Vallo Kruuser
Jussi Pärnpuu
on Saksa Auto tegevjuht ja Eesti suurima publikuarvuga spordivõistluse Linnaring korraldaja. Ta võrdleb autoga sõitmist veini joomisega. Kõik sõltub tarbimise kohast ja asjaoludest. Parimad hetked jäävad meelde alatiseks.


Lotus Exige S

Imetabane auto. Lotuse printsiip on, et jõu aluseks on kergus. See masin annab vahetu, täpse ja kontrollitud sõiduelamuse. Ainus auto, kus juht saab autoga üheks. Popomeeter ehk tagumikutunnetus töötab sajaprotsendiliselt.


Mootor on küll vaid 1,8-liitrise mahuga, aga dünaamikat on 5-liitrise jagu. Sõidurõõm on maksimaalne.


Aston Martin Vanquish

Gurmaani auto. Salongis väga ilusad kanarbikupuidust paneelid, nahk, paks vaip. Käsitöö kvaliteet imekspandav.  Jõhkralt jõudu, hiiglaslik töömaht, aga vaikne. Ta küll ei pööra ega pidurda, meenutab sellega natuke Corvette’i, aga on smokingis Corvette.


Lamborghini Gallardo Superleggera

Sellel autol on selgelt kaks nägu. Hämmastav, aga jõud ei lõpe tal kunagi ära. Ise lähed enne Kuu orbiidile, aga jõud ei lõpe.


Sõitsin temaga Phoenixi trekil kolmesajaga välisseina lähedal. Mida kiiremini sõidad, seda rohkem on maa peal kinni. Liigub nagu rööbastel. Seal sain aru, et NASCARi vennikesed on kõige julgemad võidusõitjad maailmas, sest see rada on tegelikult nii kitsas.


Ja siis sõitsin Lamborghiniga Tallinna tänavatel 50ga – jumalast tsiviilne masin. Ainult et teised inimesed sõidavad kõrvale ja teevad mobiiliga fotosid.


Porsche 911-993 turbo

See kahe turboga masin oli kergelt alajuhitav ja see oli tema võlu. Pole paremat autot, millega Saksamaal mööda autobahn’e kihutada. Näed, et see masin on pärit võidusõidust, kuid on ka väga erinev. Viimane õhkjahutusega Porsche. Temas on vanu häid traditsioonilisi väärtusi – uutel mudelitel ei kuule boksermootori mölinat.


Volkswageni tagamootoriga buss T2

Tal on tagamootor, selle poolest meenutab sapakat. Aga väga vastupidav ja uskumatult funktsionaalne. Seest on suurem kui tänapäeva bussid.


Esimese T2 ostsin endale mõne aasta eest, kui käisime Moldovas ja Rumeenias. Oli vist 1982. aasta oma. Hellitusnimega Teheran ja maksis 10 000 krooni.


Sai ostetud eesmärgiga, et kui läheb katki, siis pole kahju, paneme lihtsalt põlema. Aga ei läinud katki. Pidas vastu Valgevene ropu bensiini, Moldova olematud teed ja kihutamise Rumeenias. Teda kannatas jätta Gomelisse 24 tunniks lahtiste ustega – ta ei huvitanud kedagi.