Parteide deklareeritud reklaamikulud ja Emori poolt mõõdetud reklaamimahud näitavad üht väga suurt anomaaliat. Isamaa on Emori järgi konkurentsitult enim reklaami teinud, aga partei ise näitab teistest palju väiksemat reklaamikulu. Kas Emor mõõdab valesti või on Isamaad varjatult rahastatud?

Erakondade Rahastamise Järele­valve Komisjonile (ERJK) esitatud aruandes deklareeris Isamaa selle aasta esimese kvartalis – ehk valimiskampaania ajal – poliitilistele reklaamidele tehtud kulutusteks 652 000 eurot. See sisaldab telereklaami, raadioreklaami, internetireklaami, välireklaami, ajalehtede ja ajakirjade reklaame. Summa aga ei sisalda reklaame Facebookis ja Google’is, kampaaniaüritusi, otsepostitusi ja reklaamkingitusi.

Võrdluseks: Reformierakond deklareeris ERJK-le sama aja kohta samades kategooriates 1,1 miljonit eurot kulutusi. Ehk ligi kaks korda enam kui Isamaa.

Nüüd läheb aga veidraks. Nimelt mõõtis uuringufirma Kantar Emor, et Isamaa tegi sellel perioodil reklaami ligi 30 protsenti enam kui Reformierakond. 

Avalehele
72 Kommentaari