Veidi täpsemaks muutudes võib leida ka positiivseid punkte. Erinevalt Malaisia, Hiina või Bahreini rajast evib Istanbuli Otodrom ka silmapaistvat kõrguste vahet – see meeldib sõitjaile tavaliselt alati. Ette on näidata ka kohalik staarvõidusõitja – Can Artam. Te pole kuulnudki? Mõni ime, GP2-sarjas osalev Artam esineb seal punase laterna rollis. Ent toetajaid näib tal jätkuvat ja mõnes nõrgukeses tiimis võib ta jõuda ka F1-auto rooli. Veelgi tundmatum kaasmaalane Jason Tahincioglu aga edestab teda selles osas kindlalt. Briti vormel-Renault sarjas osalev Tahincioglu teeb enne GP starti Jordani roolis Otodromil paar demoringi.

Vaiksevõitu hooaeg

Ent vaatane parem kuulsamate pilootide tegemisi. Seda enam, et august on tavapäraselt “hullu hooaja” (siis sõlmitakse töölepinguid järgmiseks hooajaks) kõrgpunkt. Ent kuidas ka ei vaataks, on tänavune hooaeg üsna tagasihoidlikult hull.

Teisipäeval sai ametliku kinnituse kõigile ammugi teada tõsiasi, et Rubens Barrichellost saab tuleval aastal BARi piloot. Loodetavasti saame siis lõpuks ka teada, kui hea võidusõitja ta tegelikult on.

Kuus aastat Michael Schumacheri kannupoisina Ferrari palgal onlud Barrichello koha saab endale tema kaasmaalane Felipe Massa. Nagu selgus, oli Massal Ferrariga pikaajaline leping juba 2001. aastast saati. Vahepeal on ta kolm aastat olnud Sauberi (mis kasutab Ferrari mootoreid) piloot, 2003. aasta aga veetis Ferrari testsõitjana.

Massa senise tööandja, Sauberi tiimi, ostis aga ära BMW kontsern. Baierlastel sai kõrini kanakitkumisest Williamsiga, seitse aastat kestnud koostööle tehti kiire lõpp. Saatuse iroonia – kuus aastat tagasi oli palju neid, kes pidasid koostööd Willimsiga perspektiivituks ning arvasid, et BMW peaks oma võistkonna looma.

Sauberi teisel praegusel piloodil Jacques Villeneuve’il on leping (väidetavalt täiesti “vettpidav”) taskus ka tulevaks aastaks. Eksmaailmameistri tänavuse lahja esinemise taustal ei maksa aga imestada, kui uued peremehed talle lihtsalt raha peo peale laovad ja ukse väljastpoolt sulgeda paluvad. Kes aga võiksid veel pretendeerida BMW piloodi kohale?

Läinud nädalal ilmus saksa kõmulehes Bild teade, et BMW üritab värvata kahekordset eksmaailmameistrit Mika Häkkineni. Iseenesest loogiline, sest Häkkinene on ainsana suutnud Michael Schumacherile väärilist vastupanu osutada. Kuid soomlane eitab igasuguseid kontakte ja ütleb, et tunneb end Mercedese DTM-meeskonnas väga mõnusalt.

Märksa reaalsem kandidaat on aga Nick Heidfeld. BMW surus ta mullu poolvägisi Williamsi teiseks sõitjaks. Sakslane ei petnud aga lootusi ning on seni oma meeskonnakaaslasest, ülimalt kõrgelt hinnatud Mark Webberist parasjagu üle olnud. Webber jätkab kõigi märkide kohaselt Williamsis, kes aga saab tema tiimikaaslaseks?

Button ajab jälle jonni

Tegelikult on Jenson Buttoni ja Williamsi tiimi vahel sõlmitud leping, mille kohaselt Button peaks 2006. aastal roolima Williamsit. Tõsi, seal sisaldub vähemalt üks “aga”. Nimelt klausel, mis ütleb, et autot peab edasi viima “tehasemootor” (works engine). Kuna BMW saatis Williamsi kuu taha ja ühegi autotootjaga tulevaks aastaks tarnelepingut sõlmida ei õnnestunud (aega oli liiga vähe). Seetõttu löödi kampa Cosworthiga. Iseenesest ei pruugi see olla sugugi halb variant, sest uute mootorireeglite tõttu peavad kõik niikuinii puhtalt lehelt alustama. Pealgi on Cosworthil ette näidata aastakümnetepikkune kogemus V8-mootorite arendamise alal.

Igatahes väidab Frank Williams, et leping kehtib, Button aga asub risti vastupidisel seisukohal. Ei maksa unustada, et

Tasub meenutada, et ka aasta tagasi käis Buttoni ümber samasugune vaidlus. Siis tahatis Button ise hirmsasti Williamsisse – tol hetkel näis williamsi ja BMW “abielu” kindel kui kalju, BARi mootoritarnija Honda aga kaalus üldse vormel-ühest lahkumist.

Tookord langetas otsuse FIA lepingukomisjon – BARi argumendid olid pädevamad – ja sama võimalus on praegugi üsna tõenäoline. Frank Williams on sõitjatega suheldes jäärapäisus ise ja mingit kompromissi teha ei kavatse (seda ütles ta ka välja). See välistab ka võimaluse, et Honda ostab Buttoni lepingu lihtsalt üles. Halvim võimalik stsenaarium on see, et Button istub tuleva aastal lihtsalt kodus. Kui ta ikka tõesti Williamsiga sõita ei taha, siis ei saa teda ka sundida. Küll aga on Willamsil sel juhul käeulatuses “hoovad”, millega takistada Buttoni üleminekut mõnesse teise tiimi.

Button ütles aasta tagasi, et talle anti halb nõu ja vahetas mänedžeri. Praegu toimuv aga paneb vägisi arvama, et talle on jälle halba nõu antud. Ning mehest endast jääb mulje kui viieaastasest poisist, kes kogu aeg uusi mänguasju nõuab, need kätte saanuna ga kohe nurka viskab ja jälle jonnima pistab.

Suured muutused aasta pärast

Tagatipuks terendab silmapiiril võimalus, et Button saab endale veel ühe mõjuvõimsa vaenlase. Seni pailapse staatust nautinud Button ärritas üles briti meedia, kui andis juulikuus oma plaanide kohta eksklusiivintervjuu ajalehele The Times ja jättis kõik ülejäänud lehemehed pika ninaga. Manselli-maania ja Hilli-hüsteeria järel võib ammuoodatud Buttoni-buum niimoodi küll tulemata jääda.

Kui pilootide “orjaturul” tänavu eriti agarat kauplemist ei toimu, ent seda suuremad vapsustused tõotavad tulla aasta pärast. Ellkõige seepärast, et 2006. aasta lõpp märgib ka Michael Schumacheri töölepingu lõppu ning Ferrari esipiloodi kohta ihaldab iga sõitja.

Ja tasub vaadata veidi avarama pilguga – MotoGP superstaar Valentino Rossi testis augusti algul kaks päeva Ferrarit. Läbitud distants ja näidatud kiirus võimaldaksid tal kasvõi hommepäev taotleda GP-rajale pääsemiseks vajalikku sõitjalitsentsi. Kimi Räikköneni temperamendiga vormelipilootide sekka oleks Rossi-sarnast säravat isiksust hädasti tarvis.