Jevgeni Novikov tahab tulla maailmameistriks
Ajame temaga juttu enne Saaremaa rallit. Minu küsimuste
üle Jevgeni pikalt ei mõtle. Vastused on selged ja argumenteeritud,
seisukohad kindlad, kõnemaneer aga üsna flegmaatiline.
Seitsmeteistkümnele eluaastale vaatamata näib ta küpse ja
kogenud inimesena.
Kuidas meeleolu on? Tuled Eesti
meistriks?
Meeleolu on hea, võitluslik. Loodan, et
võidan. Võitleme igal juhul.
Kaua sa
juba rallit sõidad?
Teist aastat. Eelmisel aastal
sõitsin ainult Venemaa karikavõistlustel. Sel aastal osalen
Venemaa ja Eesti meistrivõistlustel.
Miks just
Eestis?
Mul on probleem juhiloaga, esialgu seda lihtsalt pole.
Eestis anti mulle eriluba meistrivõistlustel osalemiseks.
Oled kuusteist?
Nüüd juba seitseteist. Loodan
lähiajal Venemaal siiski juhiloa saada ja tuleval aastal kuskil
välismaal võistelda.
Eesti meistritiitel
pole ju eesmärk, vaid ikka üks aste teel tippu?
Loomulikult, see on üks aste. Tulevaks aastaks on meil
põhimõtteliselt kaks varianti. Kõik sõltub juhiloa
saamisest. Kui ei saa, siis sõidame arvatavasti Lätis,
võib-olla ka Venemaal. Kui juhiloa saan, sõidame
tõenäoliselt IRC-sarja. Aga enne tuleb see hooaeg lõpuni
teha, siis vaatame.
Kuidas Venemaal autoralli tase
on?
Autosport pole Venemaal eriti populaarne.
Meistrivõistlustel on mul kaks tugevat konkurenti, korralikult
ettevalmistatud autosid leiab ehk viis tükki.
Milles asi? Venemaa on suur maa, teid peaks olema, raha
ka?
Võistluste korraldus pole just parim. Konkurents on
kahjuks ka nõrk. Need ilmselt ongi kaks peapõhjust.
Nii et sinust võiks saada esimene suur vene
rallistaar?
Eks ma püüan, eesmärgiks on ikka
maailmatasemele läbi murda.
Maailmameistriks
või ainult maailmatasemele?
Maailmameistritiitel on
loomulikult lõppeesmärk.
Millega sa enne
rallit tegelesid?
2000. aastal alustasin tõsisemalt
kardisõiduga ja tegelesin sellega 2006. aastani. Tulin eri klassides
kolm korda Venemaa meistriks. 2003. aastast võistlesin aktiivselt ka
välismaal, Itaalia, Prantsusmaa ja Saksamaa sarjades. Euroopa
meistrivõistlustel jõudsin kahel korral finaali (Novikov
võistles samas PDB meeskonnas kus kunagi ka Marko Asmer – TV).
Ringrajale ei tekkinud tahtmist minna?
Sõitsin ühe aasta Venemaa rahvuslikus vormel-Russi sarjas.
Saavutasin kokkuvõttes kolmanda koha, aga see mulle eriti ei meeldinud.
Ralli on mind alati rohkem tõmmanud, ringrada väga ei huvitanud.
Varem lihtsalt polnud mul vanuse tõttu teisi võimalusi peale
kardisõidu.
Rallis on ju puud teeservale
väga ligidal, kas see ei hirmuta?
Püüan neile
mitte mõelda.
Paide rallil olid sa
avapäeva järel alles kaheksas, aga võitsid ikka kindlalt. Oli
see juhus või teadlik taktika?
Taktika. Ma ei tahtnud
teisel päeval esimesena startida. See on natuke ebamugav ja rada
võib samuti libe olla, kui jäljed pole veel sisse sõidetud.
Esimesel päeval olid kavas publikukatsed asfaldil, kus võib
väga palju kaotada, aga võita pole suurt midagi. Sellepärast
ma sõitsingi rahulikult ja korralikult.
Aus
pääses peaaegu 17 sekundiga ette, kas seda liiga palju ei
tundunud?
Niipalju kui ma mäletan, kärises vahe
suureks alles viimase katsega. Ta oli vist oma kuus sekundit kiirem
(tegelikult 7,6 – TV), mina võtsin asja liiga rahulikult.
Kuidas sulle Eesti rallitase tundub?
Kahjuks oskan ma seda kõrvutada ainult Venemaa
meistrivõistlustega, ma pole lihtsalt kuskil mujal sõitnud.
Korraldus on muidugi palju parem kui Venemaal, tugevaid
võidusõitjaid on rohkem. Teed meeldivad mulle ka rohkem. Kui
jällegi Venemaaga võrrelda, siis Eesti teedel sõltub rohkem
võidusõitja meisterlikkusest. Venemaal sõidetakse
väga palju kitsastel ja kivistel teedel, kus küsimus on rohkem
selles, kes lõhub rehvi ja kes mitte. Selliseid teid on muidugi ka vaja,
aga mitte liiga palju.
Mille arvelt sa meie
sõitjaid edestad?
Vaat sellele küsimusele ma
küll vastata ei oska. Ma ei tea, millega teie sõitjad, Aus
näiteks, varem on tegelenud, kuidas nad võistlusteks valmistuvad ja
nii edasi. Üldiselt ma võin öelda, millest edu sõltub.
Esiteks muidugi meeskonnast, siis piloodist ja autost. Õigemini mitte
piloodist, vaid ekipaažist.
Kuidas teie meeskonnal
logistika on üldse üles ehitatud?
Meie meeskond E-ART
asub Moskvas. Meil on praegu kaks võistlusautot – Subaru ja
Mitsubishi. Mitsubishiga võistleme põhiliselt Eestis ja ta
seisabki praktiliselt kogu hooaja siin. Kasutame Saša Kornilovi Cueksi
tiimi teenuseid, nemad hooldavad meie autot. Subaru seisab meil Moskvas ja
sellega sõidame Venemaa meistrivõistlustel. Paar-kolm korda oleme
Mitsubishi ka Venemaale viinud, kui seda seal vaja on läinud.
Palju sul aastas võistlusi koguneb?
Sel aastal on mul... Ausalt öeldes ma neid isegi ei loe, peaksin oma
mänedžeri Ljoša Štšukini käest küsima.
Suurusjärgu oskan öelda, umbes 14 võidusõitu peaks
kokku tulema.
Kas sa koolis veel käid või
oled juba profisportlane?
Instituudis. Teisel kursusel.
Seitsmeteistkümneselt? Teisel kursusel?
Jah, õpin majandust. Kümnenda ja üheteistkümnenda
klassi lõpetasin eksternina ja siis astusin kohe instituuti.
Ise võistlesid sel ajal kardiga
Lääne-Euroopas?
Jah, nii see oli.
Aitäh intervjuu eest. Kas Saaremaa ralliks peaks
sulle nüüd kivi kotti soovima?
Kuradile!
• Sündinud 19. septembril 1990 Moskvas
• 2006. aasta Venemaa karikavõitja autorallis
• Kolmekordne Venemaa meister kardisõidus
• Kahekordne kardisõidu EMi finalist, parim koht 15. (2005)
• Meeskond E-ART, kaardilugeja Dmitri Tšumak, võistlusautod Mitsubishi Lancer Evo IX ja Subaru Impreza WRX STI