Alles siis, kui Kylie pettunult tagasi lennukile kippus, otsustati: ah, viskame talle siis kiiresti midagi. “Peaks sellegi üle õnnelik olema,” poetanud üks asjaline ja selle fraasi peale vehitud laul valmis. Salvestuski osutus alandavaks: lugu lasti ridahaaval sisse laulda, et see tükkidest kokku monteerida. Ent kui “I Should Be So Lucky” esipügalale hüppas, tänasid juba õnne produtsendid, kes oma menukaima kasvandiku äärepealt maha oleks maganud.

Kylie tänini kestva edu taga on paljuski (nagu ikka) nii keskvoolupublikule kui geiklubidele meeldimine; sel moel kogutud fännibaas osutus nii lojaalseks, et kandis ta 90ndate keskel üle ka teismepopparite kõige saatuslikumast karist – “tõsise täiskasvanute muusika” tegemise otsusest. Toonased eneseotsingud teenisid pilkeid, kuid Kylie püsis tabeleis, säilitas tööstuse huvi ning sajandivahetusel naasis edukalt sätendava diskopopi juurde – just parasjagu 80ndate taasleidmise ajaks.

Muidugi on teda aina Madonnaga võrreldud. Sarnane publik, rollimängud, moefotode kuhjamine karjäärisambaks, isegi lasteraamatu “kirjutamine”; ent mõlema fännidki tunnistavad, et Madonna on ses balletis must ja Kylie valge luik. Kylie kõlbepale on Madonna kõrval kui Lenderi gümnasistil. Madonna näib lavamasinana, kelle algne mina on ammu kadunud; Kylie võib küll kehastuda nohkariks, Barbarellaks, uppuvaks prerafaeliitlikuks Opheliaks või kehastada isegi kirjatüüpi (Towa Tei palas “German Bold Italic”), kuid on välimuselt vähe muutunud, tundudes nii vaid plikana, kes proovib erinevaid diivakostüüme. Madonna on kuninganna, mina olen printsess, on ta ise öelnud – aga nagu Cosmo evangeeliumis kirjas, naised tahavadki jääda tüdrukuiks ja tüdrukud tahavadki olla printsessid...

Ja ta naeratab! Tunnuspildid Madonnast on ikka mossitavad, Kylie’st teatakse aga kui mitte muud, siis vähemalt perfektset naeratust. Meilgi tundsid paljud Kylie ära ühe reklaamifirma kolmjalgade rastertapeedil, kuigi seal oli ikka vaid teisik – aga ehk just see pilt kujunes tahtmatult Kylie suurimaks hitiks naeratusahtras Eestis?

Samas pole Kylie ju Madonnast kehvem ärinaine, kuigi Ameerika turgu on ta vaid viivudeks vallutanud. On temalgi kõrvalprodukte voodipesust ja parfüümist kohvilauaraamatuteni. On temalgi alati mihklimad nupumehed saundi loomas ja hipstereid veenev CV kavereid-duette teinud süngitsejaist (Nick Cave, Sisters Of Mercy, Hurts, Flaming Lips...). On temagi kontserdid ennekõike pimestavad spektaaklid, milles kitš käib üle võlli, artist on kehastunud müüt (nüüd siis Aphrodite) ja laulmisel on pigem kõrvalosa.

Ning Kylie võit rinnavähi üle oli küll nii meditsiini kui isiksuse võit, kuid... ikkagi ka vägev PR-võit. Õilistav tragöödia just oligi veel puudu. See lähetas miljonid suguõed arstlikku kontrolli, kuid andis ka võimureile ettekäände pärjata kedagi, kelle loomepagasit seni veel kergeks kaalutud.

Ju siis tajutakse Kylie’t Euroopas ka kultuuripoliitilise vastukaaluna madonnalikule amerikaniseerumisele. Nii irooniline see eluke ongi: Ameerika kuningannaks on saanud itaallanna, Euroopa printsessiks austraallanna. Pangem siis Valgetäht ja disaindressid kõrgeaususele valmis!


Hämmastavaid Kylie’i-arve

Lisaks suurele live-bändile, õhuakrobaatide trupile osaleb Kylie Tallinna kontserdil 20-liikmeline tantsutrupp.

Tantsutrupi tarvis on lava taga ootamas 30 kohupiimasaiakest ja 30 kuklit.

Kylie ja kõik lavalised kasutavad show jooksul 200 kostüümi.

Mitmetasandiline lava koosneb rohkem kui miljonist liikuvast detailist.

Kostüümide kaunistamiseks on kasutatud tuhandeid sulgi ja üle miljoni teemandikristalli.

Kylie kehas on umbkaudu 100 triljonit rakku, kui see korrutada vaid 20 tantsija keharakkude arvuga – u 100 triljonit rakku per keha –, saame, et täna õhtul lõbustab Saku suurhallis publikut rohkem kui 20 kvadriljonit rakku!