25.07.2008, 00:00
Leedo teenis praamiäriga 55 miljonit kasumit
Möödunud aasta lõppes Vjatšeslav Leedo (pildil)
Saaremaa Laevakompaniile (SLK) üllatavalt edukalt, sest aastaid
plussi ja miinuse piiril seilanud ettevõte teenis ühtäkki ligi
55 miljonit krooni kasumit.
Heal tulemusel oli rida põhjusi.
Esiteks kasseeris firma erakorralise tuluna lepingupartnerilt ligi
40 miljonit krooni leppetrahvi. Kellelt ja mille eest, seda firma ei
avalikusta, kuid kinnitab, et trahv pole seotud riigi tellimusega.
Teiseks kasvas ligi kuuendiku võrra reisijate arv
Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel. Samas tõusis riigi
dotatsioon 111 miljonilt 142 miljoni kroonini.
Kolmandaks kärpis firma kulusid 22 miljoni võrra, millest
pool tuli kütuse ja õlide kokkuhoiust. Kütuse hind küll
tõusis, kuid seda kulus vähem, sest firma sulges ebarentaabli
Kotka-Sillamäe liini. Samuti kehtestati laevadele kokkuhoiu eesmärgil
kiirusepiirangud.
Eksivad need, kes on arvanud, et Leedo firma
kärutab mandri ja saarte vahel oma laevadega. Operaatoriks on SLK
tütarfirma Väinamere Liinid, kellele SLK osutab mänedžmendi ja
laevapere mehitamise teenust. Suuremad alused – Ofelia, Scania,
Regula ja St. Ola – kuuluvad hoopis Arco Vara omaniku Richard Tomingase
ettevõtetele, kes küsivad nende eest renti.
“Laevad müüdi kaks aastat tagasi, see pole saladus. Me saime
ühel hetkel aru, et kui tahame järsult parandada laevaliikluse
kvaliteeti, siis peame otsustama, kas oleme laevaomanikud või
operaatorid. Osast omandist tuli tulevaste investeeringute nimel
loobuda,” ütles Leedo.
Koos Tomingase ja Arco teise
omaniku Hillar-Peeter Luitsaluga finantseerib Leedo ka saarte liinidele
soetatavaid uhiuusi parvlaevu, millest esimene valmib 2009. aastal.