Milliseid ettekirjutusi moedoktorid oma patsientidele tegid? Kõigepealt tubli annus Ameerikat: metsik lääs, 50ndate noortekultuur ja 80ndate yuppied- need teemad olid inspireerinud paljusid moeloojaid. Moelavadel ilmutas end ootamatult ka üks üsna unustusse vajunud mehetüüp ehk “harilik mees”, kes armastab kampsuneid ja muid “normaalseid” riideid. Soovitati veel erksaid värve, julgeid pastelle (beebisinine, helelilla või suhkrumandliroosa ülikond), vürtsiks pisut eksootikat näiteks Marokost. Riided on endiselt valdavalt kitsad, aga pükste laius varieerub pitsitavatest sääretorudest (Dior) kuni laiade, eest ja ka tagant (!) voltidega, lehvivate pantaloonideni. 

Kuid kõige-kõige-kõige tähtsam on mugavus. Moefirma nimega Juicy Couture algatas mõni aeg tagasi naistemoes massilise sametdressibuumi. Nüüd on ka mehed Juicy võrku võetud. Aga vaevalt neil on midagi selle vastu, et ülikond seljast vistata, kingad jalast lükata ja end mõnusasse pehmesse veluurdressi mässida. 

Moefännidele valmistas sel suvel suurima üllatuse John Galliano, kes tuli lagedale oma esimese meestekollekstiooniga. Kui te olete kunagi nainud Gallianot moeshow lõpus lavale tulemas, siis oskate ehk ette kujutada, mismoodi see mees ise riides käib. Umbes samasugust julgust eeldab Galliano ka oma meesklientidelt.

“Selles kollekstioonis on palju mind ennast: latiinot, mustlast, kauboid, couture’i. Ma kaasasin meestemoodi ka couture elemente, näiteks nagu diagonaallõiget, ja sellist pitsitöötlust, nagu leiab ainult Pariisist.” Kirjeldas ta oma riideid.

Kollektsiooni üks teemasid on “Adidas kohtub Toreadooriga”, ning see nägi välja nii: uhkete tikanditega kaunistatud nailonist dressipluusid, kitsa triibuga ülikonnapüksid, mis on kokku tõmmatud punkstiilis rihmadega, pluss ülespidi ninadega kauboisaapaid, vool Rajastani hõbevöö ja kaelas ripatsitega kaelakee. Kollekstioonist leiab veel Napoleoni stiilis teksajakke, teksalappidega ruudulisi pükse, kaabusid, Jaipuri sandaale ja isegi lipse. Lipsu ei soovita Galliano panna mitte kaela, vaid siduda see hoopis vööks.

Jaapani moeguru Yamamoto püüdis ässitada mehi seelikut kandma. “Mehed on seelikutes käinud sajandeid. On ju jabur, et seda enam ei tehta. Hakkame aga seelikus käima!” Yohji disainitud seelik ulatus kedreluudeni ja oli avar, taskutega ning volditud. Kanda sobib sellist nii liibuva särgi, mantli, kui pintsakuga. Väga maskuliinne.

Minimalist-kontseptualist Helmut Langi tuli välja linnavurledest kauboidega, kel jalas terava ninaga saapad ja seljas metallnurksete kraedega särgid (oh õudu!). Lisaks kitsad püksid ja hõbedased nahkpintsakud, mille rinnaesist kaunistasid ohtrad metallmedalid, mis lähivaatlusel osutusid hoopis vanadeks pudelikorkideks. “Kõige maskuliinsemad litrid” naljatas disainer ise nende kohta.

Kui Diori meesteriiete disainer Hedi Slimane saaks, siis keelaks ta ära cargopükste kandmise. Nende asemel propageerib ta ultramadalaid puusapükse, mis on nii kitsad, et ähvardavad  vereringvoolu peatada. Meeste seas on piisavalt fänne, kes Diori liibukaid jumaldavad. Diori fänn nr 1 on muidugi Karl Lagerfeld, kes end pliiatsiks näljutas, et Diori kõige väiksema suurusnumbriga riietesse mahtuda. Muuseas: Diori šikki ülikonda tuleks Hedi Slimane meelest kanda minimalistlike korvpallitossudega.

Meestemoe uueks geeniuseks peetakse Antwerpeni kooli kasvandikku Stephan Schneiderit,  kes hiilgab oma rätsepaoskustega.  Schneideri hitiks olid eest rohkete voltidega püksid ja liibuvad pintsakud ning Juicy Couture stiilis puuvillafroteest diagonaaltriibulised, alt kitsenevad dressipuksid.

Prada odavamasse hinnaklassi kuuluv väike õde Miu Miu muutis mehed aga kas täielikeks mökudeks või coolideks kauboideks. MiuMiu püksid olid teistest erinevalt kõrge vöökohaga ja säärest liibuvad, särgid aga kribulise lillemustriga ja nööbitavate taskutega, nagu preerias ikka kantakse.

Girbaud pakkus ainsana veenva alternatiivi suurte taskutega cargo-pükstele. Need olid judostiilis ja vaba joonega, paljudest kangaribadest ja tükkidest kokku õmmeldud, võimaldamaks piiramatult vaba liikumist.

Loius Vuitton rändas ajas 20 aastat tagasi. Disainer Marc Jacobs ütles, et “ahnus on hea”, pani mängima 80ndate klassiku Don Henley “Boys of Summer” ja saatis lavale ehtsad yuppied hallides kaherealistes ülikondades, jalas läikivad kingad ja peas Gordon Gekko soengud. Ka pastellvärvides püksid ja üleskääritud pintsakuvarrukad ei puudunud.

Jean Paul Gaultier tuli aga välja meeste meigikollekstiooniga. Tegu polnud mitte mingite igavate habemeajamistoodetega, vaid millegi hoopis tõhusamaga. Sest milleks salata – iga mees võib vahel tõsist iluabi vajada. Peagi võivad mehed osta cooli musta plastikusse pakendatult mati päikesepuudri, näobalsami, tugevdava küünelaki, toitva huulebalsami, huuleläike ja isegi silmalaineri.

Nahka soovitati meestele paris ohtralt, uudiseks on eriti õhukesed ja paberkerged nahad. Näiteks Trussardi  on võtnud kasutusele kananaha, ülipehme krokodillinaha ja pestud piisoninaha. Bottega Veneta disainer Tomas Maier aga kasutab kingade tegemiseks paberõhukest kängurunahka. Sellistes kingades ei hakka jalad higistama ning on tunne, nagu jalas oleks nahast sokid. 

Fendi muusaks oli seekord James Dean filmist Giant, tulemuseks 50ndatelikes pastellvärvides ja western-detailidega kollektsioon. Fendi mehel on jalas krokodillinahast shortsid, seljas safaristiilis seemissärk, peas oleks kauboikaabu ja paljaste jalgade otsas oxfordid. 

Ka Gucci tüübiks oli kauboi. Tom Fordi sõnul “kontinentaalne kauboi “, kelle repertuaariks olid kaabud, peasidemed, lillelised särgid, õlapassega pintsakud ja kõrge vöökohaga kitsad püksid. 

Moschino eeskujuks olid aga 50ndate aastate Ameerika keskkoolijõmpsikad ja tänavahõimud nagu greaserid ja rocknrollerid. Hittideks olid bowlingusärgid, ruudupüksid ja triibulised sokid, tanklavalvuri embleemidega jakid ja greaserite nahkpüksid ning mootorrattajakid. 

Prada oli aga üks neist, kes tegi kummarduse tavalisele mehele ja mitte mingitele väljamõeldud fantaasiategelastele. Kõik vanad head klassikalised rõivaesemed, mida oskate ette kujutada, olid teostatud parima Itaalia kõrgtehnoloogia abil ning ülikergetest modernsetest materjalidest. Küllap seda mehed ostaksid, sest isegi lapsepõlves ei tahtnud mitte igaüks kauboi olla. Mõni tahtis hoopis teadlaseks, mõni bussijuhiks ja mõni lihtsalt isaks.

KUIDAS OLLA MOODNE?

1.Kääri ja lükka üles oma särgi- ja pintsakuvarrukad.

2. Mingil juhul ära kanna sokke. 

3. Hangi endale madala tallaga paeltega oxfordid või mokassiinkingad.

4. Uus ja moodsaim vöö on lai riidest cummerbund, mis võib olla näiteks erksavärvilise troopikamustriga.

5.Hangi endale paar paksude raamidega 50ndate prille (isegi kui sa neid ei vaja)

6. Osta oma riided spordi erivarustuse poodidest. Mida erksamad on värvid, mida rohkem trükimustreid, logosid ja embleeme, seda parem

7. Hangi enesele kerge metallik-kangast tuulejopp mida kanna rätsepapintsaku all

8. Hangi endale silmatorkav etnostiilis vöö, näiteks Rajastanist või Mehhikost ja kanna seda teksade, tossude, ja kitsa triiksärgiga.

9. Kui miski muu ei aita, siis hangi endale paar coole kauboisaapaid

10.Raamat, mida lugeda: American Psycho

11. Ära raseeri oma kehakarvu. Tom Ford ütleb, et “ürgmehelik on in.“.

12. Hangi endale kauboikaabu.