Fernando Alonso

MM-tiitel tuli tänu töökindlale autole ja taktikale. Kahel viimasel etapil näitas ka kiirust, mille olemasolus juba paljud kahtlesid.

Renault

Esimest korda jõudis Renault tipu lähedale 1981. aastal, nüüd õnnestus see lõpuks vallutada – kahel rindel korraga.

Toyota

Senine rahapõletamise maailmameister tõusis eliidi hulka. Suurima eelarvega tiimile pole neljas koht kindlasti eesmärk omaette.

Peter Sauber

Šveitslasest tiimiomaniku alluvad näitasid rajal soliidseid tulemusi, boss ise sai hakkama oma karjääri säravaima saavutusega ja müüs meeskonna BMW-le.

Red Bull

Ootamatult edukas debüüthooaeg rajal, suhteüritused lisasid tublisti värvi ka boksiseltskonna elule. Tuleval aastal tuleb välja juba kahe tiimiga.

David Coulthard

Red Bull ajas vana sõjaratsu taas traavi. Šotlase kogemustest ammutas jõudu kogu meeskond.

Christian Klien

Kasvas Coulthardi kõrval tõsiseltvõetavaks F1-piloodiks.

Nick Heidfeld

Mullu sügisel töötu, tänavuste etteastetega pälvis BMW usalduse ja kaheaastase lepingu.

Paul Stoddart

Üks paddock'i värvikamaid kujusid lahkus väärikalt. Ellujäämine F1-s on omaette kunst.

Tiago Monteiro

Jõudis finišisse 18 etapil 19st, seejuures kaks korda punktikohal – fantastiline debüüthooaeg, eriti kidurat sõiduvahendit arvestades.

Kaotajad

Ferrari

Pilvedest maa peale. Auto oli nii vilets, et isegi Michael Schumacher ei suutnud olukorda päästa.

Jenson Button

Loodetud GP-võit jäi ikka saamata, MM-tiitlist polnud mõtet isegi unistada. Lepinguvaidlus Williamsiga mõjus ka mainele kehvasti.

Juan Pablo Montoya

Kolme etapivõidu vahel tõmbas sekeldusi ja äpardusi ligi nagu hiiglasliku magnetiga. Kaotas McLarenile konstruktorite karika.

Takuma Sato

Muidu tore mees, aga vormel-1 auto roolis kaotab mõtlemisvõime. Honda toetusel purustab autosid nähtavasti ka tulevikus.

McLaren-Mercedes

Mootoririkete maailmameister, kui selline tiitel olemas oleks. Ka muid rikkeid esines üleliia tihti.

Williams-BMW

Briti-Saksa mõistuseabielu jooksis lõpuks karile, süüst puhas pole kumbki pool. Mõlemad jätkavad omal jõul.

Jordan

Biznis po-russki – kui edu kohe ei tulnud (ja kust oleks pidanud tulema?), kaotasid uued omanikud igasuguse huvi. Tulevik tõotab jätkuvat virelemist, nüüd juba Midlandi nime all.

BAR

Mullune teine kukkus tänavu kuuendaks. Hooaega “kaunistas” petmiskatse eest saadud võistluskeeld.

Rehvitootjad

Michelin tuli küll esmakordselt pärast 1984. aastat maailmameistriks, kuid ei suutnud USA GP jaoks sobivaid rehve valmistada. Bridgestone sai seeläbi hooaja ainsa võidu.

USA GP

Telgitaguse poliitilise kemplemise tõttu nähti Indianapolises võidusõidu asemel tolategemist. Kaotajaks jäid nii võistlejad kui ka korraldajad, kõige enam aga publik.

Ennustamine ON tänamatu tegevus

Kevadel pärast teist etappi (vt EE 1.04.2005) tehtud ennustusest läksid enamik viltu:

  • Enne viimast etappi on tiilipretendente veel kolm

Tegelikult oli Fernando Alonsol tiitel taskus juba enne eelviimast etappi.

  • Tänavu näeme kolme uut etapivõitjat: Webber, Heidfeld, Toyota

Heidfeld ja Toyota jõudsid üsna ligi (kaks teist kohta), Webber aga jäi kaugele.

  • Jacques Villeneuve kaotab oma koha Sauberi roolis

Hooaja sõitis ta igatahes lõpuni ja sõidaks edasigi, kui vaid uued tiimiomanikud lubavad.

  • Schumi jätkab ka 2006. aastal

Midagi pidas ikka paika ka.