Keskkonnakaitsjad ja teadlased on ammu hoiatanud, et on vaid aja küsimus, millal Läänemerd tabab suur reostus. Läänemeri on madal ja eriti haavatav. Maailmas on vaid tuhatkond laeva, mis saavad Soome lahes õli vedada.

2012. aasta 20. oktoobril oleks teadlaste karm ennustus peaaegu täide läinud.

Tanker M/T Lovina lahkub Peterburist Primorski sadamast. Esialgu kulgeb retk tavapäraselt. 243 meetri pikkuse Aframax-klassi tankeri mahutites on üle 100 000 tonni toornaftat.

Vene loots saadab tankerit esimese osa teest ja teatab lõpuks nagu ikka, et Suursaare juures tuleb valida sügav laevatee. Kuid millegipärast võtab Lovina kursi Suursaarest lääne pool olevale liivasele ja rändrahne täis pikitud madalikule. Kohati pole meri seal sügavam kui 13,6 meetrit (tankeri süvis on 15 m).

2007 veebruaris põrutas samas madalasse Kreeka tanker, millel oli peal sada tuhat tonni toornaftat. Halvimast päästis asjaolu, et “kreeklasel” oli topeltpõhi ja midagi merre ei lekkinud.

Samal, katastroofikursil liikus nüüd ka Lovina


Avalehele
8 Kommentaari
Loe veel: