Tiit Blaat

Kris Taska, jõudsite just tagasi Berliini filmifestivalilt. Olite turul esindatud kolme filmiga. Kuidas läks? 

Kuigi mina saabusin tagasi, on minu partnerid endiselt turul müügitööga tegelemas ja samuti on meid kõiki tutvustamas Eesti Filmi Sihtasutus suures koosseisus, nii et kokkuvõtteid, loodan, on veel vara teha. Samuti on filmid alles valmimas või vast valminud, nii et töö alles algab, aga natuke siiski. 

“Phobos” – selle 50% Eesti omandusega filmi esmane leviala on Baltikum ja vene­keelsed regioonid, kus film märtsi algu­sest rohkem kui 300 kinos korraga välja tuleb (Venemaa, Valgevene, Ukraina, Kasahstan). 

See toob Eesti filmi tagasi ammustesse aegadesse, kui Tallinnfilmi populaarsemat toodangut üle Venemaa näha sai. Eestis, Lätis ja Leedus jõuab film kinovaatajate ette 19. märtsil. 

Andres Puustusmaa lavastatud “Punane elavhõbe” ei olnud veel turul, kuid mul oli kaasas töövariant reklaamklipist ja selle alusel sain ettepanekud kolmelt rahvusvaheliselt müügifirmalt. Kindlalt võib öelda, et Cannes’iks on filmil tunnustatud rahvusvaheline müügiesindaja olemas ja müük turul täie hooga käimas. Samuti sõlmisime kokkuleppe filmi kinoleviks Lätis ja Leedus.

Lühifilmiga “Mis su nimi on?” (Maria Avdjuško debüüt – toim.) alustame alles festivalitööd, sain täpse kalendri lühifestivalidest ja asun filmi välja saatma. Kommertslikust aspektist sai film (mille Eestis ostis Kanal 2) pakkumise Skandinaavia teleõiguste peale.

Kuna mitmed uued müügifirmad on loomisel/loodud ja vanad ümberstruktureerunud, oli ka paar pakkumist, mis puudutavad minu vana filmoteegi esindatust. On võimalik, et kaks-kolm minu varasemat filmi vahetavad õige pea müügiagenti ja sellega üritame välismüügile uut hoogu sisse puhuda. Säravamatest uudistest, mis puudutab vanemaid filme, siis ehk see, et “Meeletu” läheb Vene kinolevisse.”