Kes kaotas, kes võitis?
Võitjad
Fernando Alonso
MM-tiitel tuli tänu töökindlale autole ja taktikale. Kahel viimasel etapil näitas ka kiirust, mille olemasolus juba paljud kahtlesid.
Renault
Esimest korda jõudis Renault tipu lähedale 1981. aastal, nüüd õnnestus see lõpuks vallutada – kahel rindel korraga.
Toyota
Senine rahapõletamise maailmameister tõusis eliidi hulka. Suurima eelarvega tiimile pole neljas koht kindlasti eesmärk omaette.
Peter Sauber
Šveitslasest tiimiomaniku alluvad näitasid rajal soliidseid tulemusi, boss ise sai hakkama oma karjääri säravaima saavutusega ja müüs meeskonna BMW-le.
Red Bull
Ootamatult edukas debüüthooaeg rajal, suhteüritused lisasid tublisti värvi ka boksiseltskonna elule. Tuleval aastal tuleb välja juba kahe tiimiga.
David Coulthard
Red Bull ajas vana sõjaratsu taas traavi. Šotlase kogemustest ammutas jõudu kogu meeskond.
Christian Klien
Kasvas Coulthardi kõrval tõsiseltvõetavaks F1-piloodiks.
Nick Heidfeld
Mullu sügisel töötu, tänavuste etteastetega pälvis BMW usalduse ja kaheaastase lepingu.
Paul Stoddart
Üks paddock'i värvikamaid kujusid lahkus väärikalt. Ellujäämine F1-s on omaette kunst.
Tiago Monteiro
Jõudis finišisse 18 etapil 19st, seejuures kaks korda punktikohal – fantastiline debüüthooaeg, eriti kidurat sõiduvahendit arvestades.
Kaotajad
Ferrari
Pilvedest maa peale. Auto oli nii vilets, et isegi Michael Schumacher ei suutnud olukorda päästa.
Jenson Button
Loodetud GP-võit jäi ikka saamata, MM-tiitlist polnud mõtet isegi unistada. Lepinguvaidlus Williamsiga mõjus ka mainele kehvasti.
Juan Pablo Montoya
Kolme etapivõidu vahel tõmbas sekeldusi ja äpardusi ligi nagu hiiglasliku magnetiga. Kaotas McLarenile konstruktorite karika.
Takuma Sato
Muidu tore mees, aga vormel-1 auto roolis kaotab mõtlemisvõime. Honda toetusel purustab autosid nähtavasti ka tulevikus.
McLaren-Mercedes
Mootoririkete maailmameister, kui selline tiitel olemas oleks. Ka muid rikkeid esines üleliia tihti.
Williams-BMW
Briti-Saksa mõistuseabielu jooksis lõpuks karile, süüst puhas pole kumbki pool. Mõlemad jätkavad omal jõul.
Jordan
Biznis po-russki – kui edu kohe ei tulnud (ja kust oleks pidanud tulema?), kaotasid uued omanikud igasuguse huvi. Tulevik tõotab jätkuvat virelemist, nüüd juba Midlandi nime all.
BAR
Mullune teine kukkus tänavu kuuendaks. Hooaega “kaunistas” petmiskatse eest saadud võistluskeeld.
Rehvitootjad
Michelin tuli küll esmakordselt pärast 1984. aastat maailmameistriks, kuid ei suutnud USA GP jaoks sobivaid rehve valmistada. Bridgestone sai seeläbi hooaja ainsa võidu.
USA GP
Telgitaguse poliitilise kemplemise tõttu nähti Indianapolises võidusõidu asemel tolategemist. Kaotajaks jäid nii võistlejad kui ka korraldajad, kõige enam aga publik.
Ennustamine ON tänamatu tegevus
Kevadel pärast teist etappi (vt EE 1.04.2005) tehtud ennustusest läksid enamik viltu:
Enne viimast etappi on tiilipretendente veel kolm
Tegelikult oli Fernando Alonsol tiitel taskus juba enne eelviimast etappi.
Tänavu näeme kolme uut etapivõitjat: Webber, Heidfeld, Toyota
Heidfeld ja Toyota jõudsid üsna ligi (kaks teist kohta), Webber aga jäi kaugele.
Jacques Villeneuve kaotab oma koha Sauberi roolis
Hooaja sõitis ta igatahes lõpuni ja sõidaks edasigi, kui vaid uued tiimiomanikud lubavad.
Schumi jätkab ka 2006. aastal
Midagi pidas ikka paika ka.