Bussirajad Pärnu mnt alguses Foto: Tiit Blaat, Eesti Ekspress

Nali naljaks. Teedele BUS sodimine algas kõigile nii ootamatult ja läbimõtlematult, et ehmatab iga normaalse inimese kangeks. Argumente ja analüüsi tulemusi, miks just sellised lahendused, ei kostu tänaseni. Ainus, millega püütakse avalikkust uimastada, on loosunglause - Ühistranspordi eelistamine linnaliikluses on meede, mida soovitavad Tallinnale kõik väliseksperdid ja mida sõnades toetavad ka kohalikud liiklusspetsialistid ning poliitikud!

Demokraatlikus riigis on raske toore jõuga suruda inimesi mingeid korraldusi täitma. Kas sõna BUS sellises mahus kasutusele võtmiseks kaasati teadlasi, huvigruppe ja kodanikke? Nüüd kus tegu tehtud, kes hakkab kontrollima elluviidud muutuste korrektset järgimist?

Tallinna mupsikutel ei ole rohkem pädevust ja voli kui oma kehaga teele viskuda, et takistada autojuhte, kes ei pea sõna BUS mitte millekski. Päris politseil aga ei jätku ressurssi, et iga bussiraja juurde panna patrull seisma. Seda enam, et üldise korra ja seaduskuulekuse taustal on see väikseim probleem millega päris politsei peaks tegelema.

Seega Tallinna linnavalitsus provotseerib kodanikuallumatust! Mäletate betoontuvisid vanalinnas? Ühelt tänavalt lendasid nad ise ära. Miks? “Autojuhid, kes olid harjunud kogu aeg Aia ja Rataskaevu tänavalt läbi sõitma, sikutasid need tuvid lihtsalt tee pealt kõrvale, nii et nende hoidmisel ei olnud seal sügavat mõtet,” ütles linnaametnik Talvo Rüütelmaa. Järeldus on sellest juhtumist ühene – BUS rajad kaovad juhul, kui autojuhid massiliselt neid millekski ei pea!

Edgar Savisaare meeskond võiks tutvuda mõistega legitiimsus, mis on iseenesest mõistetav demokraatlikus linnas ja riigis, kus võim ei ole päritav ega sünnijärgne õigus. Või ongi Keskerakondlikul linnavalitsusel eesmärk naeruvääristada Tallinna linna, Eesti riiki ja politseid? Lõpetuseks ootaks konkreetseid vastuseid küsimustele, kuhu on jäänud ja millal saavad valmis põhja – ja lõunaväil? Millal saab trammiga sõita Meriväljale, Laagrisse ja Lasnamäele? Millal valmivad täiendavad viaduktid, et saaks ületada Tallinna kõige kitsamas kohas teed lõikavat raudteed?