Tavaline on ka mitme populaarse margi kõrvalejäämine – kellel pole uusi mudeleid, kes peab kulusid liiga suureks. Järgnevalt väike ülevaade sellest, mida Pirita tee näitusehallides nelja päeva jooksul vaadata saab. Väikese täpsustusega – juttu tuleb ainult sõiduautodest.

Alfa Romeo stendil on peatähelepanu pööratud “väikesele” 147le. Aasta alguses turule tulnud võimsaid GTA-mudeleid meil kahjuks näha ei saa.

BMW väljapanekus on põhirõhk uuel 7. seerial. Ent baierlaste kõige huvitavam mudel on kahtlemata Z8. Neljasajahobujõuline rotster kujuneb tõenäoliselt üheks näituse naelaks, sest vaevalt seda sõidukit tulevikus tänaval tihti näha saab. Huvi pakub kindlasti ka sportkupee M3.

Chrysler toob näha kahe tuntud mudeli diiselversioonid. Nii PT Cruiser 2.2 CRD kui ka Jeep Cherokee 2.7 CRD on saanud Mercedese jõuallika.

Citroeni väljapaneku nael C3 peaks pakkuma praktilist huvi neile, kes plaanivad lähiajal soetada moodsa väikeauto. Artikli kirjutamise ajal polnud C3 kohalejõudmine veel sajaprotsendiliselt kindel. Genfis debüteerinud mahtuniversaal C8 Tallinnasse kahjuks ei jõua. P>

Daewoo märke kandvad autod on enamikus vanad tuttavad: uuendatud Matiz ja Lanos ning mahtuniversaal Tacuma. Heal juhul saab näha uut maasturit Rexton, kindlasti ei ole kohal Genfis esitletud väikeauto Kalos.

Eesti ainus seeriaauto Estfield on esindatud kolme sõidukiga, kõik eri stendidel. Valmisautodest saab näha Toyota ja BMW mootoriga eksemplari, lisaks üht pooleliolevat masinat.

Fiati värskeim uudis – mahtuniversaal Ulysse jääb meil nägemata. See-eest on kohal firma tähtsaim uudismudel, väiksema keskklassi Stilo. Välja pannakse nii kolme- kui ka viieukseline variant.

Ford Fiesta on firma värskeim mudel, edasise arengu seisukohalt ülioluline. Motorexil näidatakse veel Focuse erimudelit ST170 (number näitab hobujõudusid), veelgi äkilisem Focus RS jääb tulevikumuusikaks.

Honda väljapanekus troonivad koguni kas verivärsket sõidukit – teise põlvkonna linnamaastur CR-V ja väikeauto Jazz. Stendi ehteks on Civicu mudeliperekonna lipulaev, kahesajahobujõuline Type R.

Hyundai autodest on laiemal publikul nägemata äsja põhjalikult uuendatud Coupe. Ülejäänud väljapanek – Santa Fe, Sonata, Terracan ja Matrix – pole enam päris uhiuus.

Kia puhul tuleb kõigepealt rääkida sellest, mida ei näidata – luksusmaasturit Sorrento ja kompaktset mahtuniversaali Carens. Väljapandud autodest värskeim on suur mahtuniversaal Carnival.

Mazda stendist puudub Genfi näitusel efektse esitlusega silma paistnud keskklassi mudel 6. Seni Eestis nägemata autodest on väljas neljasilindrilise mootriga maastur Tribute. Värvi lisavad tippvarustuses “tavalised” sõidukid ning iginoor rotster MX-5.

Mercedes-Benz paneb välja koguni kolm sõidukit, mida Eestis varem pole nähtud – mahtuniversaali Vaneo, uue “kurvasilmse” E-klassi ja CLK-sportkupee.

Mini kujuneb eeldatavasti üheks näituse naelaks. Omaaegse kultusauto moodne järglane on esindatud kahe mudeliga – odavaima One’i ja pisut toekama Cooperiga.

Mitsubishi paneb näitusel põhirõhu džiipidele. Ainus eksponeeritav sõiduauto – Lancer Evo 7 – on aga igal juhul seda väärt, et temaga lähemat tutvust teha.

Nissanil tuleb tänavu kevadel uudiseid nagu küllusesarvest. Kolm neist on ka Motorexil väljas – uue põlvkonna Primera (sedaani ja universaalina), linnamaastur X-Trail ja uus Pickup.

Peugeot näitas Genfis tervet trobikonda uudissõidukeid, üks huvitavam kui teine. Tallinnasse jõuab neist vaid üks, meie ostjale ehk enim huvi pakkuv seitsmekohaline universaal 307 SW.

Renault’ stend tõotab kujuneda kogu näituse kõige ulmelisemaks. Seda muidugi juhul, kui margi importöör Renault Polska toob kohale lubatud Avantime’i ja Vel Satise.

Kindel on aga kolmanda põlvkonna Seat Ibiza kohalejõudmine. Juba tuntud mudelivalikut hakkavad täiendama 150hobujõulise turbodiisliga Leon ja Toledo.

Esmakordselt saab Eestis näha suurt Škodat. Volkswagen Passati pikendatud põhjale ehitatav Superb võiks hinna ja omaduste suhet arvestades meil hästi läbi lüüa.

Subaru stendi ehe on võimekaim tänava-Impreza – 265hobujõuline WRX STI.

Suzuki pole just suur tootja, seekord on tal välja pakkuda üks uudis - väiksema keskklassi Liana sedaanversioon. Genfis esitletud firma väikseima sõiduki Alto uus põlvkond aga Tallinna ei jõua.

Toyota Corolla on juba tükk aega Eestis müügil, Motorexil on väljas ka populaarseim kereversioon – sedaan. Debüüdi teeb väikeauto Yaris (ja mahtuniversaali Yaris Verso) diiselversioon ning esmakordselt saab korraga näha ka kõiki kolme T-Sport-märki kandvat sõidukit.

Volvol suuremad uudised puuduvad. Maastur XC90 jääb seekord nägemata, esmaesitluse teeb neliveoline S60AWD.