Armstrongi seis oli lihtsam. Tema tahtis ise uuesti võistleda ja tal oli aega pikalt valmistuda. Schu­macher peab aga tundmatus kohas vette kargama, et asendada viga saanud Felipe Massat.

Valmistumiseks jäi talle vaid neli nädalat. Praegu ongi täiesti selge ainult see, et Schumi valmistub. Sõiduoskus, kehaline vorm ja motivatsioon on tal olemas, ent segama võib hakata kevadel mootorrattalt kukkudes saadud vigastus.

Lisaks pole Schumi uue F1-autoga meetritki sõitnud. Tänu põhjalikele muutustele tehnikareeglites käituvad tänavused masinad oluliselt teistmoodi kui talle tuttavad sõidukid.

Kehtiv testikeeld ei võimalda autot proovida, kuid Ferrari üritab FIA-lt ja teistelt tiimidelt erakorralist nõusolekut välja nuiata.

FIA erakorralist nõusolekut on Schumacheril vaja ka superlitsentsi saamiseks, sest ühtegi formaalset kriteeriumi ta ei täida. Ent litsentsitaotleja varasemaid saavutusi ja tema kõrget profiili arvestades FIA vaevalt sõrgu vastu ajab.

Kui kõik läheb plaanipäraselt, seisab ­Michael Schumacher pärast ligi kolmeaastast vaheaega 23. augustil taas Grand Prix' stardis. Mida temalt oodata võib?

Moodsatel aegadel on neli F1 maailmameistrit üritanud comeback'i. Kolmel neist on see ka enam-vähem korda läinud.

Mario Andretti (maailmameister 1978) kutsuti 1982. aastal Ferrari tiimi vigastatud Didier Pironit asendama. Monzas võitis Andretti kvalifikatsiooni ja lõpetas võistluse kolmandana, Las Vegases katkestas autorikke tõttu. Oma ülesande täitis ta hiilgavalt, aidates Ferrari konstruktorite karika võiduni.

Niki Lauda tuli Ferrariga maailmameistriks aastatel 1975 ja 1977, kaks aastat hiljem riputas kiivri varna. Ron Dennis aga meelitas ta 1982. aastal suure rahaga McLarenisse. Lauda võitis esimesel aastal kaks GPd ja lõpetas MMi viiendana. Hooaeg 1983. läks konkurentsivõimetu auto tõttu lörri, kuid aasta hiljem võitis ta oma kolmanda MM-tiitli 0,5punktise eduga Alain Prosti ees.

1992. aastal tuli Nigel Mansell maailmameistriks masendava ülekaaluga. Kuna tiitliga ei kaasnenud loodetud palgatõusu, kolis Mansell järgmiseks hooajaks USA CART-sarja ja võitis sellegi. Manselli nimi oli aga endiselt kõva tõmbenumber ja 1994. aastal kutsus Williams ta viimasteks etappideks tagasi - Damon Hill vajas tiitliheitluses tuge. Hilli ei suutnud Mansell aidata, kuid võitis siiski hooaja viimase etapi Adelaide'is.

Sellest läks ta nii härga täis, et sõlmis terveks järgmiseks hooajaks lepingu McLareniga.

Paraku ei mahtunud Ameerikas paksuks läinud Mansell enam autosse ja jäi kahest esimesest etapist eema­le. San Marinos tegi ta avarii ning Hispaanias sõitis boksi ja teatas, et auto on täiesti juhitamatu. Manselli F1-karjäär sai sellega häbiväärse lõpu.

Veelgi õnnetumalt lõppesid Alan Jonesi naasmiskatsed. 1980. aasta maailmameister tegi aasta hiljem F1ga lõpparve. 1983. aasta USA Lääne GP-l aga istus ta Arrowsi roolis. 12. kvalifikatsiooniaeg oli igati arvestatav, kui 58. ringi järel tuli Jones kurnatuse tõttu rajalt maha.

1985.-1986. aastal üritas ta veel kord comeback'i Lola meeskonnaga, kuid teenis 18 stardi jooksul ainult 4 punkti.

Schumacherist võib loota, et pigem teeb ta andrettit kui jonesi. Aeglastel radadel on Ferrari praegu päris hea ja Singapurist või Abu Dhabist võiks isegi võitu loota. Aga eks paista - kõigepealt pea b Schumi end vormi viima.