And the livin’ is easy
Fish are jumpin’
And the cotton is high

Ameerika maalikunstniku Kenneth Nolandi kodulehekülg internetis on lihtne ja napp, seal jooksevad slideshow’na tema tööd ja kõlab maitsekas džäss, Gershwini “Summertime’i” saatel Nolandi märklaualaadsetesse töödesse uppumine on minu arvates küll très chic. Kontsentrilised ringid, peened värvikombinatsioonid, shaped canvases, emblemaatilisus – need on kunstniku loomingu märksõnadeks. Kollast, punast, sinist korraga elegantselt lõuendile sobitanud Kenneth Noland oli küll oma pika elu vältel neli korda abielus, kuid kunstis jäi algusest lõpuni truuks geomeetrilisele abstraktsionismile, olles üks USA 20. sajandi väljapaistvamaid color field painting’u, tolle aja ühe mainekaima kunstikriitiku Clement Greenbergi sõnastuses maalilisejärgse abstraktsionismi esindajaid.

Ajal, mil USA moodsas maalikunstis tegid ilma abstraktsed ekspressionistid eesotsas ­action painting’u suurkuju Jackson Pollockiga, hakkas Põhja-Carolinast pärit Kenneth ­Noland pigem teist rada käima. Tema eriti pinnalised värvimaalid kruntimata lõuenditel oli vastukaal Nolandi arvates liialt isiklikule abstraktsele ekspressionismile. Nolandi pühendumus värvile, värvide üksteisele järgnemise korrale ja värvipuhtusele on ilus ja pühalik nagu pühapäevahommikune kirik enne toolinaginat ja issameiet. 

Kunstnik Frank Stella ütlus “What you see is what you see” sobib Nolandi loomingu ühe lausega iseloomustamiseks ideaalselt. Noland ise ütles 1994. aastal, et abstraktne kunst on viljakas ala, mille võimalusi on alles vähe uuritud, ja et ta on kindel, et noored kunstnikud tulevad selle juurde tagasi.

Kenneth Noland suri 5. jaanuaril 85aastaselt oma kodus Port Clyde’is Maine’i osariigis neeruvähki.