on Saksa Auto tegevjuht ja Eesti suurima
publikuarvuga spordivõistluse Linnaring korraldaja. Ta võrdleb
autoga sõitmist veini joomisega. Kõik sõltub tarbimise
kohast ja asjaoludest. Parimad hetked jäävad meelde alatiseks.
Lotus Exige S
Imetabane auto. Lotuse
printsiip on, et jõu aluseks on kergus. See masin annab vahetu,
täpse ja kontrollitud sõiduelamuse. Ainus auto, kus juht saab
autoga üheks. Popomeeter ehk tagumikutunnetus töötab
sajaprotsendiliselt.
Mootor on küll vaid 1,8-liitrise mahuga,
aga dünaamikat on 5-liitrise jagu. Sõidurõõm on
maksimaalne.
Aston Martin Vanquish
Gurmaani auto. Salongis väga ilusad kanarbikupuidust paneelid, nahk,
paks vaip. Käsitöö kvaliteet imekspandav. Jõhkralt
jõudu, hiiglaslik töömaht, aga vaikne. Ta küll ei
pööra ega pidurda, meenutab sellega natuke Corvette’i, aga on
smokingis Corvette.
Lamborghini Gallardo Superleggera
Sellel autol on selgelt kaks nägu. Hämmastav, aga
jõud ei lõpe tal kunagi ära. Ise lähed enne Kuu
orbiidile, aga jõud ei lõpe.
Sõitsin temaga
Phoenixi trekil kolmesajaga välisseina lähedal. Mida kiiremini
sõidad, seda rohkem on maa peal kinni. Liigub nagu rööbastel.
Seal sain aru, et NASCARi vennikesed on kõige julgemad
võidusõitjad maailmas, sest see rada on tegelikult nii kitsas.
Ja siis sõitsin Lamborghiniga Tallinna tänavatel 50ga
– jumalast tsiviilne masin. Ainult et teised inimesed sõidavad
kõrvale ja teevad mobiiliga fotosid.
Porsche 911-993
turbo
See kahe turboga masin oli kergelt alajuhitav ja see
oli tema võlu. Pole paremat autot, millega Saksamaal mööda
autobahn’e kihutada. Näed, et see masin on pärit
võidusõidust, kuid on ka väga erinev. Viimane
õhkjahutusega Porsche. Temas on vanu häid traditsioonilisi
väärtusi – uutel mudelitel ei kuule boksermootori mölinat.
Volkswageni tagamootoriga buss T2
Tal
on tagamootor, selle poolest meenutab sapakat. Aga väga vastupidav ja
uskumatult funktsionaalne. Seest on suurem kui tänapäeva bussid.
Esimese T2 ostsin endale mõne aasta eest, kui käisime
Moldovas ja Rumeenias. Oli vist 1982. aasta oma. Hellitusnimega Teheran ja
maksis 10 000 krooni.