Selleks ajaks oli Irwin juba 15 aastat vabakutselise insenerina töötanud. Amet sobis talle: maksti hästi ja talle meeldis reisida. Ta oli töötanud Hiinas, Malaisias, Lähis-Idas, Aafrikas, Mehhikos, USAs. Tolle aasta aprillis palkas Irwini kuueks kuuks Küprose odavlennufirma Helios Airways, kus Irwin oli töötanud ka 2002. aastal.

Heliose baas paiknes Larnaca lennujaamas, neil oli kolm Boeing 737-t. 

Irwini töö oli lennu teenindamine: lennuki ülevaatamine maandumise järel ja veendumine, et sellega võib uuesti õhku tõusta. Mõnel päeval läks teda vaja kõigest paariks tunniks. „Töö oli huvitav ja elukvaliteet suurepärane,“ räägib ta praegu.

14. augustil alustas Irwin tööd kell 1 öösel, lõpetas umbes 6.30 hommikul ja kavatses pärast seda lapsed randa viia. 

Kell 8 hommikul helises telefon. Helistati Heliose lennukeskusest ja paluti Irwinil kontorisse tulla. Ta ei teinud kõnest suurt numbrit, kuid kohapeal selgus, et asi on hullemast hullem.