Heal tulemusel oli rida põhjusi. Esiteks kasseeris firma erakorralise tuluna lepingupartnerilt ligi 40 miljonit krooni leppetrahvi. Kellelt ja mille eest, seda firma ei avalikusta, kuid kinnitab, et trahv pole seotud riigi tellimusega.


Teiseks kasvas ligi kuuendiku võrra reisijate arv Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel. Samas tõusis riigi dotatsioon 111 miljonilt 142 miljoni kroonini.


Kolmandaks kärpis firma kulusid 22 miljoni võrra, millest pool tuli kütuse ja õlide kokkuhoiust. Kütuse hind küll tõusis, kuid seda kulus vähem, sest firma sulges ebarentaabli Kotka-Sillamäe liini. Samuti kehtestati laevadele kokkuhoiu eesmärgil kiirusepiirangud.


Eksivad need, kes on arvanud, et Leedo firma kärutab mandri ja saarte vahel oma laevadega. Operaatoriks on SLK tütarfirma Väinamere Liinid, kellele SLK osutab mänedžmendi ja laevapere mehitamise teenust. Suuremad alused – Ofelia, Scania, Regula ja St. Ola – kuuluvad hoopis Arco Vara omaniku Richard Tomingase ettevõtetele, kes küsivad nende eest renti.


“Laevad müüdi kaks aastat tagasi, see pole saladus. Me saime ühel hetkel aru, et kui tahame järsult parandada laevaliikluse kvaliteeti, siis peame otsustama, kas oleme laevaomanikud või operaatorid. Osast omandist tuli tulevaste investeeringute nimel loobuda,” ütles Leedo.


Koos Tomingase ja Arco teise omaniku Hillar-­Peeter Luitsaluga finantseerib Leedo ka saarte liinidele soetatavaid uhiuusi parvlaevu, millest esimene valmib 2009. aastal.