õnnestus 2006. aastal selja külge kinnitatud reaktiivmootoriga tiibadega õhulend. Järgmise lennuga ületas ta 9 minuti ja 7 sekundiga La Manche´i väina, mullu alistas ta ka Alpid. Nüüdseks on ta teinud üle 30 säärase lennu.

$190000 maksnud lennuaparaadi on ta ise välja töötanud ja see põhineb süsinikfiibrist 2,4 meetrise siruulatusega tiibadel, mis kaaluvad 30 kilo, koos kütusega ca 60 kilo. Nende külge on ehitatud neli väikest Jet-Cat P200 reaktiivmootorit, mis sarnanevad lennukite omadele. Kaitseks reaktiivmootoritest tulevale kuumusele kannab ta spetsiaalset kostüümi nagu tuletõrjujad või rallisõitjad.

Loe lisaks: The Challenge