Paljud on seda märganud ja paljusid see häirib. Aga pole häda, Eesti suurima kaubandusvõrgu ETK juht, kelle suunamisel töötavad Maksimarketid, Konsumid ning A&O poed, kavandab otsustavat sammu sellise standardiseerumise vastu. Tema arvates peab klient olema jätkuvalt kuningas, tal peab olema valikuvõimalus, mida tal Rimis tegelikult enam pole.
Mida inimesed maal poest ostavad? Kuulsavasti moodustab viin ja õlu poole käibest.
See on suvel! Üldiselt pole inimeste soovid maal ja linnas kuigi erinevad. Maainimesed on lihtsalt pandud valiku ette. Kui Prismas on 80 000 erinevat kaubaartiklit, siis maapoes võib olla kõigest 3000. Rohkem lihtsalt ei mahu, ega ole otstarbekas. Põhiliselt ostetakse tavalist toidukraami – piim, leib, liha, õlu, karastusjoogid, lastele kommi.
Heeringat ja kilu, aga mitte teokarpe šampusekastmes?
Ega ka mitte lõhet.
Kes on need targad inimesed, kes siin majas üldsortimendi üle otsustavad?
Selgeltnägijaid meil pole. Jälgime müügistatistikat, mis kaup liigub ja mis on tarbijate poolt hästi vastu võetud. Kui kaupa ei osteta, vahetatakse see mõne teise asja vastu välja. Mõni toode on võibolla edukas mõnes teises kaubandusketis. Siis toome selle ka endale müüki.
Kuidas siin eelista eestimaist printsiibiga on. Maainimene on hinnatundlik. Kui tuleb talv ja valida on Eesti lumelabida ning poole odavama vene oma vahel, siis...
Siis valime mõlemad müüki! Ei saa öelda, et maainimest huvitab ainult hind. Meieni jõuavad aina rohkem sellised signaalid, et mis te topite meile kogu aeg seda kõige odavamat. Tahame kvaliteetset kaupa! Sellist ei saa üliodava hinnaga, selge see.