Jalgrattal saavad korraga vändata just täpselt seitse inimest, kellest üks on juht ja hoiab rooli. Teised istuvad ringiratast oma sadulatel ning saavad lihtsalt kaasa sõtkuda.

Conference Bike'i nimeline ratas on auto mõõtu: 1,8 meetrit lai ja 2,5 meetrit pikk, kaalub 220 kilo. Hind 10 000 eurot on ka auto vääriline.

Seitsmekohalise ratta mõtles välja ameeriklane Eric Staller, valmis ehitasid aga Saksa insenerid.

Eestis rendib neid CityBike, mille pealik Toomas Lelov kinnitab, et need kaks ratast on kogu Baltikumis ainsad. Ka Soomes ei ole veel ühtki sellist.

"Saksamaal oli neid möödunud aastal umbes 30 tükki. Berliinis tehakse nendega ekskursioone ja meie teeme ka."

Tavaline tuur on ümber vanalinna: Snelli tiik - Kaarli puiestee - Vabaduse väljak. Siis tuleb paras ring, mille teeb tunni ajaga ära.

"Kuna tal on auto mõõtmed, peab arvestama, et igale rattarajale sellega minna ei saa - ei tohi teisi lömastada ja neist üle sõita," hoiatab Lelov. "Aga selles mõttes on ta väga hea, et autojuhid arvestavad ka ratturiga ükskord. Kõik vaatavad, suu lahti."

Peagi katsetab üks rattafännide seltskond sellega kolmel päeval sõitu linnavälistel teedel - konverentsiratas on nimelt broneeritud roheliste rattaretkele.

Rattal on eriline Šveitsis patenteeritud käigusüsteem: sellel on kaks käiku, mis on keskjooksu sees ja mida saab vahetada kannaga. Tal on olemas nii hüdraulilised kui ka ketaspidurid.

See seitsmekohaline velo võtab välja üsna suure kiiruse - 25-30 kilomeetrit tunnis, nii et ratta selga istujad peavad olema kihutamisega topelt ettevaatlikud. Mass on võimas ja kui jalakäija alla jääb...