„Neli inimest kirjutasid ühel varahommikul twitterisse ühe sama postituse, mis sisaldas linki saidile http://folkr.blogspot.com/. Samal päeval korjasid selle üles blogijad, kes võtsid selle teema üles, näiteks Siim Teller, ja hakkasid sellest rääkima," selgitas Siimar. Tema sõnul aitas kõvasti kaasa ka negatiivne tagasiside stiilis „need on tehtud Hiinas ja meie neid ei osta", sest see tekitas papude ümber kära, see aga omakorda huvi, mis jõudis välja meediasse.

Meedia võttis rahvuspapudele tasuta reklaami tegemise neist kirjutades-näidates enda peale.

„See oli plaan, mis niimoodi välja kukkus - paneme twitterisse ja vaatame, mis juhtub. Me lootsime, et nii juhtub," lausus Siimar.

Edasi kingiti papud presidendile ja tehti sellest sündmus. Järgmine samm oli juba netipoe loomine aadressile http://rahvusmeened.ee/.

„Kolm minutit pärast saidi avamist oli esimene müük, ja seejärel põhimõtteliselt müüdi iga kolme minuti tagant üks paar. Kokku müüsime mitu tuhat paari maha, esimene tiraaž oli sisuliselt müüdud enne, kui see Eestisse jõudis. Teine on veel praegugi saadaval," rääkis Siimar.

Siimari sõnul on rahvuspapud küll tehtud Hiinas, kuid seda sellepärast, et Eestis neid teha ei saanud. Küll aga tehakse Eestis beebipapusid. „Milleks jooksvat hobust maha lasta? Sama ideega tehti uued tooted," ütles Siimar beebipapude kohta, mis tema sõnul on oma hoole alla võtnud presidendiproua. Näiteks kinkisid Evelin Ilves ja rahvusmustritega tenniste looja Indrek Kaing taasiseseisvuspäeval, 20.augustil, kõigile Eestis sündinud beebidele paari rahvusmustrites papusid. 

Rahvatantsulembene Indrek Kaing ütleb papude blogis, et rahvusmustriga papud on loodud eesmärgiga äratada ellu ja tuua kaasaegsesse kasutusse meie imeilusad rahvusmustrid, beebipapud sündisid aga looduse tahtel. „Sisemine vajadus tekkis lihtsal põhjusel - sõpradel sündis lapsi ning tekkis soov neile midagi eriti ilusat kinkida. Eks „asju" on palju aga sellist, mida tore kinkida oleks, nii väga kerge leida ei olegi. Otsustasin, et teen ise," kirjutab ta.

Siimar rõhutas, et kuigi papude turunduskulud olid null, investeerisid inimesed, kes projekti uskusid ja seda toetasid, sellesse tasuta oma kallist aega. Rahvuspapude ideega tegeleti Siimari sõnul tegelikult juba mitu aastat, mille käigus projektiga tegelejad käisid ka Hiinas lausa konteinereid pitseerimas.

Mida turunduslikult õpiti? Siimari sõnul kolme asja, mida tegelikult teati juba enne:

  • Kui on hea toode, siis on seda lihtne müüa. Blogijad võtsid teema üles, sest arvasid, et on lahe asi.
  • 200-300 inimese postkasti jõudmisega suudeti tekitada hea müügiedu (twitter, usaldus)
  • Tuleb tegeleda oma jälgijatega twitteris - peame austame nende aega, mis me neilt võtame oma sõnumite saatmisega.

Papusid on küll kritiseeritud - ja ilmselt mitte ilmaasjata - et need lagunevad ja on kallid, kuid huvi nende vastu püsib endiselt.

Konverentsi Tallinn Blogfest korraldas Eesti juhtiv internetiturunduse agentuur Altex Marketing, mis ühines äsja Velveti liiduga. Konverentsil kõnelesid teiste hulgas Kristjan Otsmann, Henrik Roonemaa, Marianne Mikko, Skype´i juhtblogija Peter Parkes, Andrea Vascellari, Montoni, Estonian Airi ja Äripäeva esindajad ning Ekspressi kolumnist João Lopes Marques (kellel on Eestist twitterdajatest kõige rohkem jälgijaid - 6220) jpt.

Vaata videosid Blogfestil esinejate ja osalejatega, sealhulgas Marquesi ja Hans H. Luigega, siit: http://unlimitedmediauk.wordpress.com/.

INDREK KAING: Rahvuspapude kommunikatsioonist

Kaubamärgi Gong rahvusmustritega tenniste kommunikatsioon on üles ehitatud samal põhimõttel nagu toode ise - uus kohtub vanaga. Tenniste puhul kohtub moodne jalanõu sajandivanuste mustritega. Kommunikatsioonis web2.0 ja suust-suhu info liidetuna PR'iga.

Web2.0 osas võeti kasutusele blogi, mille külge seoti erinevad keskkonnad nagu facebook, orkut, flikr, youtube ja twitter. Veebi projekti s olid kaasatud Tallinna Ülikooli Haridustehnoloogia keskuse uurimustöö, kui efektiivne on turundus sotsiaalvõrgustikes ning seda aitas ellu viia EAS'i Innovatsiooniosaku kasutamine. Keskkonnale tähelepanu tõmbamisel nii twitteris kui kõikides teistes keskkondades ja veebipoe reaalse müügiteenuse osas oli võtmepartneriks Velvet.

Suhtekorralduse osas aitas infot levitada Innovatsiooniaasta 2009 tiimist Aive Levandi ja Tiiu Allikmäe ning mina ise projekti autorina, Laulu- ja Tantsupeo sihtasutus, Eesti Rahva Muuseum ja Eesti Post, kellest sai ka jaemüügipartner suurüritustel ning postkontorites.

Jätkuprojektiks olid beebipapud, mis juba Eestis toodetud ning uusi tooteid on veel enne aasta lõppu veelgi oodata.