Tegi Riiat: Tero Taskila plaanis Estonian Airi kosutada transiitreisijate arvelt nagu varem Air Balticut, kuid kõrbes. Foto: Vallo Kruuser

Novembris 2011 oli Eesti valitsuse laual memorandum kolme variandiga, mida hakata peale riikliku lennufirmaga Estonian Air.

Üks neist – “ettevõtte ärimudeli ümberkujundamine regionaalseks lennufirmaks” nägi ette praegu toimuvaga võrreldes märksa hoogsamat kärpimist.

See variant tugines firmas ­Lufthansa Consulting tehtud analüüsile ning nägi ette, et Estonian Air hakkab kasutama reaktiivlennukite asemel üksnes turbo­propellerlennukeid. Selline ärimudel lubanuks teha Tallinnast otselende 1000–1500 km kaugusel asutavatesse keskustesse, nagu Kopenhaagen ja Stockholm. Ära oleksid langenud aga otselennud Brüsselisse, Londonisse ja teistesse Lääne-Euroopa olulisematesse keskustesse.

Jätkub Ekspressi tasulises versioonis

Avalehele
50 Kommentaari