Vabadus ja vastutus: Kujundava hindamise rakendamine aitab kasvatada õnnelikumaid inimesi, usub Leelo Tiisvelt. Foto: Vallo Kruuser

Selle õppeaasta lõpus võivad Randvere kooli õpilase tunnistusel numbrite asemel ilutseda pildid taime arengufaasidest. Ühe lapse „veerandihindeks“ võib tulla pung, teisel idu, kolmandal aga võrse või õitsev oksake. Aastakümneid Eesti koolis kehtinud viiepalli süsteemis numbrite lajatamine on oma aja ära elanud. Moodne, õppimist toetav õpetaja peab olema hinnanguvaba, sest iga laps areneb omas tempos, võrdlemine klassikaaslastega (või õpetaja tujudega) võib kaasa tuua enesehinnangu languse vms.

„Anname nende piktogrammidega vanemale teada, kui kaugel laps ideaalist - kehtestatud õppekavast – parasjagu asub,“ selgitab Randvere kooli direktor Leelo Tiisvelt.
Ta on oma pikast pedagoogikarjäärist (see sai alguse 1981.aastal) viimased kümme aastat pühendanud kujundava hindamise (nimetatud ka õppimist toetav hindamine) põhimõtete propageerimisele. Enne seda oli tal valida: kas tunnistada end õpetajana läbipõlenuks või leida oma armasatud elukutses uus motivatsioon....

Avalehele
61 Kommentaari
Loe veel: